Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
Vad händer med mittfältet? Ni har ju ändå tappat 4? (Henderson/Fabinho/Milner/Keita), värvat 2. Bud på Lavia har nekats, blir det mer bud där? McAllister och Szobo är bra värvningar men visst behövs det en städare på mittfältet som kan springa, tackla och göra det nödvändiga som krävs.
Trent känns lite som ett dilemma, vet att många vill att han spelas på mittfältet men det känns ju som att han är lika exponerad där (om inte mer?).
Hade Liverpool haft McAllister-Lavia-Szobo tycker jag det är ett starkt mittfält, dock ska det ju spelas ihop också och det kanske inte klickar 100% från början. Känns dock som att även med Lavia så behövs det ytterligare en mittfältare? Kanske inte, men både Thiago och Ox kommer väl inte upp i 38 matcher sammanlagt på en säsong pga skador osv, men antar att man tänker att spelare som Jones kommer spela mer också.
Citat:
Ursprungligen postat av
jontepsg
Den stora frågan är ju, tror du Lavia är lösningen? Jag avundas inte den högermittback som kommer få ta hand om Trents defensiv på kontringar.
Ox har lämnat.
CuJo kommer få fler matcher, men han är som sagt ingen 6a. Jag gillar både Szoboszlai och Mac Allister, men det behövs en sexa av klass. Lavia har gjort 75% av en säsong i ett bottenlag som kom toksist, jag ser inte honom som frälsningen på Liverpools mittfält.
Trent kommer inte vara bäst defensivt oavsett var han spelar, det är inte där han har sin styrka. Men med ett fungerande kollektiv bakom sig, där pressen funkar och där hans mittback/dmf täcker upp ytor bakom honom, kan han vara nyckeln i Liverpools offensiv och mata assist.
Jag såg inte matchen igår, men rapporterna säger exakt det vi redan visste: Trent är vår svaga punkt defensivt (även om överbelastning av honom inte bara är på hans ansvar, tycker spelarna runtom honom gått bort sig många gånger också) - och vi saknar en defensiv mittfältare av klass. Bajcetic är inte spelaren som gör 30+ matcher och är klass för oss, inte än.
Men alla Liverpool-fans är ju överlyckliga över att ha sålt Fabinho och Hendo. Nu står vi här, en dryg vecka från seriepremiär med ett mittfält med gigantiska hål i. Hoppas ni är nöjda.