2023-08-03, 16:36
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Medmänniskorna bör försöka hjälpa, att ställa fram alkohol är inte att hjälpa, att sexchatta med personer är inte att hjälpa.

De gör det inte för att hjälpa hans perversion utan för att avslöja den. Vill han ha hjälp får han söka det. En alkolist gör inget olagligt när denne dricker.
Citera
2023-08-03, 16:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Om jag hade alkoholproblem och någon vän ställde fram en flaska vodka på bordet så hade jag antingen sagt att jag inte dricker, hade mitt sug efter alkohol vart så starkt att jag inte kunnat säga nej så hade jag sökt hjälp, hållt mig borta från mina vänner tills jag är tillräckligt stark att säga nej till alkohol även om det bjuds

Dessa personer bör söka hjälp och hålla sig borta från sidor där man får kontakt med andra människor om dom inte kan säga nej ifall ett barn skulle dyka upp

Det är lätt att resonera om, hur man själv skulle ha betett sig i fiktiva situationer...
Citera
2023-08-03, 16:39
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Medmänniskorna bör försöka hjälpa, att ställa fram alkohol är inte att hjälpa, att sexchatta med personer är inte att hjälpa.
Vi pratar om barn. Inte alkohol.
Så det är ett fundamentalt problem att dina kognitiva förmågor inte är på en normal vuxens nivå. Inget illa menat.

Klarar man inte av att tygla sig från barn så har man en allvarlig störning så att varna om faror är positivt för hela omgivningen.

Om du gillade att bli våldtagen eller blev det som barn, så är det bättre att du säger det rakt ut. För då kan vi försöka se det från ett annat perspektiv.
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Det är lätt att resonera om, hur man själv skulle ha betett sig i fiktiva situationer...
Friska människor kontaktar inte barn. Det händer inte. Gör man det så fick man sannolikt en störning underutvecklingens gång. Då finns det två olika alternativ. Söka hjälp, eller bestraffas/hållas frihetsberövad för andras säkerhet.

Ska vi tillåta att det blir legalt att begå brott mot dig?
Senast redigerad av LeCastle 2023-08-03 kl. 16:45.
Citera
2023-08-03, 16:44
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Det är en bra lösning. Vet du att du har ett problem med att du vill våldta barn så kanske det är en bra idé att undvika dem? Har du en bättre idé?
Lösningarna för de som har känningar måste bli individuella, vilket innebär att man inte kan finna lösning för alla, då man inte alltid vet hur löningen ska utföras. Därmed kan Dumpen skapa män som vill ligga med underåriga. Dumpens fiskare får in männen på tankar som de vill verkställa. De blir därefter uthängda, uppmanas att söka vård, de söker men vården finner ingen lösning. Med resultatet att Dumpen har skapat en praktiserande pedofil.
Citera
2023-08-03, 16:48
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Lösningarna för de som har känningar måste bli individuella, vilket innebär att man inte kan finna lösning för alla, då man inte alltid vet hur löningen ska utföras. Därmed kan Dumpen skapa män som vill ligga med underåriga. Dumpens fiskare får in männen på tankar som de vill verkställa. De blir därefter uthängda, uppmanas att söka vård, de söker men vården finner ingen lösning. Med resultatet att Dumpen har skapat en praktiserande pedofil.
Dumpen förhindrar och minskar riskerna att pedofiler våldtar barn. Att poliser, lagar och regler finns avskräcker pedofiler att våldta barn. Men känner dessutom omgivningen till att någon är pedofil så kommer ”det” att bestraffas ännu hårdare. Då blir det mer avskräckande. Men väljer man att vara lika puckad så kanske man har grovt självskadebeteende.
Citera
2023-08-03, 16:49
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Vi pratar om barn. Inte alkohol.
Visste inte Dumpens fiskare var barn.
Citera
2023-08-03, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Martin sonneby blir åtalad för förtal av Patrik sjöberg

https://www.etc.se/inrikes/soneby-aatalas-foer-grovt-foertal-mot-patrik-sjoeberg?utm_source=facebook_feed&fbclid=IwAR12MqX G1ZPhGzmIc60WrcnpS_aGAUw8qEB4KiXzNcsC0EcvIVJFkFRFW Fg
Där ser man! Bra.
Citera
2023-08-03, 16:51
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Dumpen förhindrar och minskar riskerna att pedofiler våldtar barn. Att poliser, lagar och regler finns avskräcker pedofiler att våldta barn. Men känner dessutom omgivningen till att någon är pedofil så kommer ”det” att bestraffas ännu hårdare. Då blir det mer avskräckande. Men väljer man att vara lika puckad så kanske man har grovt självskadebeteende.
Är detta något du läst i från undersökning utifrån anonymt enkät?
Citera
2023-08-03, 16:51
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Visste inte Dumpens fiskare var barn.
Det spelar ingen roll om de är elefanter eller utomjordingar.
Gäddorna tror i alla sinnens fulla bruk att de är barn.
Om de inte gör det så spelar det ingen roll eftersom de tror att ingen annan kommer få reda på det.
Citera
2023-08-03, 16:53
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:

Man kan inte "skapa" någon. Man är en produkt av det man antingen föda med eller sin uppväxt och inte en några dagar/veckor lång konversation med dumpen online.

Att dumpen får in männen på "tankar som de vill verkställa" visar på att det redan fanns tankar där och risken blir då påtagligare hade det varit ett verkligt barn som triggade dessa impulser.

Att vården inte skulle finna en lösning när någon söker vård bryter mot deras riktlinjer. Därför är det långsökt och påståendet saknar trovärdig grund (såvida det inte grundat på personlig erfarenhet och då är min uppmaning att åberopa vårdgarantin).
Citera
2023-08-03, 16:53
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Dumpen.se. De visar resultatet av deras arbete.
Jag har bidragit till att drabbade barn får vård tack vare dumpen och de som sexchattar och groomar barn får skylla sig själva. Faktum är att de inte ens får straffen de förtjänar så jag förstår inte vad du gråter över.
Citera
2023-08-03, 16:56
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:

Anonymitet i forskning är standard. Det hör till god forskningssed och det är hårdare riktlinjer gällande anonymitet sedan GDPR. Det har inte gjorts en vetenskaplig studie om dumpen.se. Den är väldigt ny och en studie om området de arbetar med kan ta tid beroende på deras frågeställning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in