2023-08-06, 11:57
Medlem
Drugglarns avatar
Hittade ingen uppdaterad tråd när jag sökte..

Ni som har riktigt vita tänder vad använde ni er utav för något? Whitening tandkräm fungerar inte på mig och mina tänder börjar bli tråkiga i färgen.

Finns bleknings strips, fungerar dessa som man använder själv?

Åka till klinik för att bleka sina tänder med UV lampa?

Vill komma billigt undan och blir nöjd om mina tänder blir något vitare, helst beställa hem något om det verkligen fungerar.

Vissa personer har självlysande vit/blåa tänder ser helt skumt ut, misstänker att det är fejk tänder?
Citera
2023-08-06, 11:59
Avstängd
Inget annat än en klinik fungerar.

Bakpulver / bikarbonat kanske som slipar bort emaljen på köper
Citera
2023-08-06, 12:01
Medlem
Drugglarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatarBogar

Har du själv åkt och fått det gjort professionellt? nöjd med resultatet?
Citera
2023-08-06, 12:02
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatarBogar

Exakt. Allt är bara tillfälligt eller bullshit-produkter, förutom besök på nån klinik.

Dock kan din emalj ta skada så många avråder från detta.
Citera
2023-08-06, 12:04
Medlem
Drugglarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Exakt. Allt är bara tillfälligt eller bullshit-produkter, förutom besök på nån klinik.

Dock kan din emalj ta skada så många avråder från detta.

Bikarbonat tar säkert bort emaljen det vågar jag inte testa, menar du att vanlig tandblekning även sliter mycket? Trodde man använde sig av UV Lampa för att bleka och att det var utan komplikationer.
Citera
2023-08-06, 12:14
Medlem
MrMadoffs avatar
Du vill inte komma billigt undan när det kommer till detta eftersom då kommer du riskera dina tänders hälsa eller i värsta fall din egen hälsa.
Citera
2023-08-06, 12:17
Medlem
Drugglarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Du vill inte komma billigt undan när det kommer till detta eftersom då kommer du riskera dina tänders hälsa eller i värsta fall din egen hälsa.

Nej, kom gärna med konkreta förslag om du har något vettigt att tillägga.

Jag betalar om det är vad som krävs, men vill höra från folk som faktiskt testat detta med bra resultat.
Citera
2023-08-06, 12:20
Medlem
killdozer666s avatar
När du bleker med UV-ljus så har du en blek-gele på tänderna. Att bara lysa med ljus hjälper inte, det som händer är att kemikalier i tandblekningsgelen (bland annat väteperoxid) reagerar med UV-ljuset och på så vis bleker.

Bästa rådet är att göra det hos tandläkaren, eller via tandläkaren få ett hemma-kit.
Citera
2023-08-06, 12:27
Medlem
Drugglarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killdozer666
När du bleker med UV-ljus så har du en blek-gele på tänderna. Att bara lysa med ljus hjälper inte, det som händer är att kemikalier i tandblekningsgelen (bland annat väteperoxid) reagerar med UV-ljuset och på så vis bleker.

Bästa rådet är att göra det hos tandläkaren, eller via tandläkaren få ett hemma-kit.

Okej tack, har du använt ett hemma-kit eller liknande?
Citera
2023-08-06, 12:32
Medlem
killdozer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drugglarn
Okej tack, har du använt ett hemma-kit eller liknande?

Nej, jag har inte blekt tänderna varken hemma eller hos tandläkare/klinik. Enda erfarenhet jag har är att ha pratat med tandläkare om det men de kanske såklart ger rådet där de tjänar pengar. Skulle dock aldrig våga göra det utan att en tandläkare visat/berättat hur jag ska göra för att skada så lite som möjligt.
Citera
2023-08-06, 12:43
Medlem
Slave Marks avatar
Vad betalade du?
Citera
2023-08-06, 12:48
Medlem
UtvisaFlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drugglarn
Hittade ingen uppdaterad tråd när jag sökte..

Ni som har riktigt vita tänder vad använde ni er utav för något? Whitening tandkräm fungerar inte på mig och mina tänder börjar bli tråkiga i färgen.

Finns bleknings strips, fungerar dessa som man använder själv?

Åka till klinik för att bleka sina tänder med UV lampa?

Vill komma billigt undan och blir nöjd om mina tänder blir något vitare, helst beställa hem något om det verkligen fungerar.

Vissa personer har självlysande vit/blåa tänder ser helt skumt ut, misstänker att det är fejk tänder?
Gör det i Thailand, de är både proffsigare och billigare.
Du kan även limma på vitare fasader där.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in