2023-07-31, 06:31
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Verkligheten är att vi vill leva i ett fungerande samhälle. För att våra liv ska bli bättre.

Gäddorna letar efter barn och när de får reda på att de är barn leder det till grooming och vill träffa barnet för att ha sex.

Att du påstår att bara en del letar efter barn förändrar ingenting. De använder appar där majoriteten uteslutande består av yngre. Men det spelar heller ingen roll.

”Visst är det omoraliskt, men…”
Måste avbryta dig där. Vill vi höra någon prata om mänskliga rättigheter så vill vi inte höra det från Kim Jong-Un

Det är inte omöjligt att få till en träff eftersom alla gäddor har kommit till skott. Förutom att de trodde att det var barn. De tog många beslut och åtgärder för att göra det så det finns inga bortförklaringar.

Fiskarna skriver ålder och gäddorna är alltid införstådda i det. Samt skickar bilder som är artificiella barn. Vad sägs om du läser igenom deras chattloggar?

Att du talar från gäddornas perspektiv är ditt perspektiv.

Män är starka. Gäddorna är svaga.

Ja. De får skylla sig själva.

Gäddorna sexchattar med många barn och det finns många fall som bevisar att de har begått övergrepp mot barn tidigare. Dumpen avslöjar dem och det är nånting du måste leva med.

Du ska ge fan i att kontakta barn och inte bete dig oansvarigt bland dem som alla andra.

Du försvarar gäddor, och du har rätt att göra det. Tyvärr. Varför du gör det är nånting som får stå för dig.

Eftersom vi älskar våra barn och beskyddar dem så blir vi tacksamma när vi informeras om vart faror och potentiella hot finns.

Du kan börja med att lägga ner med personangrepp. Sen är det ingen som kallar dig för gädda. Vi behöver inte göra det.

Jag är ingen författare eller novellskrivare, men så svår var väl åndå inte texten än att du skulle förstå den?
Men jag förklarar för dig igen så att ingen missuppfattning sker även om dina skygglappar är på.
Jag skiter I gäddorna, de är idioter som går på bluffen fiskarna serverar.
De får som jag skriver skylla sig själva även om tillvägagångssättet är försåtligt och handlar bara om att snärja så många som möjligt.
Ja alla är fiktiva barn. Riktiga barn går inte med på träffar precis som jag skrev.

Utan dumpens fiskare skulle dessa män sitta där och leta förgäves.
Ingen vill ha dem förutom då dumpens fiskare. Förstår du då att det inte handlar om att rädda barn, det handlar om något annat.

Showen är det man vill ha. Man vill se gäddorna löpa galopp, det ligger i våras natur att frissa i andras elände, självförvållat eller inte spelar ingen roll.

Det är metoden att civila skall göra detta jobb som är ålagt polisen som är fel.
Man hat gjort en swishshow av det istället för att polisen gör jobbet och burar in dem eller iallafall ger dem böter och en markering i straffregistret.

Och för att du skall få lite att göra så är jag ca 170 lång, väger över 100 kilo, pumpar på gymmet 5 dagar i veckan och har brukat aas länge så jag är rätt stark och stor.
Finns jag med bland gäddorna tror du?
Det borde vara lätt att identifiera någon som benböjer 200kilo..
Citera
2023-07-31, 07:57
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Hur löd domen?

Bara för att hon inte begått ngt brott så innebär det int att hon inte har gjort ngt olämpligt
Hon förlorade vårdnaden om sitt barn tack vare dumpens insats (såvida hon int har fått tillbaka den men det hoppas ja inte)
Citera
2023-07-31, 08:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Bara för att hon inte begått ngt brott så innebär det int att hon inte har gjort ngt olämpligt
Hon förlorade vårdnaden om sitt barn tack vare dumpens insats (såvida hon int har fått tillbaka den men det hoppas ja inte)

Nu frågade jag ju inte efter din åsikt utan hur rättsväsendet dömde henne. Det kokade alltså ihop till praktiskt taget ingenting?
Citera
2023-07-31, 08:35
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Nu frågade jag ju inte efter din åsikt utan hur rättsväsendet dömde henne. Det kokade alltså ihop till praktiskt taget ingenting?

Det är inte min åsikt att hon blivit av med vårdnaden pga hennes beteende
Citera
2023-07-31, 09:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Utan dumpens fiskare skulle dessa män sitta där och leta förgäves.
Ingen vill ha dem förutom då dumpens fiskare. Förstår du då att det inte handlar om att rädda barn, det handlar om något annat. .

Detta beskriver dumpen i ett nötskal. Folk har fått sina liv förstörda helt i onödan.
Citera
2023-07-31, 09:03
Medlem
goofers avatar
Citat:
Det är inte min åsikt att hon blivit av med vårdnaden pga hennes beteende
Blev hon?
Inte enligt hennes facebook iallafall.

Vart hittade du den uppgiften?
Citera
2023-07-31, 09:18
Bannlyst
Är det inte märkligt att Patrik är med tjejer precis 18 fyllda som 60 bast? Vi alla vet att han bara gör det för att det är mer socialt accepterat annars hade han velat ha 14-15 åringar om det va mer socialt accepterat.

Hör hur upprörd farfar blir när någon säger jag trodde hon va 15 & han håller sig inte till topic & säger” tycker du 15 är okej bara för det är lagligt ” Patrik är som den mannen i hatten säger redigt pinsam.

Skulle Patrik vara ensam på en öde ö med en 15 åring är jag övertygad om att han för eller senare hade satt på henne. Han försöker verka bättre än de han hänger ut, det är han inte. Han är bara mycket smartare & anpassar sig till sociala normer bättre än dom uthängda.
Citera
2023-07-31, 09:27
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Blev hon?
Inte enligt hennes facebook iallafall.

Vart hittade du den uppgiften?

Jag antog att om ett barn blir omhändertaget för att mamman blir misstänkt för förberedelse till grov våldtäkt och förberedelse till grovt koppleri så ska det mkt till för att mamman ska visa att hon är lämplig som förälder
Citera
2023-07-31, 09:32
Avslutad
Citat:
Jag antog att om ett barn blir omhändertaget för att mamman blir misstänkt för förberedelse till grov våldtäkt och förberedelse till grovt koppleri så ska det mkt till för att mamman ska visa att hon är lämplig som förälder

Så du ljög helt enkelt i ditt inlägg kl 08:35?
Citera
2023-07-31, 09:37
Medlem
goofers avatar
Citat:
Så du "antog" bara?

Hela åtalet hamnade i papperskorgen, ett villospår av dumpen men jag klandrar inte fiskaren för han/hon blev trollad och fick smaka på egen medicin.
Senast redigerad av goofer 2023-07-31 kl. 09:41.
Citera
2023-07-31, 09:42
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:

Att förlora vårdnad över sitt barn är en form av dom som grundas på föräldrabalken. Det är ingen rättslig dom, men det kan ske rättsliga påföljder parallellt med utredningen. Beslutet bygger på en noggrann utredning av socialtjänsten, som är ett fristående organ från domstolen, där många aspekter väger in i beslutet. Att förlora vårdnaden är ovanligt och det krävs väldigt mycket som äventyrar barnets bästa. Det behöver inte heller vara något permanent utan kan ske tills vårdnadshavaren fått hjälp. Soc erbjuder hjälp.
Citera
2023-07-31, 09:51
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Förmodligen är många dumpenanhängare snuskgubbar och snuskgummor, som tänker, jag är snuskig men inte så illa att jag är pedofil. Genom att ge mig på dem är- blir jag bättre.

Vissa av fiskarna riktigt vädjar till gäddan, ber och bönar om att få träffas, en svag ensam individ kan påverkas av det. Tycker det inte är rätt, då främst för att få underåriga skulle vara desperata att söka kontakt för sex. Någorlunda smarta personer skulle förstå att det är lurt när fjortisen trånar som en älgko.

Med andra ord är Dumpen ute för att avslöja låg moral snarare än att motverka olagligheter.

Att avslöja låg moral kan få som kedjeeffekt att det motverkar något olagligt. Dumpens fiskare är däremot för få och problemet för stort vilket, i samband med att de är nya, gör det svårt att avgöra om deras arbete har gjort påverkan.

Det vi vet är att många av gäddorna är oroliga över att bli uthängda. De lyssnar inte på sin oro och fortsätter aktiviteter som de vet hade varit brottsliga. Vi vet också att polisen bara ingriper när ett verkligt barn redan har blivit inblandad i de aktiviteterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in