Resultat: Att dekorera Sagerska huset med Prideflaggan?
Bra
14,69%
89 röster
Dåligt
72,44%
439 röster
Varken för eller emot, flagga som flagga
10,40%
63 röster
Vet ej
2,48%
15 röster
2023-08-05, 17:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stark-Senap
Nej, faktiskt inte. Både runkbås och Stockholm är något jag alltid undvikit.

OK du är så mycket bättre än oss andra och rena rama oskulden då vet jag.

Men den här tråden handlar inte om dig utan om folk som har sexualiteter och grejer.
Citera
2023-08-05, 19:07
Medlem
Lumbagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Fast det är ingen främmande symbol. Är det olagligt att statsministern hissar prideflaggan?

Klart som fan ni är homofober. Annars hade ni inte brytt er.
Men det känns som att regnbågsflaggan överanvänds. Håller den svenska flaggan på att bytas ut helt och hållet?

Ett exempel:
Häromdagen var det en presskonferens angående den nya Utbetalningsmyndigheten.
Regnbågsflaggor var det gott om. Bordsflaggor, små flaggor i bakelserna, samt regnbågs-pins på kläderna.

Bild finns här:
https://www.altinget.se/nyttomnamn/regeringen-har-utsett-gdn-for-den-nya-utbetalningsmyndigheten
Citera
2023-08-05, 19:23
Medlem
Den där lilla halvfiguren som bor där är nog smyghomofil så det är väl naturlig att han flaggar.

Om jag var bussförare skulle jag dock vägra köra bussjäveln med fladdrande bögflaggor på.
Citera
2023-08-05, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lumbago
Men det känns som att regnbågsflaggan överanvänds. Håller den svenska flaggan på att bytas ut helt och hållet?

Ett exempel:
Häromdagen var det en presskonferens angående den nya Utbetalningsmyndigheten.
Regnbågsflaggor var det gott om. Bordsflaggor, små flaggor i bakelserna, samt regnbågs-pins på kläderna.

Bild finns här:
https://www.altinget.se/nyttomnamn/regeringen-har-utsett-gdn-for-den-nya-utbetalningsmyndigheten

Ja, och?

Ingen bryr sig förutom mobben på flashback.
Citera
2023-08-05, 23:11
Medlem
Citat:
Ja, och?

Ingen bryr sig förutom mobben på flashback.

Fast är det verkligen så?

Jag tror många fler än bara dom som hänger på FB är trötta på hela Pridegrejen och att få det nerkört i sina halsar. Liksom många säkert är trötta på att företag och myndigheter idkar Pinkwashing i rent komersiellt syfte och att godhetssignalera.

Vad är HBTQ-rörelsens medlemmar hotade av idag egentligen?
Citera
2023-08-06, 00:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380

Jag tror många fler än bara dom som hänger på FB är trötta på hela Pridegrejen och att få det nerkört i sina halsar. Liksom många säkert är trötta på att företag och myndigheter idkar Pinkwashing i rent komersiellt syfte och att godhetssignalera.

Microagressioner. Glöm inte att felköning DÖDAR. Deadnaming DÖDAR.

Glöm inte att barn är en rättighet som ska finnas på marknaden!1!!!

Nej men alltså det är en massa runkare. Normalt folk onanerar inte och kollar porr så mycket som folk tror. De knullar sin partner. Det är bra att de sexuellt handikappade får sin dag.

Hejja bögarna. Men alltså jag har ett liv som pågår 24/7/365 det där med sex och kids har jag redan kirrat för länge sen.

Jag har andra intressen. Typ som vem som helst. Elon Musk. Phebe Novakovic. Ah doers. Pride är verkligen inte doers. Det är ett gäng runkers. Förlåt men det där pallar man inte hålla på med. Det var inne på 90-talet eller något.

50,000 sexuella avvikare visar upp sig en gång om året, det är deras grej. Jag har andra grejer som är viktigare att fixa med.

edit: OK vill inte vara dömande men berätta gärna varför det är iaf 80% fula brudar i det där tåget?
Senast redigerad av Gotterfunken 2023-08-06 kl. 00:15.
Citera
2023-08-06, 00:20
Bannlyst
Jag röstade fel, jag trodde att dom tog bort den och röstade för det. Ta bort min röst mod.

Det är vansinne, svenska flaggan skall vara där. Om vi skulle bryta sönder vår nation (Bäst i värden) genom denna agenda så kommer vi gå sönder. Det är svagt- Och vad hände i det Bibliska Babylon - Det gick sönder. Det går inte att enas genom nåt ruttet?

Det går att enas när man skyddar det värdiga och sina folk i sitt land och sen komma överens internationellt. Vilket inte dessa gör. För bögar gör oss svaga som land, och det vet dessa agenter som sprider denna agenda. Regnbågen e fin!
Senast redigerad av xyxzopol 2023-08-06 kl. 00:32.
Citera
2023-08-06, 00:44
Medlem
Citat:

Vad du tror saknar väl helt betydelse. Känner personligen ingen som är trött på pride. Därutöver är det ganska meningslöst att gnälla som en liten drama queen. Du behöver ju bara stanna hemma denna helgen så är det över snart😉
Citera
2023-08-06, 00:55
Avslutad
Citat:
Vad du tror saknar väl helt betydelse. Känner personligen ingen som är trött på pride. Därutöver är det ganska meningslöst att gnälla som en liten drama queen. Du behöver ju bara stanna hemma denna helgen så är det över snart😉

Klockan 01 Lördagnatten på Pride sitter du här och försvarar. Jag tycker det är rätt skoj att det blivit så politiserat vem man knullar hos vänstern.

Börja fatta att det där är inte så kontroversiellt men alla kanske inte snackar om sitt könsliv hela dagarna de kanske har riktiga prylar som händer i verkligheten i deras liv har du tänkt på det?
Senast redigerad av Gotterfunken 2023-08-06 kl. 00:59. Anledning: stava
Citera
2023-08-06, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gotterfunken
Klockan 01 Lördagnatten på Pride sitter du här och försvarar. Jag tycker det är rätt skoj att det blivit så politiserat vem man knullar hos vänstern.

Börja fatta att det där är inte så kontroversiellt men alla kanske inte snackar om sitt könsliv hela dagarna de kanske har riktiga prylar som händer i verkligheten i deras liv har du tänkt på det?

Trampade jag på en öm tå?

Var inte orolig. Snart är pridehelgen slut och överkänsliga drama queens, som du själv, kan andas ut.
Citera
2023-08-06, 08:45
Medlem
Citat:

För mig har saken betydelse. Jag har rätt att ha en egen åsikt om detta spektakel och att offentligt få uttrycka mig om det i både tal och skrift utan att riskera stigmatisering, offentlig uthängning, social utfrysning eller riskera min anställning.

Jag är helgledig från arbetet.

Vad du anser får stå för dig.

Jag känner personligen folk som är trötta på hela Pride-eventet. Dessutom så bevisar ju många inlägg i trådarna om Pride att många med mig är trötta på Pride och deras aktivism som sparkar in öppna dörrar och dessutom har många i sina led som drivs av dunkla agendor.
Citera
2023-08-06, 08:49
Medlem
Citat:
För mig har saken betydelse. Jag har rätt att ha en egen åsikt om detta spektakel och att offentligt få uttrycka mig om det i både tal och skrift utan att riskera stigmatisering, offentlig uthängning, social utfrysning eller riskera min anställning.

Jag är helgledig från arbetet.

Vad du anser får stå för dig.

Jag känner personligen folk som är trötta på hela Pride-eventet. Dessutom så bevisar ju många inlägg i trådarna om Pride att många med mig är trötta på Pride och deras aktivism som sparkar in öppna dörrar och dessutom har många i sina led som drivs av dunkla agendor.

Nja, vad flashbackpöbeln tycker är inte representativt för Sverige. Men visst, du får ha din åsikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in