2023-08-06, 01:46
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Jag har ställt frågan tidigare, inte fått svar, men någon kanske tagit reda på?
Hur vanligt är det att underåriga låter sig förföras av medelålders män?

"Av de anmälda våldtäkterna 2022 riktades 54 procent mot vuxna, 13 procent mot barn i åldern 15–17 år och 33 procent mot barn under 15 år." (https://bra.se/statistik/statistik-om-brottstyper/valdtakt-och-sexualbrott.html).

Det finns inget statistik till min kännedom på förövarens ålder och jag misstänker att det är för att den är orelevant. Du är fri att leta om jag har fel.
Senast redigerad av TottemHorse 2023-08-06 kl. 01:58.
Citera
2023-08-06, 02:21
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
"Av de anmälda våldtäkterna 2022 riktades 54 procent mot vuxna, 13 procent mot barn i åldern 15–17 år och 33 procent mot barn under 15 år." (https://bra.se/statistik/statistik-om-brottstyper/valdtakt-och-sexualbrott.html).

Det finns inget statistik till min kännedom på förövarens ålder och jag misstänker att det är för att den är orelevant. Du är fri att leta om jag har fel.
Det var inget svar på frågan. Visst räknas det som våldtäkt numer, om sexet blir till. Men det som avgör hur vanligt det blir är hur många som kan tänkas göra det med äldre utan att bli våldsutsatt. Det går absolut att ta fram sådan statistik om det vills.

Svenskar verkar vara statistiknördar, varför har ingen utrett detta? Det kan säkert inte du svara på, men undrar inte du också? Nu när den just nu blivit så aktuell, fast förstås, tidigare var det ingen som brydde sig om detta, det ansågs vara så marginell, att underåriga vill med överåriga.
Citera
2023-08-06, 02:25
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Det var inget svar på frågan. Visst räknas det som våldtäkt numer, om sexet blir till. Men det som avgör hur vanligt det blir är hur många som kan tänkas göra det med äldre utan att bli våldsutsatt. Det går absolut att ta fram sådan statistik om det vills.

Svenskar verkar vara statistiknördar, varför har ingen utrett detta? Det kan säkert inte du svara på, men undrar inte du också? Nu när den just nu blivit så aktuell, fast förstås, tidigare var det ingen som brydde sig om detta, det ansågs vara så marginell, att underåriga vill med överåriga.
Svara på min fråga.
Vet du varför barn har vårdnadshavare tills de är 18 och inte brukar fatta så bra beslut? Säg till när du förstår. Då har du lärt dig nånting nytt för första gången i tråden.
Citera
2023-08-06, 02:31
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:

Kan du tidsbestämma definitionen "tidigare"?

Det har inte utretts för att de anser väl att det är onödigt. Det är lika orelevant som förövarens yrke, skostorlek, hårfärg. Vad ska det bevisa? Förövarna finns överallt, det är redan konstaterat.
Citera
2023-08-06, 02:42
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Kan du tidsbestämma definitionen "tidigare"?

Det har inte utretts för att de anser väl att det är onödigt. Det är lika orelevant som förövarens yrke, skostorlek, hårfärg. Vad ska det bevisa? Förövarna finns överallt, det är redan konstaterat.
Går inte att förstå honom eftersom han inte förstår människor. Men gissar att han försöker säga att ingen brydde sig om barn innan dumpen fanns och att pedofili var naturligt alla. Har sagts i olika former av flera gäddlingar i tråden.
Citera
2023-08-06, 02:46
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Svara på min fråga.
Vet du varför barn har vårdnadshavare tills de är 18 och inte brukar fatta så bra beslut? Säg till när du förstår. Då har du lärt dig nånting nytt för första gången i tråden.
Det är som du skriver, de är ofta inte mogna, jag själv var inte mogen fören 25 årsåldern, det gäller det övergripande. 14 åringar ska inte ligga, det gör de visst ändå, då debutålder är drygt 15 år så har många redan gjort debut innan 15. Det som jag är intresserad av och frågar om hur vanligt det är att 14 åring kan tänka sig medelålders. Det är absolut illa om de kan tänka sig det, men jag tror det är en storm i ett vattenglas.
Citera
2023-08-06, 02:49
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Det är som du skriver, de är ofta inte mogna, jag själv var inte mogen fören 25 årsåldern, det gäller det övergripande. 14 åringar ska inte ligga, det gör de visst ändå, då debutålder är drygt 15 år så har många redan gjort debut innan 15. Det som jag är intresserad av och frågar om hur vanligt det är att 14 åring kan tänka sig medelålders. Det är absolut illa om de kan tänka sig det, men jag tror det är en storm i ett vattenglas.
De är INTE mogna.
Hur många i din högstadieklass umgicks med medelåldersmän? Deras personliga assistenter räknas inte.

Många barn med asperger/autism kan ha svårt att knyta kontakter med jämnåriga och har svårare att få kompisar och det kritiserar jag dig inte för. Men nu är du vuxen.
Senast redigerad av LeCastle 2023-08-06 kl. 03:00.
Citera
2023-08-06, 02:54
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:

Vi vänder på frågan då. Hur många medelåldersmän tror du skulle begå övergrepp på ett barn under 15?
Citera
2023-08-06, 03:04
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
De är INTE mogna.
Hur många i din högstadieklass umgicks med medelåldersmän? Deras personliga assistenter räknas inte.
Dumpen visar att det finns medelålders som kan tänka sig underåriga, speciellt efter smicker. Finns nog en del som vill stjäla en sportbil, och lockar man med nyckeln i ökar risken markant för att det blir så. Men går tjuven runt i fattiga byn så finns det ingen sportbil, och inget problem med stulen bil.

Därför är det högintressant om underåriga vill med äldre, är det inte så så finns inte problemet.

För det är väl ändå att brottet kan utföras som det är det viktiga, och inte att det finns folk som vill utföra det, men inte kan då ingen möjlighet finns.
Citera
2023-08-06, 03:09
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Dumpen visar att det finns medelålders som kan tänka sig underåriga, speciellt efter smicker. Finns nog en del som vill stjäla en sportbil, och lockar man med nyckeln i ökar risken markant för att det blir så. Men går tjuven runt i fattiga byn så finns det ingen sportbil, och inget problem med stulen bil.

Därför är det högintressant om underåriga vill med äldre, är det inte så så finns inte problemet.

För det är väl ändå att brottet kan utföras som det är det viktiga, och inte att det finns folk som vill utföra det, men inte kan då ingen möjlighet finns.
De är pedofiler/allvarligt psykiskt störda.

Redigerade inlägget du citerade så du kan ha missat.

Många barn med asperger/autism kan ha svårt att knyta kontakter med jämnåriga och har svårare att få kompisar och det kritiserar jag dig inte för. Men nu är du vuxen så din autism är inte en ursäkt.
Citera
2023-08-06, 03:16
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Vi vänder på frågan då. Hur många medelåldersmän tror du skulle begå övergrepp på ett barn under 15?
Det är fler personer än underåriga som vill ligga med medelålders. Och inte förvånande då unghet alltid varit hetare än ålderhet. Men är dumt att hantera frågan utifrån de som skulle kunna vara brottslingar, säkert har många fantiserat om att råna banken då de stått i kö på banken. Men då det inte är en lätt uppgift har det stannat vid fantasi. Att då föra fram Charles-Ingvar "Sickan" Jönsson som övertalar denne är bara dumt. Är ju just det Dumten gör med sina fiskare.
Citera
2023-08-06, 03:19
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Det är fler personer än underåriga som vill ligga med medelålders. Och inte förvånande då unghet alltid varit hetare än ålderhet. Men är dumt att hantera frågan utifrån de som skulle kunna vara brottslingar, säkert har många fantiserat om att råna banken då de stått i kö på banken.
Vi stannar här.

Tråden är heller inte till för generella diskussioner om pedofili. Det ämnet diskuteras i (FB) Parafila störningar”.
Citat:
Datan vi kan samla är antalet dömda pedofiler, misstänkta pedofiler, gäddor, de som uttrycker sina åsikter på forum.

0,5-1% av alla vuxna människor sägs ha sexuella tankar om barn. De som söker hjälp är i promille/micro-decimaler.
Senast redigerad av LeCastle 2023-08-06 kl. 03:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in