Citat:
Ursprungligen postat av
Miffed
Vad får man ut av att starta en sådan här tråd? Det är alltså en genuin undran från mitt håll.
Såhär: alla har vi olika preferenser och vi har alla olika egenheter/bagage vi skulle acceptera (eller inte acceptera) hos en partner. Jag skulle till exempel aldrig i livet bli tillsammans med en rökare för jag tycker det är jävligt vidrigt med folk som röker.
Men…(här kommer skillnaden)…jag skulle ALDRIG starta en tråd om hur vidriga rökare är eller hur äckligt det är med människor som blir tillsammans med rökare.
Det finns flera anledningar till att jag inte skulle starta en sådan tråd.
1: det skulle inte ge mig ett skit.
2: ingen är intresserad av vem jag skulle eller inte skulle inleda ett förhållande med.
3: ingen är intresserad av min åsikt om rökare.
4: ingen har bett mig om min åsikt gällande rökare eller de som kan tänkas bli ihop med rökare.
(Jag skulle kunna fortsätta men jag tror att alla förstår andemeningen.)
Det första jag tänker när jag ser en sådan här tråd är: ”Aha. Här har vi en som blivit hårt nobbad av en singelmorsa och nu kreverar han snart över hur jävla dissad han känner sig.”
Jag säger inte att det ÄR så, men det är min första tanke.
(OBS! Jag skriver inte det här för att raljera. Jag undrar faktiskt helt genuint över varför man väljer att starta en sådan här tråd, så var snäll och gå inte in i försvar. Kanske kan min fråga till och med hjälpa dig att själv ta reda på det sanna svaret inom dig?)
Svaret på just det är ju rätt enkelt. Kvinnohat, som manifesteras på rätt många sätt här på FB. Men men, åter till ”topic”… En väldigt patetisk åsikt som TS framför. Varför är just singel-
mammor så dåliga men singelpappor får inte kritik alls, av TS… ganska genomskinligt, va. 🙄
Varför män kan tänka sig bli ihop med singel-mammor, är väl inget konstigt i sig, tycker jag.
Man vill ha en partner. Och man kanske råkar bli intresserad/kär, i någon som har barn.
Ganska många människor överhuvudtaget, kan nog ändå vara lite tveksamma till att vara ihop med ensamma föräldrar. Detta är just för att man vet att det innebär ett stort ansvar, att komma in som partner/styvförälder, i barns liv. Det är därför jag som kvinna undviker att dejta pappor, i möjligaste mån. Men det är alltså inte för att jag dömer pappan på ngt sätt. Utan för att jag tycker det är minst krångligt för mig och för de barnen.
Jag tror att jag såg att det fanns typ nån dejting-grej/app eller dylikt, för singel-föräldrar. Säkert bra för dem. I övrigt så tycker jag bara att det är okej/bra om folk i allmänhet är öppna för att dejta singelföräldrar. Är väl bara bra om folk hittar kärlek… 🤷♀️