2023-08-03, 16:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Undra vilken typ av beredskap polisen hade. Det här kan ju knappast kommit som en överraskning.

9 polisbussar, 30 personer. Man eskorterade och ledde tusentals till attacken och verkade inte ens veta eller förstå vilken sida dom stod på. Man hade noll koll och var totalt underbemannade, verklighetsfrånvända och förstod ingenting. Nu vill man tysta ned det hela för det är "skyddsvärda" intressen man har att göra med. Så det kostade inget, ingen skadades, inga bilar är förstörda, inget har hänt här, titta bort.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Eftersom motdemonstranterna blev så arga nu så kanske det är bäst att Sverige ser över sin lagar och kanske stiftar en ny lag som passar de arga svarta männen ?

Bästa kommentaren hittills! För det är ju där det ligger med detta. PK-kollaps. Olika grupperingar av gullungar bråkar med varandra, då blir det total syntaxfel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
15.40 från snuten: Inga skadade eller gripna. Inga kostnader. Inga bränder. Inga förstörda bilar.

*locket på och tysta ned*

Förmodar att du är där? Har du möjlighet att ta kort på brända bilen, ambulanser, bojjade personer och haltande människor?
Citera
2023-08-03, 16:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Förmodar att du är där? Har du möjlighet att ta kort på brända bilen, ambulanser, bojjade personer och haltande människor?

Det framgår ju till och med av medias rapportering. Jag är inte där, men jag ser klipp på snapchat, tiktok och alla möjliga ställen. Men som sagt, till och med typ dn, aftonbladet och expressen beskriver verkligheten som den politiska polisen ljuger om.
Citera
2023-08-03, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Haha, jag gillar inte Björn Söder men givetvis har han rätt om den saken gällande pride. Det är inte ens en hemlighet längre. Allt det du ser i Sverige, från regnbågsfestivaler, könsidentitet, sagostunder med drag queens, halvnakna män i bondage, till gängvåld, gruppvåldtäkter och eritreaner som våldgästar varandras festivaler, är alla olika nyanser av PK och mångkulturen. Visst är det vackert? Först trodde jag inte på idén om mångkultur, men detta är sannerligen mångt av mycket, och allt detta får vi uppleva i Sverige, och det är vackert. Sverige är ett föredöme, med den enorma mångfald av ytterligheter.

Trodde du att du någonsin skulle få se eritreaner löpa amok i tusentals på svenska gator? Nu får du uppleva det, och det är en bragd bara det. En upplevelse.
Stackars alla som sitter fast i köerna på E18! Panikkänslor att sitta fast i sin bil och vara omringad av dessa apor!! Helt sjukt !!
Citera
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TodayForever
Felet i just detta fall är väl inte de pågående arrangemanget, utan de som kom och störde det. Eller?

Ingen aning.
Det finns fler konflikter i Sverige än vad jag kan hålla reda på.
Citera
Medlem
Vilka jäkla muppar som blockerar motorvägen också genom att bara stå i klungor. Blev lagom kaos i trafiken.

Edit: fortfarande avstängt ser jag nu ett par timmar senare.
Senast redigerad av Granhammar 2023-08-03 kl. 16:31.
Citera
Medlem
Chilisauces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Men hon sa att röken förtjockas!!!! Hon gör ett bra arbete, får följa henne. Hoppas att inte polisen sprejar henne!

Hon är toppen! Nu vet jag att det va en "stoooooooor polishelikopter" på plats.
Citera
2023-08-03, 16:24
Medlem
Negrer igen. Åk tillbaka till afrika om ni vill bråka !!!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Grundlagen i Sverige måste genast ändras så att militären kan sättas in mot olika ” inbördeskrig” som sker mellan olika grupperingar från olika länders folkstammar.

Att E18 inte är framkomlig i någondera riktning pga eritreanskt inbördeskrig är helt sjukt.

Tänkte nyss på det. Vad kostar ett stopp på Sveriges näst största trafikled såhär i rusningstrafik? Detta pga. Afrikanskt politiskt inbördeskrig i Sverige anno 2023.

Arme land.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Varför använder svensk polis inte vattenkanoner och gummikulor i sådana här situationer?
Ropa ut i högtalare att alla har 2 minuter på att försvinna. Sen kör man fullt blås på de som är kvar.

Det enkla svaret är att svensk polis inte äger någon vattenkanon längre och har inte gjort det på 50 år. De kanske kan fråga brandkåren om de får låna en bil, men det lär nog få nej. Brandkåren vill inte att deras rykte skall bli dåligt eller något om de lånar ut en till polismyndigheten. Någon kan ju bli arg på brandkåren då eller något. Det har undersökts vill jag minnas men de vet inte riktigt vad de skall med den till då den skulle stå i något garage för det mesta. Samt då hur många skall man ha o allt sådant. Du kan inte ha för få och ha dem parkerade ute i tjotjahejti för om de inte kan komma fram i tid blir de lite meningslösa.

Tror inte de har några gummikulor heller. Tveksam effekt på tårgas då den tenderar att träffa allt och alla. Så någon eller några skulle lipa om de började använda det också. Möjligen även då av skäl utanför det hela så som att polisen skulle vara fascister osv.
Citera
2023-08-03, 16:25
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
OT och någon har kanske redan svarat men Hammarby spelar på sin hemmaplan, Tele2 Arena, på Söder bredvid Globen.
Såklart! Dumt tänkt av mig och bra för Polisen och den allmänna ordningen - en hel stad emellan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in