Citat:
Ursprungligen postat av
HepCat-X
Just köpt en utmärkt Dell/Windows 10 laptop med 16 gig RAM och 256 GB SSD-hårddisk via BilligTeknik, för 9.000 pix. Skärm 17", precis som min tidigare maskin. Nypriset hade varit 30.000 och den verkar vara i utmärkt skick, BT handlar med maskiner som sålts av från kontor efter bara ett par tre år när garantitiden gått ut och avnämarna vill ha det senaste. Min förra laptop höll i ett dussin år.

Kollade på billigteknik.se, för jag antar att det är den du menar, och för 9kkr bör du ha fått en 6:e generationens quadcore...så från 2015-2016. Inte direkt ett par tre år, och inte vad jag kallar billigt.
Som jämförelse så köpte jag en Dell Precision 5550 med i9-10885H, Nvidia Quadro T2000, 32GB RAM, 1TB ssd av en privatperson för 7kkr för bara några dagar sedan, och då fick jag med en Dell DA310z USB-adapter på köpet, och har Dells ProSupport Plus till 2025.
refurbed.se vill ha 26,6kkr för en likadan, fast med en i-7 hexacore... så jag fick en bättre dator, plus usb-adapter, för 19,6kkr mindre än vad de säljer för... närmast motsvarande på billgteknik är en HP för ca 23kkr...