2023-08-04, 23:50
Medlem
svearikesfags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Arsenal värvade Martinelli för €7M. Nu är han värd €80M enligt Transfermarkt. Helt otrolig affär. Finns det nåt liknande i jämförelse? Som inte är egna produkter som ökat i värde alltså.

Sevilla värvade Dani Alves för 9 miljoner kr som är topp 3 över dom som vunnit flest titlar. Duger han för dig?
Citera
2023-08-04, 23:55
Medlem
svearikesfags avatar
Citat:
Arsenal värvade Martinelli för €7M. Nu är han värd €80M enligt Transfermarkt. Helt otrolig affär. Finns det nåt liknande i jämförelse? Som inte är egna produkter som ökat i värde alltså.

Ousman dembele till Dortmund 35 miljoner euro sen såld till Barca för 150 miljoner euro? Lägg ner nu snälla med denna arslenal hybris i tråden dessutom lova du oss aldrig mer skriva här?
Citera
2023-08-04, 23:56
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Vad tänker du på?
Förutom dig ?

"Bayern München har nu satt en deadline till midnatt natten till lördag, uppger The Telegraph.

Om det inte blir en överenskommelse med Tottenham innan dess så kommer den tyska klubben att lämna förhandlingsbordet och börja blicka mot andra anfallsnamn."
Citera
2023-08-04, 23:56
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Dele Alli kan man säga gjorde det omvända gick från 100M till 1M på kort tid.

Skojade till det med siffrorna men så känns det som spursare

Haha, han är inte en så dum spelare i dessa sammanhang ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av svearikesfag
Sevilla värvade Dani Alves för 9 miljoner kr som är topp 3 över dom som vunnit flest titlar. Duger han för dig?

Han hade inte jättehögt värde när Barca värvade honom för €35M dock. Men en bra värvning där och då.
Citera
2023-08-04, 23:57
Medlem
Precis! De två (Moyes och Steidten) har olika syn på fotboll och hur värva bra spelare för framtiden... Moyes med ett år kvar på kontraktet vill nog ha ett "bra" sista år och då föredrar han att köpa dyra etablerade, gamla, spelare som håller åtminstone ett år, men de har antagligen inte ett så högt andrahandsvärde för klubben om ett par år...
Det ryktas att de två har använt sitt "veto" för varandras förslag på värvningar. Enligt rykten så var två spelare nära att bli värvade, Alex Scott från Bristol City och Borges (en av Man Citys lovande unga spelare), men efter att de haft samtal med Moyes där han troligen sa att han inte kan garantera dem speltid så har de ångrat sig... Jag tror att Potter kan vara en bra tränare för Hammers.

Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Problemen i West Ham handlar om deras nya Technical Director Steidten som anslöt för en månad sen från Leverkusen. Han och Moyes har olika syn på vad som ska värvas. Samtidigt har Moyes bara ett år kvar på kontraktet. Steidten är framtiden och plockades nyss in. Jobbigt läge. Som du säger är framtiden utan Moyes. Att då plocka in dyra etablerade Britter som han vill ha (Maguire, Gallagher, McTominay) är såklart inte så smart. Då låser man fast sig i att förlänga eller leta ny tränare med samma tankesätt. När man i själva verket vill gå en annan väg med sin ny Technical Director som har annan fotbollsfilosofi. Annars står man där med spelare som inte passar in i nya systemet och som tar upp dyra löner man inte kan sälja.

Men det visar ju på otroligt dålig planering också. Borde egentligen sparkat Moyes redan där och då och plockat in någon som är kompatibel med nya värvningsansvarig. Nu kastar man bort en säsong är man hade en otrolig potential att bygga något spännande med Europacupframgången och Rice pengarna. Handlar nog om överlevnad denna för att spara en satsningen till nästa säsong.
Citera
2023-08-04, 23:57
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Vad är han värd idag då? Two packs of smoke?
Citera
2023-08-04, 23:58
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ousman dembele till Dortmund 35 miljoner euro sen såld till Barca för 150 miljoner euro? Lägg ner nu snälla med denna arslenal hybris i tråden dessutom lova du oss aldrig mer skriva här?

Vad hade han för egentligt transfervärde? Det vi pratar om nu. Inte vad spelarna gick för.
Citera
2023-08-04, 23:59
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Jag tänkte faktiskt direkt på Robertson när jag sökte på likvärdiga och då såg jag att han ”bara” är värd €20M i dagsläget. Skapligt nedgådd ändå?

Kante tänkte jag inte alls på. Bra tänkt där! Vilket värde var han uppe i som mest i Leicester?

Alla vann på den affären helt enkelt. Å han är en sån älskvärd liten grabb. Fan vad jag gillar honom. Ville ha honom på tröjan redan förra säsongen, men då skyllde dom på något skit att hans bokstäver inte fanns i tryck…

Minns faktiskt inte vad han var uppe i. Han gick ju rätt billigt till Chelsea ändå. Men säkert runt 30-40m pund?!

Jag har faktiskt Martinelli #35 19/20 hemmatröjan(den snyggaste hemmatröjan på många år), älskade honom från första matcherna. På den tiden fanns det inte mycket att glädjas över som gooner, så när Martinelli och Saka började spela i alaget och gjorde bra ifrån sig så fanns det ändå något att glädjas över. ☺️
Citera
2023-08-05, 00:00
Medlem
svearikesfags avatar
Citat:
Vad hade han för egentligt transfervärde? Det vi pratar om nu. Inte vad spelarna gick för.

Jag orkar inte vara barnslig men, Dembele gick gör 150 miljoner euro eftersom Barcelona var villiga betala det. Martinelli må vara värd 70 miljoner euro hos dina källor men ingen har någonsin visat intresse för honom så i en marknadsekonomi är han värd 0. Inse de och citera inte mig så slipper du mig i natt.
Citera
2023-08-05, 00:01
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Förutom dig ?

"Bayern München har nu satt en deadline till midnatt natten till lördag, uppger The Telegraph.

Om det inte blir en överenskommelse med Tottenham innan dess så kommer den tyska klubben att lämna förhandlingsbordet och börja blicka mot andra anfallsnamn."

Haha man måste ändå älska Levy han är en av oss en riktig jude

Jag lovar att han bråkar om småpengar med Bayern!
Citera
2023-08-05, 00:02
Medlem
Skarparattarns avatar
Någon som såg Championship ikväll? Jag arbetade så missade tyvärr hur såg Saints ut?
Citera
2023-08-05, 00:02
Medlem
svearikesfags avatar
Citat:
För att vara krass så vet knappt arsenals största fan generalen vem marginelli är….

Citat:
Någon som såg Championship ikväll? Jag arbetade så missade tyvärr hur såg Saints ut?

Hade det på men kolla knappt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in