2023-08-03, 17:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Man kan inte "skapa" någon. Man är en produkt av det man antingen föda med eller sin uppväxt och inte en några dagar/veckor lång konversation med dumpen online.

Att dumpen får in männen på "tankar som de vill verkställa" visar på att det redan fanns tankar där och risken blir då påtagligare hade det varit ett verkligt barn som triggade dessa impulser.

Att vården inte skulle finna en lösning när någon söker vård bryter mot deras riktlinjer. Därför är det långsökt och påståendet saknar trovärdig grund (såvida det inte grundat på personlig erfarenhet och då är min uppmaning att åberopa vårdgarantin).

Så skall det låta!

Tyvärr har ju psykvården – även i förhållande till annan "vård" – otillräckliga resurser. Den linjen anses visst inte tillräckligt "sexig" hos studenterna, vilket ju kan verka paradoxalt i sammanhanget.
Citera
2023-08-03, 17:34
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Litet referat.
Dumpen hängt ut en person i Martin Sonebys närhet som pedofil. På Dumpens hemsida kopplas Soneby samman med den uthängda mannen. I inlägget anklagas även Martin Soneby för att i sin podcast AMK morgon skämta om övergrepp.

Martin Soneby svarade på Twitter kort därpå.

"Dumpen pedofilstämplade därmed Martin Soneby, såklart blev han sur då", skulle Bertil inte bli sur?
Lite felaktigheter i händelseförloppet där. Eller rättare utelämnad information.
Dumpen hängt ut en person i Martin Sonebys närhet som pedofil. -- stämmer bra det, men ingen sammankoppling skedde på nästan ett halvår (sök på Hakuna på dumpen.se).
Det var först när ETC publicerat artikeln om "Moa" med ljudinspelningar där Sjöberg garvade och kallade kvinnan för labil som Soneby med gäster tog upp nämnda artikel i sin podd och spånade runt och drev med pedofiler och deras orimliga begär som Nilsson totalt flippade ut och gjorde sammankopplingen Hakuna--Soneby.
Av bara farten så passade hon på att svartmåla "Moa"och ETC's skribent Röstlund utöver Soneby. Ingen av gästerna i hans podd (som var dem som drog de grövsta skämten) fick sig en släng av sleven dock.
Citera
2023-08-03, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anteaus
Lite felaktigheter i händelseförloppet där. Eller rättare utelämnad information.
Dumpen hängt ut en person i Martin Sonebys närhet som pedofil. -- stämmer bra det, men ingen sammankoppling skedde på nästan ett halvår (sök på Hakuna på dumpen.se).
Det var först när ETC publicerat artikeln om "Moa" med ljudinspelningar där Sjöberg garvade och kallade kvinnan för labil som Soneby med gäster tog upp nämnda artikel i sin podd och spånade runt och drev med pedofiler och deras orimliga begär som Nilsson totalt flippade ut och gjorde sammankopplingen Hakuna--Soneby.
Av bara farten så passade hon på att svartmåla "Moa"och ETC's skribent Röstlund utöver Soneby. Ingen av gästerna i hans podd (som var dem som drog de grövsta skämten) fick sig en släng av sleven dock.
Okej, tack för tydlig redogörelse!
Citera
2023-08-03, 17:36
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Kan du citera nåt från artikeln?

Har för mig att Soneby enbart återgav vad författaren Katarina Wennstam berättat om i en rad Facebookinlägg för 10-12 år sedan, och såvitt jag kan åminna mig blev det inga konsekvenser för henne.
(Hon återberättade uppgifter från en sexsäljare att Sjöberg varit en av hennes kunder)

Vi får se om åtalet leder någonstans. Kan vara en hårfin gräns där tycker jag (som ebba busch fick uppleva).
Citera
2023-08-03, 17:38
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Så skall det låta!

Tyvärr har ju psykvården – även i förhållande till annan "vård" – otillräckliga resurser. Den linjen anses visst inte tillräckligt "sexig" hos studenterna, vilket ju kan verka paradoxalt i sammanhanget.

Då utgår jag från att vi är överens?
Citera
2023-08-03, 17:39
Medlem
Citat:
Litet referat.
Dumpen hängt ut en person i Martin Sonebys närhet som pedofil. På Dumpens hemsida kopplas Soneby samman med den uthängda mannen. I inlägget anklagas även Martin Soneby för att i sin podcast AMK morgon skämta om övergrepp.

Martin Soneby svarade på Twitter kort därpå.

"Dumpen pedofilstämplade därmed Martin Soneby, såklart blev han sur då", skulle Bertil inte bli sur?

Citat:
Här har du hela stycket.
Det fetade var det som saknades i stycket.

Det aktuella Twitter-inlägget skrevs i mitten av juni i fjol och publicerades efter att Dumpen hängt ut en person i Martin Sonebys närhet som pedofil. På Dumpens hemsida kopplas Soneby samman med den uthängda mannen. I inlägget anklagas även Martin Soneby för att i sin podcast AMK morgon skämta om övergrepp.

Lägger till; Patrik Sjöberg uppger i förhör med polisen att Twitter-inlägget har riskerat att skada hans familj och varumärke.

Alltså, det är inte ideologiska skäl, utan ekonomiska skäl som driver Dumpen.
Dina citattecken satt lite kreativt Anki.

Nu fick vi tydliggörande och korrigering av dina påståenden av en annan forumist också som tur var.
Citera
2023-08-03, 17:41
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Man är inte född till alkoholist, alla kan bli alkoholister, många kan bli pedofiler men blir inte det för ingen har lockat dem.

Här har många påstått att det inte går att bota pedofili, medan du påstår vården gör fel om de inte botar.

Då är det ännu mer tur att det inte var ett verkligt barn som "lockade" gäddorna.

Vården behöver inte bota sjuka (palitativ vård och hospis räknas till vård) och dessutom behandlar de symtom för obotliga sjukdomar och diagnoser. Att gäddorna vänder sig till psykvården för att få hjälp är därför någonting som ska leda till att de får hjälp enligt vårdgarantin.
Citera
2023-08-03, 17:41
Medlem
Citat:
*honom
Skämten var därtill på pedofilers bekostnad, de drev med individer som tror att det okej att ha sex med underåriga.
Drev eller var det galghumor, som den många poliser utvecklar för att orka med all skit de bevittnar?
Citera
2023-08-03, 17:47
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Drev eller var det galghumor, som den många poliser utvecklar för att orka med all skit de bevittnar?
Galghumor var nog en bättre benämning. Finns fortfarande att lyssna på tror jag. Sök AMK på Spotify eller där poddar finns. 10 juni 2022 har jag för mig.
Citera
2023-08-03, 17:51
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
*honom
Skämten var därtill på pedofilers bekostnad, de drev med individer som tror att det okej att ha sex med underåriga.

Absolut, och det är klart dom har rätt att göra det men dumpen har samma rätt att kritisera dom för det
Citera
2023-08-03, 18:17
Medlem
Citat:
Galghumor var nog en bättre benämning. Finns fortfarande att lyssna på tror jag. Sök AMK på Spotify eller där poddar finns. 10 juni 2022 har jag för mig.

13 juni 2022 är det. AMK (Alla mina kamrater). Finns lite varstans, bara googla. Tänk vilken charmig komiker som endast vågar dra pk-skämt. En fantastiskt människa det där. Missa inte busringningen till Livbojarna där Sara svarar och denne charmant försöker vara rolig på beställning men det blir magplask. T om dom inbjudna gästerna som annars skrattar plikttroget tycker det är pinsamt.

Han är redo för den stora scenen denne kille.
Senast redigerad av Gipsy-tears 2023-08-03 kl. 18:26.
Citera
2023-08-03, 18:21
Medlem
Ankan-mannens avatar
Saras så kallade öppna kort.

Tyvärr så är det mest beklagan och det elände hon fått utstå. Inte så mycket om det hon gjort, utan benämns främst som skiten. Inga smaskiga detaljer som gäddorna får stå i.
https://dumpen.se/2022/06/14/misogyna-maffian-har-talat/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in