2023-08-04, 18:38
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Du får bedöma om bilden är riktig eller inte.

Men det är ju lite problematiskt för hans egen del med sin bakgrund med läxhjälpen och hans läggning i porren.

https://usercontent.one/wp/aktuelltfokus.se/wp-content/uploads/2022/01/FJS8e7mXMAMHNDl.jpeg?media=1666031069
Tror att Strandhäll egentligen önskade att det var hon och Hanif i den där videon. Och jag tror faktiskt att Hanif önskar det också.

Tycker ofta att Strandhäll framstår som korkad och vinmarinerad men i det här fallet blev Hanif helt rövknullad. Vilken ägning.
Citera
2023-08-04, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullbulle
Väldigt spexigt skrivet av Strandhäll. Ett riktigt haveri. Kommer hon tvingas ta bort detta? Vad har sossarna för historik kring tramserier på sociala medier?

Nej, du förstår inte! Man bedöms inte bara för vad man gör o säger utan också vem som gör och säger vad.

Reinfeldt kickade en minister för att hon hade svart städhjälp. Vår förre statsminister visade sig ha en illegal städhjälp men det gick bra.

Strandhäll anklagar Balif för att han kom till Sverige, men hennes engen ministerkollega, Ardelan Shekarabi, håller hon tyst om. Han kom till Sverige och fick avslag på sin asylansökan eftersom han ljög om sin bakgrund. (Han var inte flykting utan brittisk medborgare, född i Manchester, England). Trots det "gick han under jorden". Under tiden gick han med i SSU, fifflade med bidrag, gick i svensk gymnasieskola trots att han hade ett utvisningsbeslut mot sig. Efter fyra år "kom han ut" igen, sökte asyl igen (fortfarande brittisk medborgare, min anm), och fick av någon konstig anledning (kontakter inom partiet?) både uppehållstillstånd och senare svenskt medborgarskap.
Vissa är mer jämlika än andra. Vissa är goda fast dom ljuger och luras, andra är onda fast dom talar sant.
Citera
2023-08-04, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BATT
Även om det är sjukt bra underhållning så borde våra folkvalda ha obligatoriskt alkolås på sina datorer och mobiler
Det tycker inte jag, det är utmärkt ju mer vi får reda på vem de verkligen är bakom den polerade mediefasaden.
Citera
2023-08-04, 18:50
Medlem
Strandhäll halsar rödvin i vanlig ordning. Semesterfyllan har ersatt riksdagsfyllan.
Citera
2023-08-04, 18:52
Medlem
bullbulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Nej, du förstår inte! Man bedöms inte bara för vad man gör o säger utan också vem som gör och säger vad.

Reinfeldt kickade en minister för att hon hade svart städhjälp. Vår förre statsminister visade sig ha en illegal städhjälp men det gick bra.

Strandhäll anklagar Balif för att han kom till Sverige, men hennes engen ministerkollega, Ardelan Shekarabi, håller hon tyst om. Han kom till Sverige och fick avslag på sin asylansökan eftersom han ljög om sin bakgrund. (Han var inte flykting utan brittisk medborgare, född i Manchester, England). Trots det "gick han under jorden". Under tiden gick han med i SSU, fifflade med bidrag, gick i svensk gymnasieskola trots att han hade ett utvisningsbeslut mot sig. Efter fyra år "kom han ut" igen, sökte asyl igen (fortfarande brittisk medborgare, min anm), och fick av någon konstig anledning (kontakter inom partiet?) både uppehållstillstånd och senare svenskt medborgarskap.
Vissa är mer jämlika än andra. Vissa är goda fast dom ljuger och luras, andra är onda fast dom talar sant.

Vart står Strandhäll i hierarkin bland sossarna då? Tillräckligt högt för att låtas hållas?
Citera
2023-08-04, 18:54
Medlem
The-D-Drumpfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Men är det sant det som twittrades? Strandhälls bag-in-box och Balis porrsurfande?

Det är den enda intressanta frågan tycker jag.

Det där kring Hanif handlar nog om hans "läxhjälp"

https://www.expressen.se/nyheter/hanif-bali-jag-hjalpte-henne-med-matten-har-inte-bett-om-sex/
Citera
2023-08-04, 18:57
Medlem
bulletproofsouls avatar
Strandhäll är helt jävla dum i huvudet som vanligt. Där skiner också hennes verkliga värderingar igenom ganska ordentligt.
Citera
2023-08-04, 19:09
Medlem
kaktjuvens avatar
Det roliga i detta är att hanif skämt ut sig med sin porrsurf (vem porrsurfar inte) men att Annika reagerar som hon gör är skrämmande. Och då ska man ha i åtanke att hon varit minister. Hon bör kunna bättre men hon är ju inte mycket värd tyvärr. Nyttig idiot helt enkelt.

Sen gillar jag Hanifs åsikter och tyckande om migrationspolitiken och även hur icke sekulär islam är.
Citera
2023-08-04, 19:12
Medlem
Elekensas avatar
Hon har fullständigt tappat det. Bör ju söka vård.

Det är ironiskt att kvällstidningarna och oppositionen går apeshit när Jomshof skriver ut vad islam är. Men lilla Annika kan skriva vad fan som helst.
Citera
2023-08-04, 19:14
Medlem
Varför valde han Sverige?
Citera
2023-08-04, 19:28
Medlem
smoerreboms avatar
Mer oprofessionellt twittrande från den sk makteliten i landet. självklart kommer det att gå åt helvete för Sverige när det bara är en massa nollor som lyfts upp. De här hororna förtjänar att hängas i lyktstolpar.
Citera
2023-08-04, 19:34
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdhundrafog
En händelse som nyligen inträffade på Twitter mellan tidigare riksdagsledamoten Hanif Bali (M) och Annika Strandhäll (S). Diskussionen blev snabbt intensiv och känsloladdad.

För att ge lite bakgrund: Hanif Bali, född i Iran 1987, kom till Sverige som ett ensamkommande flyktingbarn 1991 efter att hans föräldrar flydde från Iran på grund av deras involvering i Folkets Mujahedin. Som vuxen har Bali varit en uttalad kritiker av den svenska migrationspolitiken, vilket har lett till många kontroverser, särskilt eftersom han själv har invandrarbakgrund.

Det hela började när Bali gjorde ett ironiskt inlägg om en händelse på Järvafältet. Strandhäll svarade med en kommentar som antydde att Bali var "bekväm på insidan av etablissemanget". Diskussionen eskalerade snabbt med båda parter som kastade anklagelser och förolämpningar mot varandra.

Det mest anmärkningsvärda ögonblicket var när Strandhäll direkt frågade Bali varför han kom till Sverige, trots att han bara var tre år gammal vid den tiden.

Vad tycker ni om detta? Är det rätt av en politiker att ifrågasätta en annan politikers bakgrund på detta sätt? Hur ser ni på den nuvarande tonen i den politiska debatten i Sverige?

https://nyheteridag.se/strandhall-till-bali-varfor-kom-du-till-sverige/

(Ber mod flytta tråden om den hamnat fel)
Strandhälls reaktion är helt naturlig. Invandrare som lägger sig i svensk politik, är i sig irriterande. Jag förstår henne så långt.

Men med den politik hon förespråkat och bidragit till att förverkliga, blir det löjeväckande.

Det allra löjligaste är att hennes intelligens, och den disciplin hon hanterar denna med, är så låga att hon inte kan låta bli att offentligt yttra de där aggressiva känslorna från reptilhjärnan. Strandhäll är en människa jag spontant skulle tycka synd om om hon inte hade det där partiet bakom sig. Nu är hon tyvärr en makthaverska. Men när jag tänker efter skulle förmodligen varit lika djävlig i ett mindre sammanhang, bland frisörskorna på salongen t ex.

Summa summarum: inte synd om (för det måste väl vara kärnfrågan).

Beträffande Bali så kom han väl in i riksdagen som s k antirasist? Han må vara smart, men jag hyser ingen direkt högaktning för honom heller.
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2023-08-04 kl. 19:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in