2023-07-31, 17:17
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Allt du skriver nu är bara OT. Har du slut på argument? Jag skrev ett svar till din text om din syn på dumpen och grooming igår och vi kan fortsätta diskutera den om du vill. Håll dig OnT eller lämna.
Inte första gången det händer och jag tycker inte det är värt besväret att diskutera med någon som bara är förbannad och frågar vad andra tycker om saker som inte har med ämnet att göra.
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Jo affekt är Dumplingarnas signum. Under Stellas endagskurs så hann hon väl inte ta upp hur viktigt det är att inte agera i affekt. Lite ilska kan iofs krydda konfrontationerna till viss del men om dom vill förändra gäddorna så är det inte rätt väg att gå. Kanske finns nån annan trappa till dom själva.
Eftersom ni diskuterar konfrontation.
Tittar man på den första och den senaste fångsten så är ju det skillnad som dag och natt.
Har du noterat det?
Citera
2023-07-31, 17:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Men du skrev väldigt personliga saker om muppen, det lät extremt mycket som förstahandsuppgifter. Han ÄR psykotisk, han BEHÖVER hjälp. Sånt kan man väl inte bara sitta och skriva om folk, ens om de är avslöjade gäddor, knarkare och förövare?

Man märker det på honom. Är man bra på att känna igen mänskligt beteende så ser man att han inte mår bra den grabben.
Citera
2023-07-31, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
De kommer gäddorna aldrig göra, de är opportunister och tror sig kunna hitta något.

Dumpen är de ju rädda för, men inte tillräckligt uppenbarligen då fler och fler simmar in i garnet.

Det där med att Sara och Patrik skulle arbeta på golvet var ironi, det förstod du hoppas jag, ingen av de två har eller kommer jobba på något 9 till 5 jobb.
Det är enorm komik eftersom gäddorna hatar dumpen men samtidigt kommer de aldrig sluta producera innehåll åt siten.
Sara och Patrik kommer ha oändligt med gäddor att hänga ut och evig inkomstkälla.
Citera
2023-07-31, 17:55
Bannlyst
En sak som också är värt att nämna, jag tycker att Sara gör fel i att säga att de behöver söka hjälp. Det hade varit bättre att säga de behöver skaffa lite vett och etikett samtidigt skaffa sig mer moral och förstå att det kanske är fel.

Det är alltså ingenting sjukligt att tända på unga tonårstjejer. Hur fel man än tycker det må vara så har det i olika studier bekräftats att attraktionen i sig är naturlig. Hur ska man kunna bota något som är naturligt? En annan sak är om tjejerna / pojkarna hade varit under 12-13 år då hade det kunnat klassats som en psykiatrisk diagnos.
Citera
2023-07-31, 18:04
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leveriskogen
En sak som också är värt att nämna, jag tycker att Sara gör fel i att säga att de behöver söka hjälp. Det hade varit bättre att säga de behöver skaffa lite vett och etikett samtidigt skaffa sig mer moral och förstå att det kanske är fel.

Det är alltså ingenting sjukligt att tända på unga tonårstjejer. Hur fel man än tycker det må vara så har det i olika studier bekräftats att attraktionen i sig är naturlig. Hur ska man kunna bota något som är naturligt? En annan sak är om tjejerna / pojkarna hade varit under 12-13 år då hade det kunnat klassats som en psykiatrisk diagnos.

Vill gärna se de där studierna du syftar till. Eller åtminstone veta vad deras metod och problemställning var. Skicka gärna PM om du hittar dem. Jag kan hänvisa till studie som visar på att attraktion har korrelation med ålder och åldrande. Känner som sagt inte till någon studie som visar att det är normalt med attraktion till någon under 15 (hebefili och klassas som sexuellt avvikande) och därav har vi det lagsystem vi har gällande den biten.
Citera
2023-07-31, 18:04
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:

Om man vet att det är olagligt och ändå går med på att träffa en 14 åring som vill bli våldtagen så är det ett tecken på att man måste söka hjälp
Normala vuxna människor säger tack men nej tack till en minderåring eller försöker hjälpa den

En normal vuxen börjar inte sexchatta med en minderåring
Citera
2023-07-31, 18:36
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
” Din studie ”stämmer ju inte överens med vad Patrik har för preferenser

Preferenser kan inte utläsas baserat på en partner. Hela historiken måste vägas in.
Citera
2023-07-31, 19:20
Medlem
Citat:
Man märker det på honom. Är man bra på att känna igen mänskligt beteende så ser man att han inte mår bra den grabben.
Dah, knarkande kriminella gör sällan det.
Citera
2023-07-31, 19:22
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Inte första gången det händer och jag tycker inte det är värt besväret att diskutera med någon som bara är förbannad och frågar vad andra tycker om saker som inte har med ämnet att göra.

Tittar man på den första och den senaste fångsten så är ju det skillnad som dag och natt.
Har du noterat det?

2004 började jag diskutera här..
Ni här i dumpentråden är desillusionerade , Flera av er uppträder nästan maniskt, sektvarning på hela dumpen.
Innan dumpen bekämpas pedofiler också, det var olika organisationer och sällskap som höll rent på nätet (försökte iallafall) och letade upp domar och hängde ut pedofiler.

Dumpen är inget nytt och inget orginelt. Det fanns förr också.

Det som är nytt är den sekteristiska upplägget där följare tror att dumpen är Messias.
Folk blir maniska, sitter uppe på nätterna för att tysta kritiker.
Och den här tråden saknar motstycke.
Det fanns en tråd om Linda Chen mordet och där var det en stolle som trodde på allt Mats Alm sa, han trodde tom att kamerorna på kungliga biblioteket filmat en dubbelgångare när Alm påstod att han låg i en baklucka och åt kalla friterade räkor.

Den här tråden börjar ta liknande form men det är bara det att en stolle har blivit flera, och de sitter här i skift och försöker försköna dumpen och tysta kritiker. Det följer ett manus. Några raka svar får man inte.
Man gör sig till språkrör för dumpen.

Men jag tror flashback är större, det var det förr iallafall och de som sprider andras budskap och inte sina egna åsikter i diskussionen kommer bli avslöjade.
Senast redigerad av goofer 2023-07-31 kl. 19:27.
Citera
2023-07-31, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Dumpens uthängningar räcker inte som bevis heller. Jag har inte lagt hans tagg på minnet, och orkar inte leta. Men bevis på att de kallat tillbaka en ångrare finns i den enorma massan av godis som fiskarna producerar.
Dumpen avslöjar bara gäddans egna ord, sen får läsaren själv döma. Inget anspråk där, till skilnad från dina påståenden.
Citera
2023-07-31, 19:28
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Dumpens uthängningar räcker inte som bevis heller. Jag har inte lagt hans tagg på minnet, och orkar inte leta. Men bevis på att de kallat tillbaka en ångrare finns i den enorma massan av godis som fiskarna producerar.

Men särskillt ångerfull kan han int va ifall han bli lockad tillbaka, att han "ångrar sig" kan dessutom vara ett knep han tar till när han misstänker att det int e ett riktigt barn
Citera
2023-07-31, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle

Har du noterat det?

Kommer knappt ihåg vilken som var den första, orkar inte leta. Var det Kurre i en skåpbil där Sara gick loss och skrek på honom? Rejäla salvor.

Sen dess har hon ju växt in i rollen, gått korta kurser, haft pep talk med Thea. Det var brist på wisemind helt enkelt. Behövs ingen utredning för att konstatera det.

Sara är en fantastisk person som garanterat förhindrat övergrepp på barn men det här senaste när hon leker psykolog med dålig fingertoppskänsla är bara för mycket. Jag orkar inte höra mer om den där trappan. Den som ska behandlas är dessutom inte mottaglig när hon överdrivet rapar alla dessa trappsteg som hon inte riktigt har koll på själv

Inte fan hjälpte det där tugget senaste Nakenbadsgäddan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in