Citat:
Ursprungligen postat av
Timzen
Självklart är det antivit, fyllt av misandri och generell wokeness. Ser man inte det är det för att man inte vill helt enkelt.
Här är bara några exempel jag kommer ihåg från att ha sett första avsnittet en gång:
Vita manliga prästen försöker muta sig till en bättre plats.
Vita killen bredvid Elba i business class är greasy och spelar högljutt på mobilen.
Vita mannen som är "old fashioned", trevlig och hjälper den rasifierade flickan är såklart en av terroristerna.
Elbas son pratar om Londonpolisens rasprofilering till vita polismannen som hans mamma är tillsammans med.
De två vita äldre männen hör arabiska och planerar för det värsta, xenofoberna blir nedlugnade och uppläxade av Elba.
Vita kaptenen (som har två barn BTW) är beredd att offra sitt liv och hela planet för att rädda flygvärdinnan han har en affär med.
Alla observationer stämmer, även om du har tagit i så du spricker i vissa fall.
Våra ariska ubermench hjälpte dock till att rädda dagen:
-Polismannen som räddade "negerbarnet"
-Flygledningskvinnan som mer eller mindre tog kommandot i hela insatsen från marken
-Doktorn som fick gräva djupt efter mod men tillslut gjorde en insats för att rädda liv
-Andrepiloten som riskerade livet och pratade bulgariska
Finns exempel på hjältar och idioter bland både araber, negrer och vita i serien. Tycker inte den försökt måla upp någon ras eller etnicitet som extra korkad eller ond.
Ur ett woke perspektiv tycker jag den var helt ok, iaf så var det mycket lite jag reagerade på.
Alla serier och filmer har sina klyschor. Det betyder inte att det finns en underliggande agenda orkestrerad av ödlemänniskor eller judar. Ibland är helt enkelt en spade bara en spade.