Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Med den logiken så kan vi väl inte utesluta någon mansperson i utredningen?
Vi kan utesluta alla människor som inte befann sig i området där styckningen kan antas ha ägt rum, vilket borde innebära runt 99,98 procent av världens befolkning eller någonting liknande. På samma sätt kan vi utesluta i princip hela Polens befolkning. Men inte just denna polack.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Ingen polis har väl tex sett CdC i sällskap med allmänläkaren till skillnad från det kvinnliga polisvittnet som såg CdC i sällskap med obducenten? Den senare rörde sig också på Malmskillnadsgatan likt Gonerka fast obducenten verkar du utesluta helt? Får man fråga varför?
Jag har inte uteslutit någon. Jag påpekar bara att man inte kan resonera som du gör. Att bristen på utpekning av ett vittne gör att någon kan uteslutas som möjlig förövare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Du missade kanske en länk i mitt förra inlägg? Den person som sist såg offret är ofta GM, allt enligt polisiär erfarenhet. Nu var det dock arkitekten som var det sista vittnet, inte Gonerka.
Att en omständighet talar för en potentiell förövare gör inte att vi kan utesluta alla andra potentiella förövare. Det är ett bakvänt resonemang.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Törs man fråga varför du inte är intresserad av arkitekten? Han borde vara betydligt mer intressant än Gonerka som potentiell förövare? Här finns det väl en klockren och blytung personkoppling? CdC övernattade hos Arkitekten flera gånger i juni 1984, när övernattade hon hos Gonerka?
Varifrån får du att jag "inte är intresserad av arkitekten"? Allt jag gjort är att påpeka att ditt resonemang om att Gonerka kan uteslutas inte håller. Detta gäller för övrigt för alla andra tillfällen du påstår att jag inte är intresserad av än den ene, än den andre. Jag har alltså inte tagit ställning för att det är någon och inte heller för att det inte är någon.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Gonerka hade fortfarande ingen koppling till dumpningszonen och det är en stor brist i misstankarna mot honom. Obducenten däremot arbetade väl mitt emellan de båda kända fyndplatserna? Även Vinof hade sin firma nära fyndplats 2 men honom verkar du inte vara intresserad av? Får man fråga varför? Vinof hade dessutom en personkoppling till CdC till skillnad från Gonerka. Jag tycker att vi spolar Gonerka nu.
Igen, omständigheter som talar för andra förövare gör inte att man kan utesluta Gonerka som potentiell förövare. Och ska man hålla på och leka på det här viset kan man lika gärna peka på att Gonerka har styckmördat vid åtminstone ett annat tillfälle. Mig veterligen har ingen annan potentiell förövare en historia som styckmördare. Betyder det då att vi kan utesluta dem? Nej, såklart inte, eftersom inga av dessa omständigheter i sig är tillräckliga för att konstatera att någon är skyldig eller oskyldig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Tack för ditt engagemang men nu finns det fler faktorer som utesluter honom, jag påpekade tidigare att det fanns rättsläkare och höftledskirurger drog slutsatsen att det gick inte att utesluta att det ha varit två gärningsmän pga att vissa moment var klantigt utförda men andra moment var mer professionellt utförda. Delningen av den högra knäleden tex tas upp i länken nedan. Du känner kanske till doktor Wykman?
Som sagt, du kan inte utesluta honom bara för att du har omständigheter som talar för andra potentiella förövare.
På samma sätt, att man "inte kan utesluta att det varit två gärningsmän" är ju knappast samma sak som att det måste varit två gärningsmän.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Gonerka hade ingen medicinsk utbildning, därför borde han falla bort här som "möjlig GM" med tanke på Rajs och Wykmans slutsatser.
Det är lite lustigt att dra slutsatsen att den som styckat måste varit typ kirurg, för inga andra kan ha den typen av skicklighet som uppvisats, när man i nästa andetag pratar om att vissa snitt är så klantigt utförda att det skulle kunna vara fråga om flera personer som styckar samtidigt (hur vanligt är det med dubbla styckare vid mord av prostituerade? Jag har aldrig hört talas om ett enda fall, utöver detta). Gonerka var dessutom slaktare, vilket betyder att han inte direkt var ovan vid styckande. Det skulle ju kunna förklara varför de tyckte att det verkade delvis så "professionellt" gjort.