2023-08-04, 21:06
Medlem
ZugMaskins avatar
Jag lägger ut min konst på instagram. Oftast vill minst en person köpa mitt verk som NFT. Vad försöker dom med? En valde ut ex antal av mina verk och sa att hon vill köpa den som NFT. Vad betalar dom och vad säljer dom för? Och vad är det egentligen jag säljer? Jag målar på papper och duk. För mig är det irrelevant om nån köper en inscannad kopia eller foto av min tavla. Jag har ju fortfarande min tavla kvar liksom.

Vad fan vill dom?

Har någon annan konstnär här sålt NFT?

Vad fick ni betalt och hur gick det till? Vad är det dom köper egentligen?
Citera
2023-08-04, 21:11
Medlem
triptykens avatar
Ofta är det automatiserade prylar och dom kopplas till en av alla NFT scams. Tanken är att dom vill att du ska betala för att skapa NFTn som dom sen lovar att köpa. Vilket dom självklart inte gör.

Finns jättemycket info om den här grejen online. Så vad du KAN göra är att sälja den men se till att vad dom än lovar och svär att du ska få så betala aldrig först innan du fått betalt. Bidra inte med tunga uppgifter som kan användas för andra scams. Mm mm
Citera
2023-08-04, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZugMaskin
Vad fan vill dom?
Det finns en tråd om ämnet i forumet. Kommer dock inte ihåg vad luret gick ut på, har för mig att det handlade om att hjälpa säljaren för att den skulle förstå hur man säljer NFT:er.
Senast redigerad av Pillerarm 2023-08-04 kl. 21:16.
Citera
2023-08-04, 21:18
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Ofta är det automatiserade prylar och dom kopplas till en av alla NFT scams. Tanken är att dom vill att du ska betala för att skapa NFTn som dom sen lovar att köpa. Vilket dom självklart inte gör.

Finns jättemycket info om den här grejen online. Så vad du KAN göra är att sälja den men se till att vad dom än lovar och svär att du ska få så betala aldrig först innan du fått betalt. Bidra inte med tunga uppgifter som kan användas för andra scams. Mm mm

Vissa verkar automatiserade. Men jag har kollat några konton, och vissa verkar vara seriösa. Men låt säga att jag säger ok sätt in 100 dollar på mitt paypal så får du en högupplöst kopia. Var så god. Bara de sen inte äger även min tavla eller målning.

Jag svarar dom inte dock...
Citera
2023-08-04, 21:19
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Det finns en tråd om ämnet i forumet. Kommer dock inte ihåg vad luret gick ut på, har för mig att det handlade om att hjälpa säljaren för att den skulle förstå hur man säljer NFT:er.

Visst men vissa har tagit screens och postat dom i min inbox och frågar rakt ut om de får köpa dom.
Citera
2023-08-04, 21:21
Medlem
Citat:
Visst men vissa har tagit screens och postat dom i min inbox och frågar rakt ut om de får köpa dom.
Som sagt, kommer inte ihåg vad luret gick ut på, men jag minns att det handlade om lur.

Kanske du kan försöka hitta tråden?
Citera
2023-08-04, 21:35
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:
Som sagt, kommer inte ihåg vad luret gick ut på, men jag minns att det handlade om lur.

Kanske du kan försöka hitta tråden?

Nej. Det kan jag inte. För jag har inte intrycket att alla luras.
Citera
2023-08-04, 21:36
Medlem
Citat:
Nej. Det kan jag inte. För jag har inte intrycket att alla luras.
Du kan väl återkomma till tråden efter att affären blivit klar.
Citera
2023-08-04, 21:39
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:
Du kan väl återkomma till tråden efter att affären blivit klar.
Håll käften om du inte har något att tillföra. Idiot. Det finns folk som säljer NFT på riktigt om du inte missat det.
Citera
2023-08-04, 21:42
Medlem
che3s avatar
Du är utsatt för ett scam, tro inget annat för då är du naiv.
Citera
2023-08-04, 21:42
Medlem
Citat:
Hpll käften om du inte har något att tillföra. Idiot.
Jag har berättat att det redan finns en tråd med ungefär samma frågeställning som din. Har även berättat att det troligen är ett lur.
Citera
2023-08-04, 21:54
Medlem
Det är scam. De kommer försöka lura dig på pengar. Många artister som varnat för dessa spam-mail.
Men annars ja såvitt jag förstått det så om du säljer ditt verk som NFT så äger de verket och dess unika avbildning. Så då förlorar du rätten även till orginaltavlan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in