2023-08-01, 21:27
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Klart det finns bevis juridiskt eftersom hon är dömd för just mord.
Sedan återstår att se hovrätt.

Vad menar du "återstår att se hovrätt"? Du påstår ju att "det finns bevis juridiskt"!

Nej, just det. Det finns inte bevis emot Maja för mord. Du får väl invänta hovrättens dom så får du se själv.
Senast redigerad av flashmaner 2023-08-01 kl. 21:44.
Citera
2023-08-01, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ronny.von.pepper
Artikel om J nu på aftonblaskan. Men låst. Någon som kan droppa innehållet här?

https://www.expressen.se/nyheter/toves-mordare-hotad-i-haktet-far-okat-skydd/
Citera
2023-08-01, 21:42
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStation
https://www.expressen.se/nyheter/toves-mordare-hotad-i-haktet-far-okat-skydd/

Så nu ska vi betala för att hon ska få extra bevakning i fängelset? fy fan vilket jävla hån mot Toves familj.
Citera
2023-08-01, 21:43
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Var det svårt att läsa hela passusen jag citerade från tilläggsbilagan? Fortsättningen på meningen som du högg kort är "d v s att Tove Tönnies under en viss tid försökt göra motstånd samtidigt som förövare försökt tygla henne,". Vad kallar du det om inte aktivt motstånd?

Jag tycker svenskan är utomordentligt enkel och lättbegriplig, eller hur?

Du har fantiserat ihop ett slag i huvudet men det är inget rättsläkaren nämner. Rättsläkaren pratar om att Tove får skador när hon gör motstånd, var i din teori sker det? Hela din teori bygger på att Tove inte gör motstånd. Tyvärr har du inte rättsläkaren med på det så din teori kan vi arkivera där den hör hemma - i papperskorgen.

Ja, det är det som skadorna är förenliga med, ärthjärna. Du förstår verkligen inte innebörden av denna tämligen enkla svenska. Stackare. Nåja, du är väl i alla fall glad i ditt korkade oförstånd. Du tycker att svenskan är utomordentligt enkel och lättbegriplig, men förstår ändå inte vad den betyder. Du är i sanning det största prakt-exemplaret på Dunning-Kruger jag stött på.

Och så har du visst redan glömt det ursprungliga medicinska utlåtandet och rättsläkarens vittnesmål i domstolen. Ja, det är väl alldeles för mycket begärt att du skall kunna komma ihåg mer än en sak åt gången. Där framkommer i alla fall detaljer gällande skadorna i huvudet som är förenliga med mitt scenario.

Du har själv satt nivån. Enligt ditt sätt att se på saken så är Johanna mördare och Maja är det inte.
Senast redigerad av flashmaner 2023-08-01 kl. 21:53.
Citera
2023-08-01, 21:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Klart det finns bevis juridiskt eftersom hon är dömd för just mord.
Sedan återstår att se hovrätt.
Domen är felaktig och överklagad.
Maja kommer inte dömas för mord i hovrätten.
Citera
2023-08-01, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jo, det är sparkljuden också vi har olika syn på.

Tror du att dödsryck kan vara så kraftiga så dom uppfattas som sparkljud från andra sidan väggen?
Varför tror du inte J drog undan kroppen eller höll i benen, så dom inte träffade väggen 5-10 gånger? J visste ju att någon stod utanför och lyssnade, eftersom ringklockan ring 30 sek tidigare?
Tycker du inte det är konstigt att denna tes inte ens nämndes under rättegången?
Citera
2023-08-01, 22:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Så nu ska vi betala för att hon ska få extra bevakning i fängelset? fy fan vilket jävla hån mot Toves familj.
Ska det vara så jävla svårt förvara henne isolerad?
Blir så förbannad över slöseri med resurser och trams.
Jobbigt att andra pekar finger?....
Då har hon ännu inte ens börjat sitta av det riktiga straffet🤣🤣🤣
Citera
2023-08-01, 22:33
Medlem
Alonens avatar
Majas ljug om sovandet är väl i nuläget att betrakta som spräckt.

Men - detta medför ju inte att hon deltagit i själva mördandet. Hon hatar ju våld enligt föräldrarna. Tål ju inte ens se våld på TV…

(Jag - tror - att Maja ”sprungit och gömt sig” i lgh och hållit för öronen när Johanna mördade Tove.)

Jag tror oxå att det blir svårt, väldigt svårt för Rullman att trumfa igenom en morddom emot Maja i HR/HD.

Blir intressant att ta del av HR/HDs bedömning, bevisvärdering, straffpåföljd etc.

Tycker synd om tjejerna, så unga. (Känns som ett fjortis-bråk som spårat ur fullständigt!)

Tycker allra mest synd om Tove och hennes nära och kära, deras liv blir aldrig mera detsamma…
Citera
2023-08-01, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Ja, jag menar typ myrornas krig, brus som är anpassat för personer med adhd. Jag tror dock att det är appar som tillhandahåller dylikt, så det borde väl registrerats?

Ja precis. Finns inga tecken på att hon använt några lurar förutom senare på morgonen där.
Citera
2023-08-01, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Vad menar du "återstår att se hovrätt"? Du påstår ju att "det finns bevis juridiskt"!

Nej, just det. Det finns inte bevis emot Maja för mord. Du får väl invänta hovrättens dom så får du se själv.

Det finns bevis, och rätten har beslutat att den räcker för att döma båda till livstids fängelse för mord. Sedan har vi en ordning i Sverige där man kan överklaga domar till en högre instans. Det innebär att man ibland kan bli frikänd trots att lägre instans ansett att det inte funnits några rimliga tvivel om ens skuld. Det innebär inte på något vis att det inte, som du påstår, finns några bevis i det här ärendet. Det du håller på med i inlägg efter inlägg är konspirationsteorier som går ut på att tingsrätten inte vet vad den håller på med. Det är löjligt och det förstör en vettig diskussion. Jag har t.ex. helt tröttnat på den här tråden, i princip enbart pga dig.
Citera
2023-08-01, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner

Så tingsrätten dömde Maja för mord eftersom de bara ville jävlas med henne med andra ord eftersom INGA bevis finns enligt dig.
Du bör kontakta media med ditt scoop att tingsrätten dömt någon för mord utan minsta bevis.
Citera
2023-08-01, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Domen är felaktig och överklagad.
Maja kommer inte dömas för mord i hovrätten.

Det vet vi inte ännu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in