2023-08-04, 15:33
Medlem
Glödskals avatar
1000 pers i upplopp i Stockholm.

Några kommentarer från våra politiker frånsett justitieministern?

Jag hittar inga kommentarer rapporterade av traditionell media.

De flitiga twittrarna Morgan Johansson och hans fd flickvän Annika Strandhäll twittrar mycket, men om Björn Söder. Likaså Nooshi Dadgostar, Märta Stenevi och Muharrem Demirok.

Johan Persson har kommenterat på twitter men menar att upploppet är en följd regimen i Eritrea.

Citat:
Fruktansvärda scener från Järvafältet. Det visar hur den eritreanska regimens aktiviteter är en krutdurk. Med grovt våld och upplopp som följd i Sverige. Orimligt som sagt.

https://nitter.net/JohanPehrson/status/1687387616558084096#m
Citera
2023-08-04, 15:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
”är det så så kommer de bli tagna för kontroll enligt utlänningslagen precis som alla andra resenärer kan bli.”

Men det blir väl lika med ett klart uttryck för rasism att särskilt granska just dessa busslaster?

Vakna BLM!

Finns det konkreta tips gör polisen inte fel som kontrollerar bussarna.

Polisen har konkret information som ger skäl att utföra kontroller.

Nej, knappast ett klart uttryck för rasism i det här fallet.
Citera
2023-08-04, 15:35
Avslutad
Finns få saker som gör mig lika glad som att starta dagen med att läsa i tidningen att det är busslaster med aggressiva våldsamma afrikaner på väg till Reinfeldts Stockholm för att skapa kaos. Det här mina goda vänner kallas karma.
Citera
2023-08-04, 15:42
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BATT
Det är med facit så ryssarna jobbar och har gjort nu i årtionden. Provocera fram kravaller så som denna i Järva, typiskt rysk påverkan. Minns migrantbomben ryssarna iscensatte vid gränsen till Polen och Litauen via proxy Belarus. De asen flög in flyktingar som hetsades mot stängsel vid gränsen
Man kan skylla mycket på ryzzen men att kaozeritrianer börjar slåss med andra kaozeritrianer på kaozfestovaler är inte en av dem sakerna.
Citera
2023-08-04, 15:44
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svitjod88
Frågan är om de ens tillåts komma in i landet när man känner till att syftet endast är att kaoza. Förvisso är det Sverige vi talar om. Glömde den detaljen.
Dom är redan i landet, polisen är 3-4 dagar sena!
Citera
2023-08-04, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Finns få saker som gör mig lika glad som att starta dagen med att läsa i tidningen att det är busslaster med aggressiva våldsamma afrikaner på väg till Reinfeldts Stockholm för att skapa kaos. Det här mina goda vänner kallas karma.

Kan de stoppas vid gränsen ?
Citera
2023-08-04, 15:45
Medlem
Har negrarna börjat kravalla idag eller går det lugnt till?
Citera
2023-08-04, 15:49
Medlem
Från föreningen "vi som saknar all förmåga till självinsikt":

Citat:
Arrangörerna till demonstrationen mot den eritreanska kulturfestivalen är kritiska till att polisen dragit in deras demonstrationstillstånd.

– Vi är mycket, mycket besvikna på att vi inte får fortsätta demonstrera, säger Mebrahtom Selomon, en av dem som arrangerade gårdagens demonstration.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/APgG8q/polisen-forberedda-for-stok-pa-jarvafaltet

Hur kan man vara så jävla urbotat dum i hela huvudet att man inte förstår anledningen till att de inte får tillstånd när vi alla såg vad som hände igår?????? Jag är fan chockad över den nivån av idioti. 😳
Citera
2023-08-04, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Fan vad jag hatar fredrik reinfeldt. Må han brinna i helvetet!

Instämmer, men glöm inte Annie Lööf också. Satkärringen ville importera 30 miljoner av dessa bestialiska vildar till Sverige.

Det finns många svenska landsförrädare som borde brinna i helvetet! 🔥 🔥 🔥
Citera
2023-08-04, 15:58
Moderator
OYs avatar
Polisens biträdande kommenderingschef förklarar, aftonbladet;

Citat:
[. . .] – Inför igår tog vi med i vår bedömning att det skulle kunna ske sammandrabbningar, men en avvikelse igår var att det var ett väldigt stort antal mycket motiverade och våldsbenägna individer.[. . .]

Hur står det till med polisens underrättelseavdelning, har man semester eller har man missat hela grejen med diktaturen i Eritrea och konflikten mellan olika grupperingar?
Citera
2023-08-04, 15:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Från föreningen "vi som saknar all förmåga till självinsikt":

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/APgG8q/polisen-forberedda-for-stok-pa-jarvafaltet

Hur kan man vara så jävla urbotat dum i hela huvudet att man inte förstår anledningen till att de inte får tillstånd när vi alla såg vad som hände igår?????? Jag är fan chockad över den nivån av idioti. 😳

Är du chockad över att negrer är hjärndöda. Säger inte lite om fröken sittkissare😁
Citera
2023-08-04, 15:59
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av affekask
Har jag sagt det är något unikt för Eritreaner?

Se nedan
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Det är väl bara att titta på situationen? Uppenbarligen är det oundvikligt.

Hur inihelvete förklarar du annars alla jävla apupplopp - påskkravaller, korankravaller, eritreankravaller, bilbränningskravaller, the list goes on.

Ser du någon röd tråd? Eller är du Miljöpartist kanske?
Mitt svar gick över ditt huvud.

Problemet är att politiker inte vill tappa röster, Polismyndigheten är korrumperad och har inte mandat att kväva sånt här i sin linda.
Politikerna har ansvaret.
Vänstern har stor skuld i frågan vilket bakbinder polisen och gör att det sker en snedrekrytering.
Senast redigerad av Gertrud1 2023-08-04 kl. 16:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in