Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
Tror Arsenal behöver vinna. Vi supportrar till PL lag kan ju diskutera fram och tillbaka huruvida Arsenal tar in på City och om de har chans på titeln, men om Arsenal fortsätter förlora mot City varje gång de möts så bevisar ju Arsenal på planen att så är inte fallet.
Så nej, Community Shield i sig kanske inte väger så tungt men Arsenal torskade 2 matcher mot City under våren och gav bort PL. Ska vi ta laget på allvar så ska de också visa att de kan vinna mot City.
Jo jag fattar men ärligt talat var det inte i matcherna mot city arsenal tappade ligan för dom hade råd att förlora bägge matcherna. Däremot så tappade dom bl.a. två st 2-0 ledningar i rad mot Liverpool och West Ham där dom börjar matcherna svinbra, spelade sen 3-3 mot Southampton för att i matchen efter torska borta mot city. Så innan city hade dom redan tappat försprånget. Och visst had en vinst mot city kanske räddat guldet, men den förlusten hade inte betytt lika mycket om dom inte tappat dom tre matcherna innan.
Arteta gjorde fel i att fortsätta spela Holding när det var uppenbart att dom inte kunde kontrollera matcher med honom på planen, så det är en rejäl lärdom för honom. Sen svek Partey och mittfältet lika mycket, men jag vidhåller att det var inte matcherna mot city som avgjorde ligan.
Men jag förstår din poäng. Det hade varit nice och jävligt välbehövligt med en säker vinst imorgon.