2023-08-03, 11:01
Medlem
Du har hört det alltså? Snälla vuxna människa ta och se ett par avsnitt och avgör själv istället. Woke har helt tappat sin innebörd då det slängs runt med för precis allt idag.
Serien handlar om en flygning från Dubai till London, två utav världens top 5 största flygtrafik-hubbar. Givetvis är passagerarbesättningen internationell och mångkulturell. Precis som det vore i verkligheten.
Serien är förövrigt bland det bättre som släppts de senaste åren.
Citera
2023-08-04, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av förståsigpåare
Du har hört det alltså? Snälla vuxna människa ta och se ett par avsnitt och avgör själv istället. Woke har helt tappat sin innebörd då det slängs runt med för precis allt idag.
Serien handlar om en flygning från Dubai till London, två utav världens top 5 största flygtrafik-hubbar. Givetvis är passagerarbesättningen internationell och mångkulturell. Precis som det vore i verkligheten.
Serien är förövrigt bland det bättre som släppts de senaste åren.

Det jag hört är att de vita är helt odugliga men negrerna och araberna räddar dagen och är de goda.
Citera
2023-08-05, 11:31
Medlem
Självklart är det antivit, fyllt av misandri och generell wokeness. Ser man inte det är det för att man inte vill helt enkelt.

Här är bara några exempel jag kommer ihåg från att ha sett första avsnittet en gång:

Vita manliga prästen försöker muta sig till en bättre plats.
Vita killen bredvid Elba i business class är greasy och spelar högljutt på mobilen.
Vita mannen som är "old fashioned", trevlig och hjälper den rasifierade flickan är såklart en av terroristerna.
Elbas son pratar om Londonpolisens rasprofilering till vita polismannen som hans mamma är tillsammans med.
De två vita äldre männen hör arabiska och planerar för det värsta, xenofoberna blir nedlugnade och uppläxade av Elba.
Vita kaptenen (som har två barn BTW) är beredd att offra sitt liv och hela planet för att rädda flygvärdinnan han har en affär med.
Citera
2023-08-05, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Självklart är det antivit, fyllt av misandri och generell wokeness. Ser man inte det är det för att man inte vill helt enkelt.

Här är bara några exempel jag kommer ihåg från att ha sett första avsnittet en gång:

Vita manliga prästen försöker muta sig till en bättre plats.
Vita killen bredvid Elba i business class är greasy och spelar högljutt på mobilen.
Vita mannen som är "old fashioned", trevlig och hjälper den rasifierade flickan är såklart en av terroristerna.
Elbas son pratar om Londonpolisens rasprofilering till vita polismannen som hans mamma är tillsammans med.
De två vita äldre männen hör arabiska och planerar för det värsta, xenofoberna blir nedlugnade och uppläxade av Elba.
Vita kaptenen (som har två barn BTW) är beredd att offra sitt liv och hela planet för att rädda flygvärdinnan han har en affär med.

Alla observationer stämmer, även om du har tagit i så du spricker i vissa fall.

Våra ariska ubermench hjälpte dock till att rädda dagen:

-Polismannen som räddade "negerbarnet"
-Flygledningskvinnan som mer eller mindre tog kommandot i hela insatsen från marken
-Doktorn som fick gräva djupt efter mod men tillslut gjorde en insats för att rädda liv
-Andrepiloten som riskerade livet och pratade bulgariska

Finns exempel på hjältar och idioter bland både araber, negrer och vita i serien. Tycker inte den försökt måla upp någon ras eller etnicitet som extra korkad eller ond.

Ur ett woke perspektiv tycker jag den var helt ok, iaf så var det mycket lite jag reagerade på.
Alla serier och filmer har sina klyschor. Det betyder inte att det finns en underliggande agenda orkestrerad av ödlemänniskor eller judar. Ibland är helt enkelt en spade bara en spade.
Citera
2023-08-05, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av förståsigpåare

Tyckte inte heller den var woke, och jag är normalt sätt väldigt hatisk när politiken väger mer än skapandet, eller hur jag ska uttrycka mig.
Serien är rätt torr däremot. Sett hela lite som bakgrund, inte missat något, men den är lite fattig, inte dålig, men fattig, skulle aldrig rekommendera den om man inte sett allt bra som finns, eller älskar flygplanskapningar.

Jag undrar lite, varför såg jag ens den här?.. 3/5
Citera
2023-08-07, 00:26
Medlem
Någon som vet vem hon Amerikanskan med glasögonen och brunt hår var, som satt bredvid paret med barnen?
Hon verkade skum från första avsnittet, hon fick flytta bak i flyget utan nån anledning osv, och sen när serien e slut så verkar det som att hon bara vart vanlig passagerar?
Konstigt enligt mig när man byggt upp sådär... Snälla kom med kommentarer och säg va ni tänker!
Citera
2023-08-09, 21:15
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsASecret
Någon som vet vem hon Amerikanskan med glasögonen och brunt hår var, som satt bredvid paret med barnen?
Hon verkade skum från första avsnittet, hon fick flytta bak i flyget utan nån anledning osv, och sen när serien e slut så verkar det som att hon bara vart vanlig passagerar?
Konstigt enligt mig när man byggt upp sådär... Snälla kom med kommentarer och säg va ni tänker!
Trodde också att hon skulle ha någon roll i detta.

nej woke var den inte. Inga lesbiska par, inga bögar. Idags klimat blev man förvånad.

Tittar på only murders in the building. Det räckte inte med att den kvinliga negerdektektiven var lesbisk. Nu har gomez också blivit lesbisk. Det är så djävla tråkigt att man håller på så.

Jag tyckte sex avsnitt var jättespännande men att allt spårade ut i 7an.

Först gången på länge som en serie inte var 8 avsnitt.
Citera
2023-08-13, 00:27
Medlem
Did not stick the landing.
Citera
2023-08-24, 16:03
Medlem
Keramik-Kalabaliks avatar
Denna var helt ok att glo på med bra skådisar. Det som drog ner tv-serien ordentligt var att bland de över 200 passagerarna så hade det säkert funnits nog med folk som hade övermannat fem banditer för att slippa riskera att alla dör. Även slutet (en typisk Hollywoodhandling) var larvigt med en kvinna som var beredd att döda 214 på planet och ytterligare åtminstonde 100 i centrala London bara för att rädda två personer (hennes dotter och en annan person).

Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Tror definitivt att det kommer bli en andra säsong.
Nästa gång händer det på et tåg och i den tredje serieomgången händer det på ett lyxfartyg och den fjärde har handlingen i ett rymdskepp osv, osv.
Senast redigerad av Keramik-Kalabalik 2023-08-24 kl. 16:16.
Citera
2023-09-01, 09:19
Medlem
diseuses avatar
Serien verkar ha varit populär.

The Hollywood Reporter (‘Hijack’ Becomes Second Apple Series to Make Streaming Charts):
Citat:
Apple TV+ placed its second series ever in the streaming rankings, with Hijack claiming a spot for the week of July 31-Aug. 6. Suits dominated the overall rankings again, and The Lincoln Lawyer shot back up with the release of more episodes.

Hijack recorded 357 million minutes of viewing time for the week its finale debuted, according to Nielsen. The Idris Elba-led thriller ranked eighth among original series and became the first Apple TV+ show not named Ted Lasso to make the weekly top 10s (a few movies on the service have made the film-specific top 10).
Citera
2024-02-02, 17:53
Medlem
diseuses avatar
Det blir officiellt en säsong till, enligt ett pressmeddelande från Apple (Apple TV+ announces season two for hit, high-octane thriller “Hijack,” starring and executive produced by Idris Elba).
Citera
2025-12-11, 15:17
Medlem
diseuses avatar
Trailer för säsong två:

https://youtu.be/h_i4-MoGALo
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto