2023-08-05, 15:52
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandssommar
Arlas reklam har skruvats upp 10 steg nu, och det är så kallade invasiva arter med i ALLA deras reklamspots.
Det är en vedertagen sanning att det är mycket svårare att vinna en ny kund än att behålla en gammal. Den svensk som köpt Arlas mjölk i 50 års tid behöver inte utsättas för reklam för att fortsätta göra så. Däremot har Ali som precis kommit till landet inte den typen av lojalitet utan Garant, Arla eller Milbona är för honom likvärdiga. Och det är därför som det är så hård kamp för att fånga dem som nya kunder. Plus givetvis att "svartskallar" kommer utgöra en majoritet av den yngre befolkningen inom en handfull år. Men att de flesta svenskar inte fattar detta eftersom de flesta icke-européer bor koncentrerat på en handfull ställen i städerna.
Senast redigerad av hakro807 2023-08-05 kl. 16:50.
Citera
2023-08-05, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Någon specifik reklam ni tänker på?
Jag slutade köpa Arla när dom hade sin "Nettonoll" reklam som dom sedan blev dömda för.

BRA av dig.
Jag är en svag människa som faktiskt gillat Arla, in i det sista. Försökt tänka att det är världsfrånvända pr-marknadsföringsmänniskor som gjort reklamen. Men någonstans är ju ledningen i kontroll över Arlas varumärke. Och nu har det brakat rätt åt helvete.

NU ÄR DET NOG.
Citera
2023-08-05, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Det är en vedertagen sanning att det är mycket svårare att vinna en ny kund än att behålla en gammal. Den svensk som köpt Arlas mjölk i 50 års tid behöver inte utsättas för reklam för att fortsätta göra så. Däremot har Ali som precis kommit till landet inte den typen av lojalitet utan Garant, Arla eller Milbona är för honom likvärdiga. Och det är därför som det är så hård kamp för att fånga dem som nya kunder. Plus givetvis att "svartskallar" kommer utgöra en majoritet av den yngre befolkningen inom en handfull år. Men att de flesta svenskar inte fattat detta eftersom de flesta icke-européer bort koncentrerat på en handfull ställen i städerna.

Kunde inte gjort en bättre analys av läget.
Men att ARLA, som har en sådan KADER av marknadsföringsfolk, inte fattar bättre att den trogna stammen kommer känna sig helt alternerade av alla svarta, mulatter, menafolk etc etc etc är faktiskt bara ett rent utslag av Groupthink - googla och kolla framför allt Challengerkatastrofen, där ett sådant tänk kan leda varsomhelst.
Citera
2023-08-05, 15:58
Medlem
invandrar-leffes avatar
Afrikaner tål ju i allmänhet inte mjölk så det är ju i sig självt rätt märkligt men nu finns det ju gott om alternativ att välja på så det finns ju ingen anledning att köpa produkter eller på andra sätt stödja företag som medverkar till den negativa omdaningen av landet. Vi kan väl gemensamt uppmana alla att bojkotta Arla från och med nu.

Det sjuka är ju att det skulle bli ett ramaskri utan dess like om ett företag gjorde reklam med bara blonda nordbor.
Citera
2023-08-05, 16:00
Medlem
shit, jag har jobbat för arla foods för många år sen. dock på ett ställe där det nästan bara var svenskar, men misstänker att det har förändrats.

när företag sysslar med virtue signaling (hallå, bud light) slutar det nästan aldrig väl. det som förbryllar mig mest är att de marknadsföringsansvariga inte fattat galoppen än. blattar skiter i om det är vita människor på mjölkpaketen eller i reklamen för dessa, men vrider du på rollerna blir svenskar snabbt irriterade då det nästan känns inkräktande, och definitivt påtvingat.
Citera
2023-08-05, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Det bisarra är ju att troligen väldigt få negrer och araber kollar på svensk reklam tv, så vem riktar dom sig till egentligen?

Så sant.

ARLA-reklamen är väl inget som går igenom deras Al-KEBAB-tv-parabol.
Återigen. ARLA-reklamen känns som ett woke-gapskratt rakt i ansiktet som alla som som byggt upp Sverige, och alla våra hårt stretande och ibland hungrande förfäder på landsbygden, runt om i vårt land.
Citera
2023-08-05, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Det är en vedertagen sanning att det är mycket svårare att vinna en ny kund än att behålla en gammal. Den svensk som köpt Arlas mjölk i 50 års tid behöver inte utsättas för reklam för att fortsätta göra så. Däremot har Ali som precis kommit till landet inte den typen av lojalitet utan Garant, Arla eller Milbona är för honom likvärdiga. Och det är därför som det är så hård kamp för att fånga dem som nya kunder. Plus givetvis att "svartskallar" kommer utgöra en majoritet av den yngre befolkningen inom en handfull år. Men att de flesta svenskar inte fattat detta eftersom de flesta icke-européer bort koncentrerat på en handfull ställen i städerna.

folk fattar, men vi är i ett sorts skymningsland där det varken är ljust eller mörkt. det är som när man misstänker att man har en vattenläcka i källaren, men står utanför dörren till trappan ned och funderar på om man ens vågar öppna den och gå ned, för risken att man möts av ett veritabelt helvete som kostar skjortan är för stor. lite där befinner sig svennebanan i förhållande till invasionen just nu. alla vet att områden som befolkas av dessa människor är skit, och alla vita söker sig därifrån, men nästan ingen har ännu vågat öppna pandoras box för att inse precis hur illa det är.

vi som levt med dörren öppen i många år är dock inte förvånade. vi är mentalt utmattade av tyngden det innebär att vara klarsynt bland landsmän som alla bär skygglappar, men vi är inte förvånade.
Citera
2023-08-05, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av invandrar-leffe
Afrikaner tål ju i allmänhet inte mjölk så det är ju i sig självt rätt märkligt men nu finns det ju gott om alternativ att välja på så det finns ju ingen anledning att köpa produkter eller på andra sätt stödja företag som medverkar till den negativa omdaningen av landet. Vi kan väl gemensamt uppmana alla att bojkotta Arla från och med nu.

Det sjuka är ju att det skulle bli ett ramaskri utan dess like om ett företag gjorde reklam med bara blonda nordbor.

Verkligen. ARLA gräver sin egen grav, och det är mycket tråkigt. Ingen förlust dock då ARLA numera är ett globalistföretag tydligen, och jag i alla händelser hellre stöjer Finland och Valio.

Din sista synpunkt - det FINNS ett sådant företag och det är Dafgårds. Jag är noll för färdigmat men efter att ha sett deras härliga reklam med BARA svenskar och noll woke, skulle jag kunna köpa hem ett par lasagne bara för att.
Citera
2023-08-05, 16:10
Medlem
Bazze1s avatar
Gör som mig titta eller lyssna inte på reklam.

Är den inte tjatig tråkig och värdelös så är den politiskt korrekt..jag tackar gudarna för fjärrkontrollen, den sitter som klistrad i handen hela tv-kvällen.
Citera
2023-08-05, 16:13
Avstängd
JojoRabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandssommar
Arlas reklam har skruvats upp 10 steg nu, och det är så kallade invasiva arter med i ALLA deras reklamspots.

Folk från Afrika och Mellanöstern i 95 procent av deras videos. Någon fler än mig som fattar hinten - Arla är för DE NYA SVENSKARNA, INTE VI SOM BYGGT LANDET OCH VÅRA FÖRFÄDER.

FUCK you Arla. Väljer bort er konsekvent mot trevliga finländska Valio numera.

Alltid trist när företag går under pga av wokefeber.

Hur gör du med Arla? Trodde i min enfald att de stod på svenskarna sida, men icke.

Arla e woke, pro mångkultur undvik deras produkter!
Citera
2023-08-05, 16:15
Medlem
Även jag kommer bojkotta dom.
Fy fan för sånt niggersnusk.

Jag har inget emot att se nån enstaka nigger i reklam, men dom är ju fan överallt, inte bara arla faktiskt.

Så fort jag ser en nigger i reklamen byter jag kanal.
Knns så otroligt långt bort från mig.
Känns inte som dom gör reklam för mig när jag ser en neger står och bortstar tänderna för nåån tandkrämsreklam.
Citera
2023-08-05, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazze1
Gör som mig titta eller lyssna inte på reklam.

Är den inte tjatig tråkig och värdelös så är den politiskt korrekt..jag tackar gudarna för fjärrkontrollen, den sitter som klistrad i handen hela tv-kvällen.

Bra där.
Men ibland går det inte att slippa se ARLAS wokereklam som går dygnet runt på sociala medier. Vidrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in