2023-08-02, 19:53
Avslutad
Jag ser många inlägg som skriver något i stil med
”Nu går jag lite OT men bla bla bla”
”Nu är detta OT men bla bla bla”

Är det okej att gå off topic om man erkänner att man går off topic och skriver att det är OT som exemplerna ovanför?
Citera
2023-08-02, 20:10
Avslutad
Det är inget frikort nej.
Citera
2023-08-02, 20:10
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woodiedo

Är det okej att gå off topic om man erkänner att man går off topic och skriver att det är OT som exemplerna ovanför?

Nej.

Citat:
0.03. Trams och off-topic

Inlägg som är off-topic eller trams kan raderas utan förvarning och motivering.
https://www.flashback.org/regler

Nota bene: Om någon upptäcker någon annans OT - så är det lika OT att svara på det. Även om man vill påpeka att det är OT. Rapportera inlägget i stället.
Citera
2023-08-02, 20:19
Avstängd
Nej de är de OT

Men jag tror dock att ifall huvudsakliga inlägget är on topic så borde de ba ok
Citera
2023-08-02, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Nota bene: Om någon upptäcker någon annans OT - så är det lika OT att svara på det. Även om man vill påpeka att det är OT. Rapportera inlägget i stället.

Helt ok. Men det jag har lite problem med är det motsatta, om jag skriver ett inlägg som i allra högsta grad är on topic, men som många uppfattar som ett idiotiskt resonemang och att jag är dum i huvudet osv osv och citerar mig med massa ot-inlägg då händer det då och då att även mitt ursprungsinlägg åker bort när tråden rensas på ot-tjafs.

Hur motiverar ni det? Tycker det är lite märkligt att mitt inlägg ska ryka för att massa flanar citerar det och går ot.
Citera
2023-08-02, 20:29
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woodiedo

Nej det är det såklart inte - men ibland så kan personen hålla sig huvudsakligen kring topic men cirkla lite utanför och påpeka det - och så länge det inte drar tråden i fel riktning kan det ju få vara kvar. Det beror helt på ämnet och forumet såklart.
Citera
2023-08-02, 20:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Nej det är det såklart inte - men ibland så kan personen hålla sig huvudsakligen kring topic men cirkla lite utanför och påpeka det - och så länge det inte drar tråden i fel riktning kan det ju få vara kvar. Det beror helt på ämnet och forumet såklart.

Exakt såhär ska de va!
Citera
2023-08-02, 20:49
Avslutad
Bra mods med lite fingertoppskänsla tillåter lite tangenter. Så har det alltid varit och så kommer det alltid vara. Upp till trådskribenterna att fatta när tangenten måste stängas. Då kan det vara bra att markera det man skriver med "OT". Inget man bör reagera analt på.
Citera
2023-08-02, 21:25
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Helt ok. Men det jag har lite problem med är det motsatta, om jag skriver ett inlägg som i allra högsta grad är on topic, men som många uppfattar som ett idiotiskt resonemang och att jag är dum i huvudet osv osv och citerar mig med massa ot-inlägg då händer det då och då att även mitt ursprungsinlägg åker bort när tråden rensas på ot-tjafs.

Hur motiverar ni det? Tycker det är lite märkligt att mitt inlägg ska ryka för att massa flanar citerar det och går ot.

Är du helt säker på att ditt inlägg var on topic? Om det är så, så nej, då skall inte ditt ryka bara för att andra går ot i sina svar.
Citera
2023-08-02, 21:26
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Bra mods med lite fingertoppskänsla tillåter lite tangenter. Så har det alltid varit och så kommer det alltid vara. Upp till trådskribenterna att fatta när tangenten måste stängas. Då kan det vara bra att markera det man skriver med "OT". Inget man bör reagera analt på.

Bra också med användare med fingertoppskänsla som blir inspirerad av någon annans inlägg och startar en ny tråd där man i så fall citerar inlägget från första tråden.
Citera
2023-08-02, 21:26
Medlem
zombie-nations avatar
Det är väl mest för att visa att hela inlägget inte är OT.
Citera
2023-08-07, 19:56
Medlem
Bertil85s avatar
Skriver du både något bra om eller till tråden samtidigt för annan diskussion med någon anser man att det är okej när man skriver OT. Så länge det inte tar över diskussionen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in