2023-08-04, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Nej, du får förklara varför Jehovas vittnen skulle vara ett paradis för pedofiler, när man inte ens tolererar äktenskapsbrott.

Det är som att judar var tvungna att förklara varför dom inte var invaderande råttor i Hitlers Tyskland.

Denna tråd handlar om Jehovas vittnen. Du försöker avleda så fort det blir kritiskt. Vid en dörr som du knackat på funkar säkert detta, Titsup, men på ett forum blir det förbannat uppenbart. Varför dra in Judar i en tråd om JV?

Hur kommer det sig nu att ingen av de 1006 av JVs avdelningskontor i Australien registrerade pedofilerna (siffran från 2015) bliv polisanmäld. Alltså INGEN av 1006. Kan detta bara vara en slump?
Citera
2023-08-04, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Varför ska jag förklara något som jag inte påstått?

Själv förstår jag inte alls hur du inte kan tycka att det är mörka siffror för en organisation som, som du själv säger, inte ens tolererar äktenskapsbrott.

Varför är det "mörka siffror" menar du? Vad är det Jehovas vittnen gör som producerar "mörka siffror"/pedofiler?

Vad var det judarna gjorde i Hitler Tyskland att dom producerade "råttor"?
Citera
2023-08-04, 20:16
Medlem
Citat:
Nej, du får förklara varför Jehovas vittnen skulle vara ett paradis för pedofiler, när man inte ens tolererar äktenskapsbrott.

Det är som att judar var tvungna att förklara varför dom inte var invaderande råttor i Hitlers Tyskland.

Därför att man mörkar ner pedofili för att "inte dra Jehovas namn i smutsen".

Hur svårt kan det vara att förstå. Man berömmer sig av att slänga ut tonåringar som haft sex och tror man får applåder för detta. Men tror du på fullt allvar att organisationen vill tillstå offentligt att det förekommer pedofili i församlingarna?
Du har fortfarande inte sagt om du accepterar det faktum att avdelningskontoret i Australien hade 1006 registrerade JV-pedofilet, eller menar du att detta är avfällingars lögner? Du har haft 8 år på dig att ge ett rakt svar på den frågan. Tillåt mig gissa att du fegar ur och försöker skifta fokus. Vi känner dig nu Titties liksom dina debattmetoder.
Citera
2023-08-04, 20:19
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Varför är det "mörka siffror" menar du? Vad är det Jehovas vittnen gör som producerar "mörka siffror"/pedofiler?

Jag har redan skrivit att jag anser att det är mörka siffror för en organisation som påstår sig vara den som närmast följer Bibeln och som inte tolererar äktenskapsbrott.

Det jag tycker är konstigt är att du tydligen inte alls tycker likadant.
Citera
2023-08-04, 20:21
Medlem
Citat:

Skifta inte fokus till judar. Det är OT.
Stämmer det med de 1006 JV-pedofilerna i Australien eller inte? Jag vet att du aldrig kommer att ge ett ärligt svar, men jag kan vara envis när jag sätter den sidan till. Varje gång du undviker att svara och skiftar fokus ( du tycker nog att du är jätteduktig) blir direkt pinsam för dig, oavsett om du har vett att begripa det eller inte.
Citera
2023-08-04, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Därför att man mörkar ner pedofili för att "inte dra Jehovas namn i smutsen".

Hur svårt kan det vara att förstå. Man berömmer sig av att slänga ut tonåringar som haft sex och tror man får applåder för detta. Men tror du på fullt allvar att organisationen vill tillstå offentligt att det förekommer pedofili i församlingarna?
Du har fortfarande inte sagt om du accepterar det faktum att avdelningskontoret i Australien hade 1006 registrerade JV-pedofilet, eller menar du att detta är avfällingars lögner? Du har haft 8 år på dig att ge ett rakt svar på den frågan. Tillåt mig gissa att du fegar ur och försöker skifta fokus. Vi känner dig nu Titties liksom dina debattmetoder.

Du förvränger/ljuger, tror du på allvar att man förbjuder tonårssex, men tillåter pedofili?

Hur sjuk i sinnet kan man vara om man tror på det?

Påstår du att din mor som fortfarande är ett Jehovas vittne tänker så? Varför talar du så förnedrande och hatar hennes tro så mycket?
Citera
2023-08-04, 20:25
Medlem
Kiddieoxos avatar
Pedofila barnmisshandlare.
Deras gud är väldigt förlåtande.
Citera
2023-08-04, 21:33
Medlem
Citat:

Men äktenskapsbrott tonas också ner i äldstekretsen. Åtminstone I vår församling. Det var hyschhysch när en släkting till mig blev påkommen med att ligga med en av de äldste fru, men när min syster erkände att hon inte var oskuld så åkte hon ut efter att ha blivit rejält utskämd inför hela församlingen. Makt korrumperar, eliten inom JV är lika jävla illa som resten av världen. Det är tragiskt som fan att det sitter undersåtar som dig Tits, och försvarar en genombrottet organisation för glatta livet.
Citera
2023-08-04, 21:38
Medlem
Citat:
Du förvränger/ljuger, tror du på allvar att man förbjuder tonårssex, men tillåter pedofili?

Påstår du att din mor som fortfarande är ett Jehovas vittne tänker så? Varför talar du så förnedrande och hatar hennes tro så mycket?

Hur var det med de 1006 pedofilerna i Australien nu? Hur många blev polisanmälda?
Citera
2023-08-04, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
Men äktenskapsbrott tonas också ner i äldstekretsen. Åtminstone I vår församling. Det var hyschhysch när en släkting till mig blev påkommen med att ligga med en av de äldste fru, men när min syster erkände att hon inte var oskuld så åkte hon ut efter att ha blivit rejält utskämd inför hela församlingen. Makt korrumperar, eliten inom JV är lika jävla illa som resten av världen. Det är tragiskt som fan att det sitter undersåtar som dig Tits, och försvarar en genombrottet organisation för glatta livet.

Men detta beror på vilka omständigheter personen kommer ifrån. Man vill absolut undvika att vidta åtgärder som uteslutning mot någon som kommer från en etablerad podiefamilj/släkt. De flesta äldste har hållhakar på varandra och varandras familjer.
Ska vi gissa att broder Titties kommer att förneka detta och försöka att återigen skifta fokus? 😁
Han har förresten inte lyckats förklara hur han sluppit att bli äldste, trots bristen på förordnade tjänare. Detta är i sanning en imponerande prestation. Ja, såtillvida höga vederbörande inte anses vara komplett omöjlig i församlingen, förstås.
Citera
2023-08-04, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Men detta beror på vilka omständigheter personen kommer ifrån. Man vill absolut undvika att vidta åtgärder som uteslutning mot någon som kommer från en etablerad podiefamilj/släkt. De flesta äldste har hållhakar på varandra och varandras familjer.
Ska vi gissa att broder Titties kommer att förneka detta och försöka att återigen skifta fokus? 😁
Han har förresten inte lyckats förklara hur han sluppit att bli äldste, trots bristen på förordnade tjänare. Detta är i sanning en imponerande prestation. Ja, såtillvida höga vederbörande inte anses vara komplett omöjlig i församlingen, förstås.
Exakt. Helt rätt familj, den med högst status av de alla. Det försiggår mycket oegentligheter i den styrande kretsen. Vår kretstillsyningsman var anklagad för mordbrand och försäkringsbedrägeri, som min släkt var övertygad om att det var sant. Att förbli ett lallade får, underställd de äldste i så många år är anmärkningsvärt. Jag vet nog bara en i min närhet som har lyckats med det konststycket. Han är fullständigt omöjlig att ha å göra med, fullblodsnarcisist och verkligen älskar sina pengar som han skryter vitt och brett om. Det enda förtroendeuppdrag han har är att byta lampor i rikets sal, 65 år gammal :-)
Citera
2023-08-04, 22:52
Medlem
Citat:

Du är rolig du Titties. Tror du att du kan manipulera mig med skuldkänslor i sann JV-anda?
Har du visat tillbörlig respekt för dina föräldrars religiösa ointresse, skulle jag kunna fråga.
En tros sanningshalt är inte beroende av huruvida någon närstående omfattat den eller inte.
Men det blir tydligare och tydligare hur du försöker med manipulativa JV-tekniker. Och det blir mer och mer genomskinligt för varje gång du försöker.
Men frågorna återstår. Är de 1006 JV-pedofilerna bara påhitt, och hur fan har du lyckats undvika att bli förordnad äldste?
Tillåt mig gissa att du inte kommer att ge ett rakt svar, utan kommer att skifta fokus med judar Hitler och andra deltagare på detta forum. Lysande. Det blir mer och mer pinsamt för dig varje gång du gör detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in