2023-08-04, 23:38
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
04 augusti 23:07, Mord/dråp, försök, Haninge
Polisen fick in samtal om att det fanns minst en skadad person i Handen.

Polisen som är på plats i centrala Handen har talat om att minst två personer är skadade. De har påbörjat livräddande åtgärder på den person som uppges vara allvarligt skadad.

Ambulanspersonal är på plats och på polisen kommer att arbeta med att ta reda på vad som har hänt genom att prata med de personer som finns i området.

I den informationsinhämtning som gjorts har det konstaterats att ett parkerat fordon har skador som kan ha med de skadade personerna att göra. Detta kommer polisen utreda i den förundersökning som är inledd angående försök till mord.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2023/augusti/4/04-augusti-2307-morddrap-forsok-haninge/
Senast redigerad av Raytheon 2023-08-04 kl. 23:44.
Citera
2023-08-04, 23:57
Medlem
Enligt uppgifter till Aftonbladet har personerna blivit skjutna.
Citera
2023-08-05, 00:01
Medlem
L.Kollbergs avatar
Var i centrale Handen hände detta?
Citera
2023-08-05, 00:03
Medlem
Från SVT.

"Det är oklart hur personerna skadats, men polisen har inlett en förundersökning om försök till mord. Larmet inkom vid 23.07 i Handen.

– Ett parkerat fordon har skador som kan ha med det här att göra. Nu arbetar vi med att tala med personer för att ta reda på vad som har hänt."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/tva-personer-hittade-skadade-i-haninge

En alvarligt skadad. Vad är Handen för område?
Citera
2023-08-05, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Från SVT.

"Det är oklart hur personerna skadats, men polisen har inlett en förundersökning om försök till mord. Larmet inkom vid 23.07 i Handen.

– Ett parkerat fordon har skador som kan ha med det här att göra. Nu arbetar vi med att tala med personer för att ta reda på vad som har hänt."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/tva-personer-hittade-skadade-i-haninge

En alvarligt skadad. Vad är Handen för område?
handen är ett problematiskt område hela den kommunen
Citera
2023-08-05, 00:08
Medlem
Skjutna vad jag kan läsa mig till. Livräddningsförsök på en som polisen lämnat över till att fortsätta på.för.ambulans. låter ju inte helt lovande för den personen...
Citera
2023-08-05, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Var i centrale Handen hände detta?

Jag följde helikoptern och den landade i området vid Hantverkarvägen / Söderbymalmsvägen så gissningsvis i Industriområdet mitt emot Torvalla
Citera
2023-08-05, 00:17
Medlem
Expressen skriver om att ett vapen finns på platsen.

"Enligt uppgifter till Expressen ska det ha skottlossning på platsen.

Livräddande insatser har inletts på en av personerna som uppges vara allvarligt skadad.

– Nu jobbar vi med att ta reda på avd som hänt. Det gör vi bland annat genom att prata med personer i området, säger Towe Hägg. "

"En förundersökning om försök till mord har inletts. På platsen syns ett vapen ligga på marken"

https://www.expressen.se/nyheter/en-person-allvarligt-skadade-i-haninge/
Citera
2023-08-05, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarl111
handen är ett problematiskt område hela den kommunen
Vissa platser i kommunen möjligen, men Handen är förhållandevis lugnt. Skit händer men generellt är det lugnt. Långt ifrån"problematiskt".
Citera
2023-08-05, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killed-by-death
Jag följde helikoptern och den landade i området vid Hantverkarvägen / Söderbymalmsvägen så gissningsvis i Industriområdet mitt emot Torvalla

Samma här och flög sedan till KS
Citera
2023-08-05, 00:20
Medlem
Varför har man skrivit eventuellt påkörda? Om bilen är skadad har man säkert blivit beskjuten när man suttit i bilen.
Citera
2023-08-05, 00:25
Medlem
Eftersom vapen ligger kvar kan det det blivit skottväxling mellan de två eller flera personer?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in