Citat:
Ursprungligen postat av
Odd3lish
Om man arbetar heltid (nej inte längre), kör YT varenda kväll, tar hand om sin familj samt tränar riktigt hårt, då är man nog en hårt arbetande människa. Han är ju inte där han är (har inget med hans agerande att göra) utan anledning. Han kan resa, han kan köpa dyra kläder (som han tydligen värdesätter) osvosv
Han är uppenbarligen lycklig och nöjd, vem är vi att säga annat? Det är alltid lätt att värdera andras handlingar, svårare att se sina egna brister.
Det är ju väldigt glatt för honom att han har ett sådant liv. Det är ju bara det att människor som hela tiden har behov av att berätta hur lyckliga och nöjda de är, sällan är så lyckliga som de säger.
Att han arbetar hårt är jag oxå övertygad om. Eller framför allt gjorde när han var kvar på BT. För man är på jobbet 9 timmar, träna hårt tar minst 2 timmar om dagen. Köra YT 2 timmar. Det blir 13 timmar. Då har jag inte räknat med käka, laga mat, duscha, handla, skita, städa och allt annat man måste göra på en dag, säg tre timmar till. Då är vi uppe i 16, och då måste vi ändå plussa på några timmar för sömnen. Så på vilka timmar han tog hand om sin relation och spenderade kvantitets tid med sitt barn vet jag inte. Men så klart tiden fanns bättre när han slutade jobba.
Dock, denna tråd handlar ju inte om oss som skriver i tråden. Och vilka brister och tillkortakommanden vi har. Jag är säker på att alla skribenter skulle kunna lista 3 brister hos sig själva utan att blinka. Och det kanske finns någon relationstips här på forumet där du kan diskutera sådant. För denna tråd handlar om Chrippa. Om Chrippa inte bemött tråden som han gjort skulle den säkert inte vara hälften så aktiv.
Och om han inte själv presenterat sin och Julias separation på det sättet han gjort. Eller tok outat sin nya relation så nära inpå separationen. Eller påstå att C åker utan barnstol i bilen och detta första gången han hade henne efter separationen. Eller spänna fast henne mellan benen när han åker skoter till gymet. Och dessutom köra skotern med en hand, för han filmar spektaklet. Asså Mjölby är litet, han hade precis lika gärna kunna tryckt ner henne i barnvagnen och gått dit. Var han än tränar i Mjölby kan det vara max 1-2 kilometer. När han då hänvisar till att han måste åka så här för polisen tog hans körkort, blir det ju lätt att man har åsikter om det.
Personligen blir jag väldigt triggad när någon kallar mina åsikter för hat. Man kan säga att det till och med gör att mina åsikter väldigt mycket mera syrliga.
Självklart är det på sätt och vis synd om Chrippa. Han är så aningslös till varför det blev så här. Men det är egentligen inte speciellt synd om Chrippa, denna tråd skapar bara publicitet för honom. Den gör att hans kanaler växer. Så han är ju den egentliga vinnaren om tråden är aktiv.