2023-08-02, 23:41
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Vettefan. Han Diaby snackades det ju mycket om, men det är lite försent nu. Dom får väl låna in Weghourst i värsta fall. 😁
Är det omöjligt att tänka sig Ödegaard på högerkanten vid behov?
Citera
2023-08-03, 08:29
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Är det omöjligt att tänka sig Ödegaard på högerkanten vid behov?

Kanske skulle funka. Utgick väl från högerkanten i och gjorde det bra. Men tror dom skulle förlora mer på att inte ha honom på mittfältet.
Citera
2023-08-03, 09:18
Medlem
HycklarSveriges avatar
Det som stack ut mest igår för mig var att Ramsdale räddade en straff. Har han ens någonsin gjort det innan?

Situationen med Raya kanske gav Ramsdale ett större incitament att höja sig. Känns konstigt att lägga pengar på att ha två målvakter som kan vara nummer 1, hade hellre lagt det på en anfallare nu om Jesus är borta.
Citera
2023-08-03, 09:35
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Det som stack ut mest igår för mig var att Ramsdale räddade en straff. Har han ens någonsin gjort det innan?

Situationen med Raya kanske gav Ramsdale ett större incitament att höja sig. Känns konstigt att lägga pengar på att ha två målvakter som kan vara nummer 1, hade hellre lagt det på en anfallare nu om Jesus är borta.

Det finns ingen chans att Balogun blir aktuell att stanna? Han har ju en bra säsong bakom sig ändå. Kan förstå oron om ni går in i säsongen med Nketiah som start-anfallare, det är ju inget som skrämmer motståndarna direkt.
Citera
2023-08-03, 09:49
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Det finns ingen chans att Balogun blir aktuell att stanna? Han har ju en bra säsong bakom sig ändå. Kan förstå oron om ni går in i säsongen med Nketiah som start-anfallare, det är ju inget som skrämmer motståndarna direkt.

Nketiah kommer aldrig vinna troféer åt oss. Jag hoppas fortfarande på Balo men jag tror inte på att han är småskadad och därför inte varit med på matcherna. Han hör inte till Artetas planer, Arteta tycker nog inte att hans stil passar hur han vill att vi ska spela. Men Jesus skada kanske kan ändra på det.
Citera
2023-08-03, 10:45
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Nketiah kommer aldrig vinna troféer åt oss. Jag hoppas fortfarande på Balo men jag tror inte på att han är småskadad och därför inte varit med på matcherna. Han hör inte till Artetas planer, Arteta tycker nog inte att hans stil passar hur han vill att vi ska spela. Men Jesus skada kanske kan ändra på det.

Håller med, känns som Balo inte varit prioriterad överhuvudtaget av Arteta enda sedan försäsongen började. Lite synd tycker jag eftersom jag var taggad på att se hur han skulle prestera i Arsenal.

Nketiah är bra, kanske den bästa spelaren i matchen igår faktiskt. Men håller också med om att han inte kommer vinna oss några troféer, då vi behöver bättre kvalité på topp. Han är även väldigt bra polare med Rice, kanske delvis därför han får stanna också. Dessutom är hans marknadsvärde inte lika högt som Balogun, så planen är la antagligen att få ut så mycket pengar som möjligt av Balo innan fönstret stänger.
Citera
2023-08-03, 10:54
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Vad händer med mittfältet? Ni har ju ändå tappat 4? (Henderson/Fabinho/Milner/Keita), värvat 2. Bud på Lavia har nekats, blir det mer bud där? McAllister och Szobo är bra värvningar men visst behövs det en städare på mittfältet som kan springa, tackla och göra det nödvändiga som krävs.

Trent känns lite som ett dilemma, vet att många vill att han spelas på mittfältet men det känns ju som att han är lika exponerad där (om inte mer?).

Hade Liverpool haft McAllister-Lavia-Szobo tycker jag det är ett starkt mittfält, dock ska det ju spelas ihop också och det kanske inte klickar 100% från början. Känns dock som att även med Lavia så behövs det ytterligare en mittfältare? Kanske inte, men både Thiago och Ox kommer väl inte upp i 38 matcher sammanlagt på en säsong pga skador osv, men antar att man tänker att spelare som Jones kommer spela mer också.

Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Den stora frågan är ju, tror du Lavia är lösningen? Jag avundas inte den högermittback som kommer få ta hand om Trents defensiv på kontringar.

Ox har lämnat.

CuJo kommer få fler matcher, men han är som sagt ingen 6a. Jag gillar både Szoboszlai och Mac Allister, men det behövs en sexa av klass. Lavia har gjort 75% av en säsong i ett bottenlag som kom toksist, jag ser inte honom som frälsningen på Liverpools mittfält.

Trent kommer inte vara bäst defensivt oavsett var han spelar, det är inte där han har sin styrka. Men med ett fungerande kollektiv bakom sig, där pressen funkar och där hans mittback/dmf täcker upp ytor bakom honom, kan han vara nyckeln i Liverpools offensiv och mata assist.

Jag såg inte matchen igår, men rapporterna säger exakt det vi redan visste: Trent är vår svaga punkt defensivt (även om överbelastning av honom inte bara är på hans ansvar, tycker spelarna runtom honom gått bort sig många gånger också) - och vi saknar en defensiv mittfältare av klass. Bajcetic är inte spelaren som gör 30+ matcher och är klass för oss, inte än.

Men alla Liverpool-fans är ju överlyckliga över att ha sålt Fabinho och Hendo. Nu står vi här, en dryg vecka från seriepremiär med ett mittfält med gigantiska hål i. Hoppas ni är nöjda.
Citera
2023-08-03, 11:26
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Ox har lämnat.

CuJo kommer få fler matcher, men han är som sagt ingen 6a. Jag gillar både Szoboszlai och Mac Allister, men det behövs en sexa av klass. Lavia har gjort 75% av en säsong i ett bottenlag som kom toksist, jag ser inte honom som frälsningen på Liverpools mittfält.

Trent kommer inte vara bäst defensivt oavsett var han spelar, det är inte där han har sin styrka. Men med ett fungerande kollektiv bakom sig, där pressen funkar och där hans mittback/dmf täcker upp ytor bakom honom, kan han vara nyckeln i Liverpools offensiv och mata assist.

Jag såg inte matchen igår, men rapporterna säger exakt det vi redan visste: Trent är vår svaga punkt defensivt (även om överbelastning av honom inte bara är på hans ansvar, tycker spelarna runtom honom gått bort sig många gånger också) - och vi saknar en defensiv mittfältare av klass. Bajcetic är inte spelaren som gör 30+ matcher och är klass för oss, inte än.

Men alla Liverpool-fans är ju överlyckliga över att ha sålt Fabinho och Hendo. Nu står vi här, en dryg vecka från seriepremiär med ett mittfält med gigantiska hål i. Hoppas ni är nöjda.

Hade missat att Ox lämnade också. Ja då behövs det väl minst 2 mittfältare just nu för att få in kvalitet och bredd. Om inte typ Bajcetic har sett ut som Gerrard under försäsongen eller Klopp har hittat botemedlet mot alla sjukdomar i djungeln som kommer låsa upp Thiago osv.

Man kan väl ändå förstå varför Liverpool släppt alla spelarna om man går case-by-case. Milner är farfar, Keita och Ox är gjorda av glas, Henderson ville till Saudi för att bli en ikon för LGBTQ, Fabinho fick man ett för bra bud för att tacka nej till, sett till vad han presterade förra året. Men att släppa alla i samma fönster är såklart riskabelt och de ska ju ersättas också.

Är ju inte som att Liverpool får en lätt inkörning heller, Chelsea i första matchen är ju en riktig 6-poängare direkt. Två lag med ambitioner och mål att ta CL plats denna säsongen. Chelsea har ju dessutom sett bra ut på försäsongen så det kommer nog bli kamp direkt.
Citera
2023-08-03, 11:42
Medlem
Drickbacks avatar
Är oerhört nöjd att Fabinho, Henderson, Ox & Keita lämnar dock inte lika nöjd att Gomez är kvar.
Hade sett ännu värre ut med de på plan.
Man måste för tusan ha koll på att spelarna är ganska nedtränade tex Szobo orka knappt en halvlek, blir då lat och inte tar hemjobbet av pga trötthet.

Jag såg matchen och som vanligt har jag annan syn. Det är medveten risk att ytan bakom Trent blir öppen men också kalkyleras det att högra mb löser den uppgiften. Matip’s agerande vid ena målet är lite pojkaktig, hinner inte med i svängen sen för hög fart in i situationen som gör att bromssträckan blir för lång och rundningsmärket är bara att hämta ut i kiosken.
Ingen av övriga av backlinjen gör något särskilt bra intryck. Sista målet (helt annan uppställning) står gör högt dessutom är man 8 mot 4 men 2 faller och häver offsiden, Konate är den ena dessutom följer han inte sin spelare han tappas bort och slår in returen. Dumstruten ligger i väskan.

Så innan man hänger Trent måste man se vad övriga brister med…. Det räcker inte med en dm utan man måste anställa en försvarstränare, nuvarande ledning har inte den kompetensen. Ju förr Klopp inser det desto fortare blir det bättre.

Nu väljer Klopp press med många just pga bristen i det inviduella försvarsspelet 1 mot 1. Man hoppas fånga in bollen på felpass/fel beslut.

Vad laget saknar när Henderson lämnade är ledarskap sen kan det diskuteras hur mycket avtryck han gjorde. Det råder delade meningar om det. VvD har inte styra och ställa mentalitet i sig åtminstone inte visst det hittills dessutom har han full sjov att reda ut sitt eget spel.

Bästa med matchen var att Alisson visar form, det kommer verkligen behövas iår också.
Citera
2023-08-03, 11:52
Medlem
Oj oj oj vilket annorlunda spel Chelsea har visat upp under försäsongen jämfört med mycket av det vi sett senaste två åren. Framförallt Nkunku är på en helt annan nivå än Mount och Havertz; som natt och dag. Mudryk har också överraskat positivt och blixtrar till då och då. Det kommer att bli fruktansvärt snabba kontringar med Nkunku, Jackson och Mudryk.
Citera
2023-08-03, 11:55
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Är oerhört nöjd att Fabinho, Henderson, Ox & Keita lämnar dock inte lika nöjd att Gomez är kvar.
Hade sett ännu värre ut med de på plan.
Man måste för tusan ha koll på att spelarna är ganska nedtränade tex Szobo orka knappt en halvlek, blir då lat och inte tar hemjobbet av pga trötthet.

Jag såg matchen och som vanligt har jag annan syn. Det är medveten risk att ytan bakom Trent blir öppen men också kalkyleras det att högra mb löser den uppgiften. Matip’s agerande vid ena målet är lite pojkaktig, hinner inte med i svängen sen för hög fart in i situationen som gör att bromssträckan blir för lång och rundningsmärket är bara att hämta ut i kiosken.
Ingen av övriga av backlinjen gör något särskilt bra intryck. Sista målet (helt annan uppställning) står gör högt dessutom är man 8 mot 4 men 2 faller och häver offsiden, Konate är den ena dessutom följer han inte sin spelare han tappas bort och slår in returen. Dumstruten ligger i väskan.

Så innan man hänger Trent måste man se vad övriga brister med…. Det räcker inte med en dm utan man måste anställa en försvarstränare, nuvarande ledning har inte den kompetensen. Ju förr Klopp inser det desto fortare blir det bättre.

Nu väljer Klopp press med många just pga bristen i det inviduella försvarsspelet 1 mot 1. Man hoppas fånga in bollen på felpass/fel beslut.

Vad laget saknar när Henderson lämnade är ledarskap sen kan det diskuteras hur mycket avtryck han gjorde. Det råder delade meningar om det. VvD har inte styra och ställa mentalitet i sig åtminstone inte visst det hittills dessutom har han full sjov att reda ut sitt eget spel.

Bästa med matchen var att Alisson visar form, det kommer verkligen behövas iår också.

Er trupp är tunn med endast 22 spelare enligt transfermakt. Säger samma sak som jag sagt om United man kan aldrig förvänta sig en förändring med samma spelare år in och år ut.
Citera
2023-08-03, 12:03
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Er trupp är tunn med endast 22 spelare enligt transfermakt. Säger samma sak som jag sagt om United man kan aldrig förvänta sig en förändring med samma spelare år in och år ut.
Halva laget är utbytt, effektivast är att byta 1-3/år.
Alisson, Trent, VvD, Robertson & Salah är kvar i startelvan.

22 räcker om de är ruskigt bra och hela 😁 men alla är inte inskrivna tex Doak sen tillkommer det spelare bara en tidsfråga när.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in