2022-12-03, 10:54
Medlem
Ballooonies avatar
Många muslimer verkar vara väldigt autistiska. Tyvärr.

Och har då svårt att ta till sig Jesus. Och förstå det här med treenigheten tex.

Medans många även är poetiskt lagda och kan se över ord och bokstäver.. och är frälsta i princip genom sin tro. Och förmåga därigenom.
Citera
2022-12-03, 10:59
Medlem
Fleshbagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercedes90
Hello! Har varit väldigt upptagen. Men är tillbaka nu tillfälligt tillbaka för att sätta er två sorgliga whiney boys på plats.

Säger den som inte kan hitta EN ENDA vers i Bibeln där Jesus säger; "Jag är Gud! Dyrka mig!"
Som sagt, du är en hypokrit.

Ja, jag bor i Qatar, ............

Det är den lögnande koranen som lär ut att Bibelns Jesus Kristus påstår sig vara annat än GUDs Son.
Men att slå bort detta engram ur muslimens ihåliga skalle som ekar av imamens lögnare ord tycks omöjligt.

Jesus Kristus är GUDs Ord. GUDs Son. Manifestationen av GUD i människan. ”Jag är vägen sanningen och livet ingen annan väg finns till GUD.” Överkurs för analfabeta sönderomskurna.

Du framhärdar med din lögnar doktrin från Koranen. Hur skall du ha det. Är jag både liberal och nazist. Fantastiskt vad lögnare kan påstå!

På tal om krig så sägs det att din vänstra pungkula -juden- startat krigen du nämner. Dags snart för att ta itu med roten till krigen. Den ogudaktige semitrasisten som förespråkar tolerans och liberalism för alla satansföljen. Läs gärna vad David Duke har att säga.

”Koranen stjäl verser från Bibeln och fabricerar dem till att bli lögn av människohand. Som jag nämnt tidigare;

'Med tanke på att Koranen är lögn så är det ytterst få muslimer som förstår att läsa Koranen. För inte vill de väl tro på lögn?
Ett exempel:
Koranen 3:47 ”Maria undrade: "Min Herre! Hur kan jag få ett barn när ingen man någonsin har rört mig?” En ängel svarade: ”Så kommer det att bli. Allah skapar vad Han vill. När Han beslutar om en sak, säger han helt enkelt till den: ’Var!’ Och det är det!

Här har Koranen stulit ur Bibeln, där denna vers påvisar att GUD är Jesus Kristus Fader i och med Jungfrufödseln.

Sedan för att berättiga Koranen skjuter Koranen ihjäl sig själv enligt:

Koranen 10:68 De säger: "Allah har avkomma." Ära vare Honom! Han är den självförsörjande. Honom tillhör allt som är i himlen och allt som är på jorden. Du har inga bevis för detta! Säger du om Allah vad du inte vet?”

Även koranen säger att Allah har avkomma; Jesus Kristus. Jungfrun blev havande. Överkurs för satanskoran följaren!

Håll dina klibbiga skitasemita tjuvfingrar långt långt borta från den heliga Bibeln ditt sketna kryp.

Du skriver det själv Salomon var ogudaktig omskuren.

Att Bibeln upplyser om de ogudaktiga är förstås upplysning, inget att ta efter, som till exempel muhammed gjort.

Jesus Kristus frälser
Citera
2022-12-03, 11:12
Medlem
För o svara kort på Topic... Nej inte många muslimer eller icke muslimer har LÄST Koranen.

Det är en sak och läsa(skumma igenom en bok) och en annan o läsa den med hjärnan aktiverad.

Vad jag vet så är dom flesta konvertiter dragna till islam just efter att dom läst Koranen.

Efter att dom sedan introduceras till all annan skit litteratur så som hadiserna, fantasi berättelser, arabisk kultur och annat trams som man inser att något är helt jävla fel med religionen.

Koranen förespråkar inte religion som ett koncept eller kollektiv överhuvudtaget. Muslimer har totalt havererat denna bok och dess innehåll.

När man studerar koranen och muslimernas religion så inser man ganska så snabbt att dessa två har mycket lite gemensamt. Religionen Islam så som vi känner den existerar inte ens i Koranen!

Religionen Islam och dess följare har egentligen Koranen endast som ett plakat som dom stoltserar med, men där slutar egentligen dess betydelse.

Jag rekomenderar starkt för er som har tid att kolla in Sam Gerrans på Youtube. En mycket klock britt som enligt mig fattat vad det handlar om.

En britt som med hjälp utav att aktivera sin hjärna o vilja att förstå, samt använda logiskt tänkande har lyckats komma fram till det muslimerna totalt misslyckats med i över tusen år.
Citera
2023-07-31, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
En Iranier på jobbet berättar att som barn fick de lära sig koranen utantill, på Arabiska.
De förstår inte arabiska...

Muslimer menar att om man översätter koranen så försvinner dess sanna budskap!

Men de måste ju ändå lära sig arabiska i Iran? Det är en islamistisk teokrati trots allt, så man tycker ju att arabiska i så fall borde vara viktigare än persiska för ledningen av landet.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in