2021-12-23, 22:16
Medlem
I och med att placera forum har stngt s tnkte jag att det skulle vara bra med en Cell Impact trd hr p flashback.

Nyemissionen som genomfrs just nu verkar vara framgngsrik. Det r vertecknat och det behvs inga garanter. S det r ju positivt. Aktier har ju tagit mycket stryk med potentiellt rtt stor utspdning. S p ngon mnad har ju kursen halverats. Men har brjat terhmta sig. Det som jag avsaknar r lite fler konkreta strre affrer. Det skulle ju ge lite skjuts fr kursen.

S vad tror ni andra? Kommer vi att ligga stilla nu kursmssigt?

Kommer kursen att f sig en dipp nr de nya aktierna r ute p marknaden den 11:e januari?

Vad tror ni om Cell Impact framver? Gr det bra fr Plug Power kommer det att g bra fr CI.
Citera
2022-12-21, 07:29
Medlem
Helt otroligt som det har kraschat.
Har gtt ner konstant ner nu i ver ett r.
Trodde verkligen p detta bolag men frgan r om dem klttar upp igen?
Helt absurt som det har rasat.
Citera
2023-01-04, 17:30
Medlem
feemaxxxs avatar
Slde mina innan rskiftet (frmst fr att kvitta mot andra vinster).

ven om de r "Cell Impact is one of the fastest growing tech companies in Sweden" s verkar du inte vara speciellt framgngsrika med att slja plattorna. Frsljningen har gtt ner rtt mycket.

Om man inte fr en ordentlig order snart s r man nog rtt krda. Kanske ngon strre operatr tar ver fretaget.
Citera
2023-07-14, 18:15
Medlem
Cell Impact drar ner p utgifterna pga dlig orderingng. Citat ur pressmeddelandet som slpptes den 13 juni:
"I syfte att anpassa organisationen till en lgre produktionstakt av fldesplattor initierar bolaget ett besparingsprogram som innefattar minskning av personal och omkostnader. Totalt kan 28 heltidstjnster berras. MBL-frhandlingar inleds inom kort."

https://investor.cellimpact.com/sv/m...XI7-WvNWi5YDSo
Senast redigerad av HairyPalm 2023-07-14 kl. 18:17.
Citera
2023-07-23, 22:08
Medlem
https://sverigesradio.se/artikel/cel...r-28-anstallda
Citat frn lnken:
"Fretaget Cell Impact i Karlskoga varslar 28 anstllda om uppsgning. Per Teike VD p Cell Impact sger till Karlskoga tidningarna att det rr sig om en fjrdedel av nuvarande personalstyrka som varslats."

https://www.kt-kuriren.se/2023/07/19...orsaken-2191e/
Citat frn artikeln i Karlskoga tidning:
"Cell Impacts strsta kunder varnar fr en minskad efterfrgan p Karlskogabolagets produkter. Fljden r ett besparingsprogram som innebr att 28 heltidsanstllda, en fjrdedel av all personal, varslas."
Senast redigerad av HairyPalm 2023-07-23 kl. 22:21.
Citera
2023-07-30, 12:57
Medlem
feemaxxxs avatar
Ser ut som jag hade rtt fr en gngs skull. nskar jag hade frmgan att hitta raketerna...
Citera
2023-07-30, 20:26
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Ser ut som jag hade rtt fr en gngs skull. nskar jag hade frmgan att hitta raketerna...

Sg just att jag har de kvar jvla looser man r
Citera
2023-08-01, 18:18
Medlem
kim-bong-ils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Vad tror ni om Cell Impact framver? Gr det bra fr Plug Power kommer det att g bra fr CI.
Hur gr det med din investering, vatnik ?
Citera
2023-10-27, 11:11
Medlem
Cell Impact gr ytterligare en nyemission fr att f in kapital fr lpande verksamhet:
https://www.affarsvarlden.se/artikel...-90-utspadning

Citat ur artikeln:
"Styrelsen i Cell Impact har beslutat om en fretrdesemission av units som kan tillfra bolaget 152 Mkr fre emissionskostnader.
Syftet med att ta in pengar r fr att bland annat betala av ett bryggln om 20 Mkr som bolaget tagit upp fr att ha rd med verksamheten fram till emissionen slutfrts. Cell Impact har problem med sin frsljning och bolaget skriver att nettoomsttningen fr Q3 kommer vara 9 Mkr, jmfrt med 17 Mkr vid samma tidpunkt frra ret. Ett program har sjsatts fr att minska kostnaderna."

"I pressmeddelandet om fretrdesemissonen skriver Cell Impact att de tagit upp ett bryggln om 20 Mkr fr att kunna skra sin likviditet i november och december 2023, vilket r i linje med tidigare kommunikation frn bolaget. Rrelsekapitalbehovet framstr sledes som tmligen akut."

"Stor rabatt vid en fretrdesemission visar p stor ovilja frn garanter och/eller befintliga storgare att stlla upp. Aktiekursen i Cell Impact var ca 1,2 kr innan beslutet om fretrdesemissionen. Priset per aktie i erbjudandet r satt till 0,25 kr. Det r en rabatt p nrmare 80%."

"Hg utspdning visar oftast p ngon kombination av trngt lge, misstroende och/eller dlig frhandling. Aktiegare som vljer att inte delta i Cell Impacts fretrdesemissionen kan bli utspdda med upp till 90%."

Idag lg senast kpta aktie p ca 0,7 kr.
https://www.avanza.se/aktier/om-akti.../cell-impact-b
Senast redigerad av HairyPalm 2023-10-27 kl. 11:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in