2023-08-04, 17:39
Medlem
trasig-axels avatar
Så enligt den senaste undersökningen så har alltså det nationella stödet och intresset för feminism i sin helhet fullständigt kollapsat bland svenskarna! Detta är glädjande! Feminism handlade om att förslava kvinnor och få dom att tro att dom måste tänka som en grupp och enda sättet att lyckas är att trycka ner någon annan och du har rätt att göra det pga det förtryck du upplevt under hela ditt liv. Men det var såklart skitsnack! Och Sveriges kvinnor har insett detta och inte många kallar sig idag feminister! Så denna dag säger jag skål och vi är stolta över er kvinnor! Samt ni tvär bögar som anslöt er till rörelsen bara för att få ligga, och så lyckades ni ändå inte, HAHA! Men ja 15% det var fan sämst alltså!
Citera
2023-08-04, 17:42
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trasig-axel
Så enligt den senaste undersökningen så har alltså det nationella stödet och intresset för feminism i sin helhet fullständigt kollapsat bland svenskarna! Detta är glädjande! Feminism handlade om att förslava kvinnor och få dom att tro att dom måste tänka som en grupp och enda sättet att lyckas är att trycka ner någon annan och du har rätt att göra det pga det förtryck du upplevt under hela ditt liv. Men det var såklart skitsnack! Och Sveriges kvinnor har insett detta och inte många kallar sig idag feminister! Så denna dag säger jag skål och vi är stolta över er kvinnor! Samt ni tvär bögar som anslöt er till rörelsen bara för att få ligga, och så lyckades ni ändå inte, HAHA! Men ja 15% det var fan sämst alltså!

Vore det inte lämpligt med en länk till källan/undersökningen?

EDIT: Någon har anmält inlägget för "Falsk ryktesspridning", och utan trovärdig källa så är det nog så.
Senast redigerad av Stenballe 2023-08-04 kl. 17:59.
Citera
2023-08-04, 17:43
Medlem
Feminism blev stort/agenda när V(pk) "lämnade kommunismen" och satte ny stämpel, feminism, via Gudrun Schyman då hon förstod att antalet arbetare sjunker men antalet kvinnor är alltid närmare 50%
Senast redigerad av tjanska 2023-08-04 kl. 17:47.
Citera
2023-08-04, 17:45
Medlem
Citat:

Jag hoppas du har rätt men vilken är din källa?
Citera
2023-08-04, 18:00
Medlem
Det var stor hype kring feminism då, Joakim Lamotte var ju en av dem, som sedan har svängt
Citera
2023-08-04, 18:17
Medlem
Drog en Google och hittade enbart denna tråd.

Har du källa?

Kollade TS tidigare trådar och de är alla skit. Papperskorgen kallar.
Citera
2023-08-04, 18:45
Medlem
TheGretaResets avatar
Det är utvecklingsbiologin som får kvinnor att tänka i grupp.

Efter att nyligen besökt nordiska folkhögskolan är jag övertygad om att feminismen lever i högsta välmåga. Och det handlar inte bara om mitt eget finger i luften. Vi har en aktuell tråd dår den kvinliga ssu-ordföranden kräver Dambergs avgång, inte den kvinliga partiledaren.

Hur har man ens definierat feminism 2014 och hur definierade man det 2023.

"Vetenskapen" är idag så usel att endast 50% av alla vetenskapliga arbeten ger samma resultat om man gör om försöket. Kvinnorna har helt förstört våra universitet.
Citera
2023-08-04, 19:10
Medlem
E-Mac.s avatar
Kanske många slutat kalla sig feminist, eftersom det inte är lika populärt nå mer, men har de feministiska värderingarna ändrats hos dem? Jag tycker mig fortfarande se spår av dessa värderingar, där vissa inbillar sig saker endast pga av sin könstillhörighet. Töntigt och dumt är bara förnamnen.

Modern feminism i västvärlden är lurendrejeri anser jag. De bakom denna rörelse önskar att rekrytera en lättlurad grupp, unga tjejer, till att kriga med killar. Och som belöning får de privilegier av den ondskefulla globala elit som ligger bakom den radikala feminismen.
Troligen påverkar den rika eliten samhällsstömmar i en för dem önskad riktning via Open Society Foundations.
Citera
2023-08-04, 23:28
Medlem
Borasare1980s avatar
De hade sin peak när självaste Göran Persson sade sig vara feminist. Sedan dalade det.
Citera
2023-08-05, 11:22
Medlem
Jag är väldigt glad över att svenska kvinnor har insett detta. Dessutom går kvinnor mycket efter det som gör dem "populära", och att vara en feminist idag gör dig verkligen inte populär. Speciellt inte bland män.

Jag är 40 år, och kan vittna om att flickor/kvinnor har haft exakt samma rättigheter i Sverige i minst 40 år. Jag gick på dagis tillsammans med flickor, och förutom gällande toaletterna, behandlades inget kön annorlunda. Det som feminister ser som "förtryck" av kvinnor, är bara bagatell-saker som existerar för att de flesta flickor/kvinnor och pojkar/män, vill ha det så. Ett exempel är att det på dagis köps in dockor som flickor kan leka med, och bilar för pojkar att leka med. Feminister ser män motståndare som kvinnor bör bekämpa. Problemet med detta är bara att du inte kan bekämpa ett kön och samtidigt ha ett stabilt förhållande med en man och skaffa barn med honom. Det går bara inte.

Feminism är utan tvekan den mest idiotiska rörelse som någonsin har bedrivits, då det aldrig fanns något förtryck eller orättvisa. Det som kvinnor egentligen ville ha, var special-behandling. De ville ha det positiva med att vara en kvinna, och det positiva med att vara en man, och samtidigt slippa allt det negativa. Detta är givetvis omöjligt att uppnå, då män givetvis inte kommer att gå med på det. Så om kvinnor slutar att upprätthålla traditionella köns-normer, kommer män givetvis att göra detsamma.

Jag måste dock säga att svenska kvinnor är 100 gånger bättre än amerikanska. Kvinnorna i det landet har verkligen lost the plot. Riktigt överviktiga, aggressiva, dålig attityd, gold-diggers osv. Gold-digging är faktiskt ingenting som är vanligt bland svenska kvinnor. Jag har aldrig stött på en svensk kvinna som har verkat bry sig det minsta lilla om pengar. De vill att deras pojkvänner ska ha ett arbete, men utöver det har jag aldrig hört någon svensk kvinna säga något i stil med "han måste tjäna x-mycket pengar, ha en häftig bil osv". Amerikanska kvinnor är väldigt ytliga och gold-diggers.
Citera
2023-08-12, 07:21
Avslutad
Citat:
det nationella stödet och intresset för feminism i sin helhet fullständigt kollapsat bland svenskarna!

Hmm...

Lina Stenberg

Hmm...

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/WRBAjK/pojkkrisen-i-skolan-handlar-om-klass
Citera
2024-08-23, 23:20
Medlem
2023-01-01s avatar
Idag färre än 3%! Hurra för Sveriges unga kvinnor och män!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in