2023-08-04, 11:29
Medlem
Inte utan att man blir lite avis på den kulturen! Va har vi liksom? Små grodorna……?
Citera
2023-08-04, 11:29
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Jo, det gör han. Varför är det off-topic? Det handlar om att det är fel att stoppa den eritreanska motdemonstrantionen? De demonstrerar mot den eritreanska diktaturen och Salwan Momika demonstrerar mot ledarna i t.ex Iran & Irak (han håller bilder och flaggor). En stoppar de och den andra inte.
Det är, enligt polisens notis, ”[m]ed anledning av de svåra ordningsproblem som uppstod”. Salwan Momika respekterade lagen på ett sätt som de eritreanska regimkritikerna inte gjorde. Där är skillnaden.
Citera
2023-08-04, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonOnMouse
Brottsliga handlingar är såklart brottsliga handlingar och de bör straffas och dessa straff mot blåljuspersonal tex bör bli mycket hårdare. Kom ihåg, det kan vara SVENSKA MEDBORGARE vi talar om. Det har inget med etnicitet att göra.
Varför har det ingenting med etnicitet att göra? Tror du att din etnicitet förändras om du får ett svenskt uppehållstillstånd eller? Blir jag en arab om jag får uppehållstillstånd i Irak?

Ingen av dessa människorna är etniska svenskar. Det finns inget fall som jag känner till, där en massa etniska svenskar har kastat stenar på polisen. Det närmsta jag kan komma på är EN svensk ung man som under Göteborgs-kravallerna kastade stenar på polisen. Thats it. Under koran-kravallerna fanns det en massa mammor som tillsammans med sina barn kastade stenar på polisen. Försök leta upp ett enda fall där en svensk mamma tar sina barn till en demonstration och kastar stenar på andra människor. Det är så primitivt det bara kan bli, och det kommer givetvis från invandringen. Om vi inte hade haft någon invandring, hade vi inte haft detta problem. Eller rättare sagt, om vi inte hade haft någon utom-europeisk invandring, hade vi inte haft detta problem. Slaviska mammor tar inte heller sina barn till en demonstration och kastar stenar på människor.
Citera
2023-08-04, 11:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Så fantastiskt när de känner sig som hemma ändå.
Detta var bara 1000 pers.

Tänk när sossepartierna SD och M´s eftergifter till Islamism börjar ge avkastning och det är 10000-20000 wahabister med Ak47or, molotovs, stenslungor och påkar.

Sossemarionetterna, ombudsmännen och deras inavlade koögda väljarkår som de beväpnat med fraser har redan skivan om ”kolonalism”, ”europeisk skuld” på grammofonen inför detta oundvikliga scenario.
Citera
2023-08-04, 11:36
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Det är, enligt polisens notis, ”[m]ed anledning av de svåra ordningsproblem som uppstod”. Salwan Momika respekterade lagen på ett sätt som de eritreanska regimkritikerna inte gjorde. Där är skillnaden.

Det kan vara ett giltigt argument. Samtigt så har ju vissa sagt att det var de trogna regimen som först började stöka vid motdemonstranterna. Det kan ju kännas lite fel att ena sidan kan hetsa fram något och få dem stoppade.

Argumentet att det blev stoppat för att de var mot något tycker jag låter lite skumt. Annars skulle det ju bara vara för de som är mot Salwan Momika att starta en demo där de säger att de FÖR t.ex koranen och Iraks ledning. Istället för MOT Salwan. Men då skulle de kunna hetsa fram något hos Salwan och få honom stoppad?
Citera
2023-08-04, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Jag tycker själv att Kulturfestivalen™ är osmaklig och ett sätt för Eritreas regim att legitimera sig och verka i diasporan men jag tror inte Regimkritikerna™ vill ersätta den med något som ens liknar demokrati. De vill ha sin klangubbe som boss och så är det bra med det.

Jag är dock för att de ska få protestera men Polisen kanske inte ska ge tillstånd att hålla den inom gångavstånd från Kulturfestivalen™? Ge dem tillstånd att göra det på andra sidan Stockholm och de som ändå kommer att ta sig till festivalen och börja kasta sten och riva stället får de väl plocka in för skadegörelse, olaga intrång, misshandel med mera.
Fast dâ ställer sig frågan varför "en sida"ska få hålla en "festival" eller "demonstration" där anhängare från "andra sidan" bor på gångavstånd.Titta på tex problematiken på Nordirland mellan katoliker och protestanter...
Citera
2023-08-04, 11:39
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonOnMouse
Brottsliga handlingar är såklart brottsliga handlingar och de bör straffas och dessa straff mot blåljuspersonal tex bör bli mycket hårdare. Kom ihåg, det kan vara SVENSKA MEDBORGARE vi talar om. Det har inget med etnicitet att göra.

Noggers beteende beror på de är noggers och ingenting annat.

Varför tror du att det ser ut som det gör i Eritrea och Afrika överlag? Har afrikaner bara otur när de tänker kanske?
Citera
2023-08-04, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GigiBali
Varför har det ingenting med etnicitet att göra? Tror du att din etnicitet förändras om du får ett svenskt uppehållstillstånd eller? Blir jag en arab om jag får uppehållstillstånd i Irak?

Ingen av dessa människorna är etniska svenskar. Det finns inget fall som jag känner till, där en massa etniska svenskar har kastat stenar på polisen. Det närmsta jag kan komma på är EN svensk ung man som under Göteborgs-kravallerna kastade stenar på polisen. Thats it. Under koran-kravallerna fanns det en massa mammor som tillsammans med sina barn kastade stenar på polisen. Försök leta upp ett enda fall där en svensk mamma tar sina barn till en demonstration och kastar stenar på andra människor. Det är så primitivt det bara kan bli, och det kommer givetvis från invandringen. Om vi inte hade haft någon invandring, hade vi inte haft detta problem. Eller rättare sagt, om vi inte hade haft någon utom-europeisk invandring, hade vi inte haft detta problem. Slaviska mammor tar inte heller sina barn till en demonstration och kastar stenar på människor.

Jag bara påpekar att de är svenska medborgare som inte är etniska ”svenskar”. Är du svensk medborgare kan du inte fråntas ditt medborgarskap idag.
Citera
2023-08-04, 11:45
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Uppenbarligen efter att ha sett och lyssnat från gårdagen så är jag ledsen att säga det men eritreaner är fan inga smarta individer. Demonstranterna som attackerade folk borde sitta inlåsta sedan utslängda från detta land. Vilka jävla idioter!
Citera
2023-08-04, 11:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av invandrar-leffe
Är inte de här kravallerna bara ett tecken på att integrationen fortskrider?
Om det verkligen är integration vi vill ha så måste det ju innebära att Sverige blir mer likt Eritrea än vad det var innan eritrianerna kom hit.

Precis. Det är det här som ÄR integration, dvs att alla världens kaosfolk (eller andra folk, men nu tyckte våra regeringar 1989-2022 att det var just kaosfolk som skulle ge vinsten och prioriteras) kommer hit och får behålla sitt hemlands kaosande. Assimilation är anpassning och ni vet det var ju det som var så ”töntigt och tråkigt”.
Citera
2023-08-04, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Afrikansk inbördeskrig? Jag skulle gissa på att de flesta är svenska medborgare. Då blir det ett svenskt inbördeskrig!

Har inget som helst med invandring att göra enligt en professor Hinnfors:

https://www.friatider.se/expert-afrikanska-kaoset-i-jarva-har-inget-med-invandring-att-gora
Förutom att samtliga var från Eritrea, en del säkert med dubbla medborgarskap!
Citera
2023-08-04, 11:48
Medlem
Aha.. sånt som sker i Afrika ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här