2023-08-04, 05:19
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Men det är först nu de börjar lura människor på pengar? Inte 2011 när de föreläste?

Lura människor på pengar? På vilket sätt lurar dom folk?
Dom gör ett jobb och folk stöttar deras arbete för att dom tkr det är ett viktigt arbete dom gör
Citera
2023-08-04, 05:29
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Dom gör ett jobb och folk stöttar deras arbete för att dom tkr det är ett viktigt arbete dom gör
De lurar inte folk och det är ankan-mannen som påstår det.
Han är tydligen på spektrumet så vi försöker kommunicera med honom så att andra kan förstå hur han tänker.

Mvh.
Citera
2023-08-04, 08:10
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Men det är först nu de börjar lura människor på pengar? Inte 2011 när de föreläste?

Du har säkert en god man som nolltaxerar åt dig...

Det är egentligen jätteenkelt men samtidigt jättesvårt för Dumplingar att förstå...

Patrik hade bolaget sedan innan. Ska man tro beskrivningen av bolaget hade han tänkt sig att sälja sportsaker, säkert med hans namn på. Men det var inget som lyfte. Men han har haft kvar bolaget.

Sen döpte han om det till Dumpen och tog in Sara och Amanda i styrelsen, Amanda är en dotter till Sara.

Jag har letat men ingenstans hittat någon redovisning för swishen som Dumpen fått. Att de ville att man skulle märka den som gåva ett tag antyder säkert hur det ligger till med den saken.
Citera
2023-08-04, 09:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Mycket av pengarna går till att ge vård för utsatta barn men den detaljen ville du utlämna.
Hur mycket, och hur vet du det?
Citera
2023-08-04, 09:56
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Du har säkert en god man som nolltaxerar åt dig...

Det är egentligen jätteenkelt men samtidigt jättesvårt för Dumplingar att förstå...

Patrik hade bolaget sedan innan. Ska man tro beskrivningen av bolaget hade han tänkt sig att sälja sportsaker, säkert med hans namn på. Men det var inget som lyfte. Men han har haft kvar bolaget.

Sen döpte han om det till Dumpen och tog in Sara och Amanda i styrelsen, Amanda är en dotter till Sara.

Jag har letat men ingenstans hittat någon redovisning för swishen som Dumpen fått. Att de ville att man skulle märka den som gåva ett tag antyder säkert hur det ligger till med den saken.

Jag ser inget fel eller konstigt någonstans i vad du skriver. Att du inte hittat redovisningen är tråkigt. Fortsätt leta. Har hört att den ska finnas. Återkom om du hittar den för du kanske du har en grund till dina påståenden/magkänslor.
Citera
2023-08-04, 10:05
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987

Oklart. Finns många teorier och anklagelser, men ingen har kunnat backas upp med bevis. Kanske bara är så att de inte gillar Sara och Patrik.
Citera
2023-08-04, 10:41
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Hur mycket, och hur vet du det?

Medlemsavgifterna går till vård.
Det berättar de i sin pod.
Citera
2023-08-04, 10:48
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
En sann dumpling, dum i huvudet och efterbliven

Bokslut ska skickas till bolagsverket. Finns det inte där så finns det inte. Svårare än så är det inte.

Det som swishades 2021 och 2022 gick inte till något bolag utan till en privatperson. Då ska det redovisas i deklarationen. Det ska även momsas. Med tanke på att de ville att man skulle märka det hela med "gåva" så skedde antagligen inte det.

Faktum är att det fortfarande i skrivande stund inte redovisats eller betalats in en spänn i skatt från aktiebolaget heller.

Får du din världsbild krossad om dina hjältar gör en exit och drar med pengarna nu? Det skulle verkligen vara jätteskoj! *hoppas*

Jag har läst att det finns där av någon här i tråden, så kanske är det så att du inte hittat den. Jag är säker på att någon i gruppen som sett det kan hjälpa dig. Eller så finns den inte där, men då är det bara den slutsatsen vi kan dra. Att den inte finns där. Inte så mycket annat vi kan bevisa av något vi inte gått igenom, förutom om vi vill kalla magkänslorna fakta. Jag kan göra ett försök till att lugna dig med att det finns människor som jobbar med deklarationer på just skatteverket. Upptäcker de något som inte ser rätt ut eller saknas helt så agerar de. Tills dess eller tills annat bevis kommer fram finns det helt enkelt inget som kan styrka påståenden.
Citera
2023-08-04, 10:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Medlemsavgifterna går till vård.
Det berättar de i sin pod.
Gäddorna hade aldrig tänkt ligga, utan ville bara prata.
Det säger de under konfrontationerna.
Citera
2023-08-04, 11:52
Medlem
mrtowlies avatar
Jag försöker betrakta dumpen objektivt. Det är ingen svartvit fråga. Visst kan dumpen ha räddat potentiella barn från våldtäkt, men på bekostnad av hundratals svagbegåvade individer vars liv raseras. Häri dyker en annan fara upp - vad är en person som inte har något att förlora kapabel att göra innan han hänger sig?

Personligen tycker jag dumpen borde höja lägstanivån något. Vissa gäddor är solklara "professionella" groomers som aktivt har valt yrken nära barn. Fuck them. Men andra är mentalt efterblivna knegare där en vuxen person som spelar en 14-åring formligen tjatar om att få suga deras kuk, kåtar upp dem, groomar dem själva med komplimanger ("gud vad snygg du är!!", en komplimang de förmodligen aldrig har fått höra i hela deras liv) och begär att få träffa dem NU. Däri ligger gränsfallet för vad som är etiskt försvarbart.

Personligen tycker att även dessa ska konfronteras, men ej publiceras. De kan hotas med publicering om de fortsätter söka barn på nätet i avskräckande syfte. Ev. kontakta familj. Men inte publiceras och inte kontakta arbetsgivare.
Senast redigerad av mrtowlie 2023-08-04 kl. 11:55.
Citera
2023-08-04, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Gäddorna hade aldrig tänkt ligga, utan ville bara prata.
Det säger de under konfrontationerna.
Men de SKREV väldigt tydligt vad de ville göra innan dock.
Citera
2023-08-04, 11:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Men de SKREV väldigt tydligt vad de ville göra innan dock.
Visst. Jag säger bara att bara för att Patrik och Sara påstår att de skänker pengar till vård så betyder inte det att det är sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in