2023-08-03, 15:40
Avslutad
Tror det är en civil polisbil som är delvis sönderslagen i ett klipp jag sett.

Vilket skämt, man kallar in civilpoliser, civilbilar, poliser i hjälm och någon jävla bandana för munnen som går runt med gamla typer av batonger som polisen inte brukar använda längre. Man har inte varit beredda eller haft personal för fem jävla öre.
Citera
2023-08-03, 15:40
Medlem
sk33s avatar
"Regimtrogen"? Vad menas med det? Trogen sittande borgerliga regering med Kristersson i spetsen eller trogen någon diktator utomlands?

Om det senare är fallet bör dessa arbetskraftsinvandrare i största mån utvisas.

Motdemonstranterna då? Har de flytt krig och diktatur och vill bekämpa "regimen"? Varsågod demonstrera fredligt, eller åk tillbaks och fortsätt inbördeskriget där.

Med tanke på tidigare problem bör nog polisen bemanna upp bättre nästa gång det är party.
Citera
2023-08-03, 15:41
Medlem
Tur att festivalen hölls mitt i industrisemestern. Har lite svårt att se hur man annars kan få ihop 2000 eritreanska svenskar mitt på förmiddagen en vardag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
Jag behövde komma till Flashback för att få lite kontext till upploppen (väldigt sparsamt i media). Trodde efter jag läst aftonbladet att det skulle varit en mer spännande upprinnelse till upploppet. Besviken.

Tycker att det är solklart vad det handlar om när jag läser Expressens artikel som finns i trådstarten. Andra artiklar kanske har varit vagare i beskrivningarna iofs.
Citera
Medlem
Det är väl ett kulturevent, eller?

Svenskan har många ordspråk. Passande verkar vara 'Barn gör borta, som hemma är lärt'.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
Ingenting kan uteslutas, men det skulle ändå förvåna mig. Detta är inte de vanliga gängen av ortenkillar som vill bråka med aina och leva rövare, utan eritreaner i opposition mot landets regim. Många är hitresta från Danmark och Tyskland enkom för att protestera mot Eritreas styre, de saknar intresse för bilbrännande och sånt. Men det är ju förstås inte omöjligt att några ortenkillar blir inspirerade av kaoset och hittar på något.

Det brinner ju dock flera bilar så det är vad man gör uppenbarligen.

Det brukar bli stora slagsmål när dom anordnar fester och liknande i lokaler, så dessa är ju kvar i områdena. En hel del ska vara inresta från Norge, Danmark, Tyskland, Frankrike osv sägs det. Klart dom är kvar i områdena.
Citera
2023-08-03, 15:42
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Eftersom motdemonstranterna blev så arga nu så kanske det är bäst att Sverige ser över sin lagar och kanske stiftar en ny lag som passar de arga svarta männen ?
Blasfemilag mot tivoli på allmän plats!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
Ingenting kan uteslutas, men det skulle ändå förvåna mig. Detta är inte de vanliga gängen av ortenkillar som vill bråka med aina och leva rövare, utan eritreaner i opposition mot landets regim. Många är hitresta från Danmark och Tyskland enkom för att protestera mot Eritreas styre, de saknar intresse för bilbrännande och sånt. Men det är ju förstås inte omöjligt att några ortenkillar blir inspirerade av kaoset och hittar på något.
Varför satte bilar i brand då ??
Citera
Avslutad
Citat:
Enligt DN:s reporter på plats har ytterligare personer, omkring 15-20 stycken, gripits med handklovar strax utanför bostadsområdet i Rinkeby.

https://www.dn.se/sverige/valdsamma-protester-mot-eritreansk-kulturfestival/
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WildGrowth
I Sverige bor det ca. 50,000 Eritreaner, dessa motdemonstranter utgör bara 2%.

Ja det är tur att inte fler kunde möta upp.
Citera
2023-08-03, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Jag har svårt att förstå att man har svårt att förstå vad det handlar om. Regimtrogna eritreaner har anordnat en kulturfestival som icke-regimtrogna eritreaner har stormat i protest.

Det framgår dåligt av medias bild, så det är eriterianbabianer mot eriterianbabianer?
Trodde dom var överens om det mesta?
Citera
2023-08-03, 15:43
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sk33
"Regimtrogen"? Vad menas med det? Trogen sittande borgerliga regering med Kristersson i spetsen eller trogen någon diktator utomlands?

Om det senare är fallet bör dessa arbetskraftsinvandrare i största mån utvisas.

Motdemonstranterna då? Har de flytt krig och diktatur och vill bekämpa "regimen"? Varsågod demonstrera fredligt, eller åk tillbaks och fortsätt inbördeskriget där.

Med tanke på tidigare problem bör nog polisen bemanna upp bättre nästa gång det är party.

Haha ja det är då inte sossar och moderater som är i farten! Det är naturligtvis Eritreansk politik det rör sig om, hur än absurt det låter att sådant utspelar sig på Järvafältet i sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in