2023-08-01, 23:55
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Du kan väl för i helvete inte vara så förbannat korkad att du accepterar skadan av att hänga ut enstaka människor. Men samtidigt tro att det är bra att hänga ut hundratals som Dumpen gör? Så dumma människor finns inte...

I övrigt tycks du misstolka allt som står i artikeln.

Dumpen belyser problem genom att skapa en jävla massa. Det är som att spränga bomber i villaområden för att belysa faran med bomber.

Artikeln syftade till en uppmaning om att inte privatpersoner skulle sätta upp lappar, skriva I forum eller liknande. Dumpen arbetar däremot inte på det viset som texten beskrev så jag kan utifrån den inte säga mer än vad jag har sagt. Dumpens arbetsmetoder var inte invägda i hans resonemang helt enkelt. Det finns en risk i att hänga ut. Ja, det stämmer. En vuxen person blir avslöjad när han begår, vad han tror, är ett sexuellt övergrepp på barn. Ingen kommer lämna något sådant som en vinnare. Det finns inget lyckligt slut när en man är kapabel att utsätta ett barn för våldtäkt.
Citera
2023-08-02, 00:06
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Dumpen fångar vanligen inga brott, och polisen får inte berömma när Dumpens lag är skarp.

Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Nej för Dumpen spelar det ingen roll, för dem är tanken enbart som spelar roll, inte om de gör ett brott.
Vi vänder det på det.
Problemet är att du inte förstår eller förtränger att människor inte tycker om pedofiler. Allt som gör det minsta lilla skillnad mot dem är guld.
Citat:
Du kan väl för i helvete inte vara så förbannat korkad att du accepterar skadan av att hänga ut enstaka människor. Men samtidigt tro att det är bra att hänga ut hundratals som Dumpen gör? Så dumma människor finns inte...

I övrigt tycks du misstolka allt som står i artikeln.

Dumpen belyser problem genom att skapa en jävla massa. Det är som att spränga bomber i villaområden för att belysa faran med bomber.
264 st är upphängda.

Problem för pedofiler.
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Artikeln syftade till en uppmaning om att inte privatpersoner skulle sätta upp lappar, skriva I forum eller liknande. Dumpen arbetar däremot inte på det viset som texten beskrev så jag kan utifrån den inte säga mer än vad jag har sagt. Dumpens arbetsmetoder var inte invägda i hans resonemang helt enkelt. Det finns en risk i att hänga ut. Ja, det stämmer. En vuxen person blir avslöjad när han begår, vad han tror, är ett sexuellt övergrepp på barn. Ingen kommer lämna något sådant som en vinnare. Det finns inget lyckligt slut när en man är kapabel att utsätta ett barn för våldtäkt.
Simple as that. Gäddisarna har själva varit barn och deras största mardröm hade varit att bli utsatta för sexuella övergrepp av gubbar. Det är gravt fel på deras hjärnkontor.
Senast redigerad av LeCastle 2023-08-02 kl. 00:16.
Citera
2023-08-02, 00:15
Medlem
fido1986s avatar
Citat:

Dumpen arbetar exakt så som i artikeln men på industriell skala.

Att vara kapabel och att faktiskt våldta är ju två olika saker. Men det är du för enfaldig för att förstå.

Om historien visar att du stod på fel sida. Att du var del av det värsta övergreppet mot barn i den moderna Svenska historien. Vad gör du då?
Citera
2023-08-02, 00:22
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Dumpen arbetar exakt så som i artikeln men på industriell skala.

Att vara kapabel och att faktiskt våldta är ju två olika saker. Men det är du för enfaldig för att förstå.

Om historien visar att du stod på fel sida. Att du var del av det värsta övergreppet mot barn i den moderna Svenska historien. Vad gör du då?

Jag förstår inte vad din fråga har med dumpen att göra. Den känns mer personlig. Vill du ställa personliga frågor kan du skicka PM.

Dumpen kontaktar polis, närstående och deras publicering får mer slagkraft än vad en lapp hade fått. Omgivningen känner till gäddan som visat sig kapabel till övergrepp på barn genom att skriva sexuellt till den han tror är ett barn samt dyka upp till en fysisk träff. Hade barnet varit verkligt hade det varit tillräckligt för åtal. Enligt vad du skrev utför närstående ett större hot till att begå övergrepp och det där därför någonting gäddornas närstående behöver känna till.
Citera
2023-08-02, 00:26
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ja... Dumpen är som tobaksbolagen. De skadar i grund och botten. Finns inget gott. Men du menar att det är okej om de har tydligare varningstext? Suck och stön...

Ungarna klickar förbi det ändå. Fast det är nog inte snopparna på Dumpen som är problemet... Ungar är inte så lättskadade av bilder som du tror. De är inte heller så lättraggade som du tror heller.

Du efterfrågar forskning... Här kommer forskning... Är du immun mot sådant då det går emot din agenda?

Citat:
"
Uthängningarna kan också ge en falsk känsla av trygghet. 90 procent av de dömda sexualbrottsförövarna är nämligen inte tidigare kända för sexualbrott. Och statistiken visar att förövaren sällan är ”en ful gubbe i kvarteret”. De som våldtar barn i åldern 0-11 är vanligtvis familjemedlemmar eller släktingar.
"

"
– Man får aldrig glömma bort att det här är avskyvärda brott. Men den ångest det leder till när man hänger ut förövare på nätet motverkar sitt syfte, säger han.

Personen marginaliseras, aggressionerna ökar och förmågan att avhålla sig från brott försämras. Finns barn i familjen kan risken för övergrepp mot dem också öka.

Jobbar man med det här är det inte jättesvårt att förstå att det fungerar på det här viset.
"

Källa
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/att-hanga-ut-pedofiler-tros-inte-hjalpa
Artikeln är från 2012.
Dumpen fanns inte då.
Fem gäddor har dött. Då kan de inte begå brott.
Att begränsa brottslingar leder till minskad aktivitet. Det är ren fysik.
Hur ska man kunna råna en bank om man inte får bo nära en bank. Teleportering?
Citera
2023-08-02, 00:27
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Jag förstår inte vad din fråga har med dumpen att göra. Den känns mer personlig. Vill du ställa personliga frågor kan du skicka PM.

Dumpen kontaktar polis, närstående och deras publicering får mer slagkraft än vad en lapp hade fått. Omgivningen känner till gäddan som visat sig kapabel till övergrepp på barn genom att skriva sexuellt till den han tror är ett barn samt dyka upp till en fysisk träff. Hade barnet varit verkligt hade det varit tillräckligt för åtal. Enligt vad du skrev utför närstående ett större hot till att begå övergrepp och det där därför någonting gäddornas närstående behöver känna till.

Det har med Dumpen att göra... Det är ju konsekvenserna av deras arbete och du är en del av det.

Om det visar sig att du var en del av det värsta övergreppet mot barn i den moderna Svenska Historien. Vad skulle du göra?

Jag är övertygad om att det kommer att forskas på det här. Jag är även övertygad om utfallet. Jag är bara lite nyfiken på hur du skulle sova om nätterna om jag har rätt?
Citera
2023-08-02, 00:30
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Det har med Dumpen att göra... Det är ju konsekvenserna av deras arbete och du är en del av det.

Om det visar sig att du var en del av det värsta övergreppet mot barn i den moderna Svenska Historien. Vad skulle du göra?

Jag är övertygad om att det kommer att forskas på det här. Jag är även övertygad om utfallet. Jag är bara lite nyfiken på hur du skulle sova om nätterna om jag har rätt?
Du kan ju börja sluta med att sprida propaganda om att man ska våldta barn.
Ska vi bara stå och titta på?
Är det verkligen vad du tror?
Citera
2023-08-02, 00:33
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:

Jag har inte sett belägg på att barn far illa i ett resultat med koppling till dumpens avslöjande. Specificera gärna vad du menar.

Du har sett belägg på att dumpen avbrutit ett pågående sexuellt övergrepp på en bebis på 18 månader av hennes pappa.
Citera
2023-08-02, 00:42
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Jag har inte sett belägg på att barn far illa i ett resultat med koppling till dumpens avslöjande. Specificera gärna vad du menar.

Du har sett belägg på att dumpen avbrutit ett pågående sexuellt övergrepp på en bebis på 18 månader av hennes pappa.
Inte jag heller.

Vore intressant att se det. För vi har ju sett att barn räddas och att pedofiler hamnar i fängelset.
Citera
2023-08-02, 01:01
Medlem
fido1986s avatar
Citat:

Det där är jävligt intressant... Den som övertalade killen att våldta ungen var en användare vid namn "MammaKarin". Samtidigt så drällde kik av mammor som var Dumpen som pratade precis som mammakarin. Men just henne vill Dumpen inte veta av. Sen efter det där så verkar Dumpen ha trappat ner pedomammor, antagligen för vad som hände.

Det som är intressant är att Mammakarin påstår att hon våldtar sitt barn, det är det som får vår gädda att också göra det. Men polisen släpper det spåret... De utreder inte vem Mammakarin är... Ingen fråga till Kik som svarar på alla sådana frågor med vändande post.

Vet polisen att det är Dumpen och döljer det? Eller är de bara inkompetenta?

Är det åtalbart för en polis att känna till att en unge kanske blir våldtagen och inte agera?
Citera
2023-08-02, 01:09
Medlem
Citat:
Ja... Dumpen är som tobaksbolagen. De skadar i grund och botten. Finns inget gott. Men du menar att det är okej om de har tydligare varningstext? Suck och stön...

Ungarna klickar förbi det ändå. Fast det är nog inte snopparna på Dumpen som är problemet... Ungar är inte så lättskadade av bilder som du tror. De är inte heller så lättraggade som du tror heller.

Du efterfrågar forskning... Här kommer forskning... Är du immun mot sådant då det går emot din agenda?

Citat:
"
Uthängningarna kan också ge en falsk känsla av trygghet. 90 procent av de dömda sexualbrottsförövarna är nämligen inte tidigare kända för sexualbrott. Och statistiken visar att förövaren sällan är ”en ful gubbe i kvarteret”. De som våldtar barn i åldern 0-11 är vanligtvis familjemedlemmar eller släktingar.
"

"
– Man får aldrig glömma bort att det här är avskyvärda brott. Men den ångest det leder till när man hänger ut förövare på nätet motverkar sitt syfte, säger han.

Personen marginaliseras, aggressionerna ökar och förmågan att avhålla sig från brott försämras. Finns barn i familjen kan risken för övergrepp mot dem också öka.

Jobbar man med det här är det inte jättesvårt att förstå att det fungerar på det här viset.
"

Källa
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/att-hanga-ut-pedofiler-tros-inte-hjalpa

Citat:
Tack för stt du lämnade källa. Jag uppskattar det.

Jag gick in och läste hela texten. Ja, de skriver att det ger en falsk känsla av trygghet. Dumpen finns däremot inte till för att skapa en trygghet utan att belysa ett problem.

Artikeln gjordes för 11 år sedan innan dumpen.se lanserades och syftar inte till dumpens arbete. De har alltså inte tagit in dumpens metoder utan enbart enstaka privatpersoner som hänger up på Facebook, forum eller sätter upp lappar för att varna.

Det som jag kan återknyta till dumpen är

"90 procent av de dömda sexualbrottsförövarna är nämligen inte tidigare kända för sexualbrott."

Av det jag har sett är det få gäddor som haft en tidigare dom. Finns enstaka.

Att dumpen lyckas identifiera de 90% som är okänd hos polisen sedan tidigare, men som i kontakt med dumpen gör sig redo att fullfölja en våldtäkt på barn, så blir följande citat oroväckande när gäddan är en pappa, eller släkting:

"De som våldtar barn i åldern 0-11 är vanligtvis familjemedlemmar eller släktingar."

Det är extra viktigt att anhöriga till gäddor känner till det då det även står följande om vad dom kan ske vid avslöjande

"Finns barn i familjen kan risken för övergrepp mot dem också öka."

Texten tog även upp mycket viktiga saker om vård och avhållsamhet hos förövaren.
Fidde blev så called out.

Varför posta gammal artikel på ännu äldre statistik i en tråd om Dumpen?
Citera
2023-08-02, 01:11
Medlem
Citat:
Det där är jävligt intressant... Den som övertalade killen att våldta ungen var en användare vid namn "MammaKarin". Samtidigt så drällde kik av mammor som var Dumpen som pratade precis som mammakarin. Men just henne vill Dumpen inte veta av. Sen efter det där så verkar Dumpen ha trappat ner pedomammor, antagligen för vad som hände.

Det som är intressant är att Mammakarin påstår att hon våldtar sitt barn, det är det som får vår gädda att också göra det. Men polisen släpper det spåret... De utreder inte vem Mammakarin är... Ingen fråga till Kik som svarar på alla sådana frågor med vändande post.

Vet polisen att det är Dumpen och döljer det? Eller är de bara inkompetenta?

Är det åtalbart för en polis att känna till att en unge kanske blir våldtagen och inte agera?
Alla de loggarna ingick i en polisutredning, även Dumpens digitala enheter. Du läser ju alla pedofil-FUPar så du vet redan det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in