Citat:
Ursprungligen postat av
LeCastle
Inte första gången det händer och jag tycker inte det är värt besväret att diskutera med någon som bara är förbannad och frågar vad andra tycker om saker som inte har med ämnet att göra.
Eftersom ni diskuterar konfrontation.
Tittar man på den första och den senaste fångsten så är ju det skillnad som dag och natt.
Har du noterat det?
2004 började jag diskutera här..
Ni här i dumpentråden är desillusionerade , Flera av er uppträder nästan maniskt, sektvarning på hela dumpen.
Innan dumpen bekämpas pedofiler också, det var olika organisationer och sällskap som höll rent på nätet (försökte iallafall) och letade upp domar och hängde ut pedofiler.
Dumpen är inget nytt och inget orginelt. Det fanns förr också.
Det som är nytt är den sekteristiska upplägget där följare tror att dumpen är Messias.
Folk blir maniska, sitter uppe på nätterna för att tysta kritiker.
Och den här tråden saknar motstycke.
Det fanns en tråd om Linda Chen mordet och där var det en stolle som trodde på allt Mats Alm sa, han trodde tom att kamerorna på kungliga biblioteket filmat en dubbelgångare när Alm påstod att han låg i en baklucka och åt kalla friterade räkor.
Den här tråden börjar ta liknande form men det är bara det att en stolle har blivit flera, och de sitter här i skift och försöker försköna dumpen och tysta kritiker. Det följer ett manus. Några raka svar får man inte.
Man gör sig till språkrör för dumpen.
Men jag tror flashback är större, det var det förr iallafall och de som sprider andras budskap och inte sina egna åsikter i diskussionen kommer bli avslöjade.