Många av oss brukar köpa grejor online t.ex kläder, eller datorer och elektronik. När man gör detta måste man skriva in sitt visa-kort nummer och andra uppgifter för att beställa eller slutföra köpet, det dummaste med windows är att dom har annonser överallt på windows och när man trycker på köp så köper man grejen direkt på vissa program.
Tänk så har man en trojansk häst på sin dator som klickar på köp, och då behöver man inte betala för det? Varför skall man betala om någon annan trycker på köp?
Jag tycker det skall vara svårare att köpa grejor via windows store eller andra ställen på internet, så att inte vem som helst köper något dom inte vill köpa egentligen.
Trojanska hästar saboterar för folk och det går att trycka på köp utan att man verkligen köpt varan, därför bör man ha visa-kort och andra verifikationer för att köpa en vara anser jag, vad anser ni andra?
Mycket av det över internet kostar nu för tiden också, pinsamt, innan var det gratis och det gick även att fildela gratis över internet en massa program utan att åka dit.
Min fråga är: Vad anser du om dagens E-commerce, och vad anser du om trojanska hästar som köper elektroniska varor/tjänster för en? Vem vill betala 2000kr för spotify 10 månader om det var någon trojansk häst som köpte varan för en?
Okej om det är kläder, eller andra fysiska grejor, men man kan lätt bli lurad online nuförtiden, pinsamt.