Kenneth Greggs uppdateringar, informationsblockaden är i stort sett total, inget sipprar ut från officiella källor.
Citat:
29.07.2023 uppdateringen. Just nu har vi igen locket på angående frontinformationen. Det har ju skrivits mycket om de fordon som vi förlorade igår. Vissa foton har blivit manipulerade, vi kör inte in oss i en sump. Vi har dock haft anmärkningsvärda förluster, men nu när vi trappar upp offensiven kommer dessa. Turisterna har ännu mycket större förluster än vad vi har, detta är fakta. Just nu pågår en febril aktivitet vid syd och södra Donbas fronterna. Vi har expanderat den gråa zonen enormt, bla mot följande orter; Verboe, Zavitne Bazhannia och Pshenychne. Det pågår alltså hårda strider över en stor yta. Det finns rapporter om framgångar men inte officiellt bekräftade.
Vid Bakhmut fronten kommer flera rapporter om att turisterna lämnat Klishchiivka. Vi har ju kontrollerat den norra delen av samhället samt åsarna i närheten.
Längre norrut har vi i princip återtagit allt som turisterna fick i sin offensiv förra veckan.
Att vi skulla ha påbörjat den sk stora pushen är nog inte sant utan framgångarna beror på att vi förstärkt och roterat brigaderna vis fronten. Nytt friskt manskap har mera energi än de trupper turisterna har nött på med i månader.
Den stora pushen vill märkas på att vi sätter press över hela kontaktlinjerna, detta eftersom vi behöver attackera inte enbart där turisterna förväntar sig det utan även där de minst anar det. när detta sker kommer truppförflyttningarna nog att märkas. En god indikator på att det börjat ske är när turisterna och deras krigsbloggare börjar gnälla på att vi är aktiva i inte tidigare nämnda områden, dessutom tror jag att det också då sker aktiviteter över Dnipro i höjd med Kherson.
Citat:
31.07.2023 uppdateringen. Börjar det ske det som jag talade om i min senaste frontuppdatering? Mycket tyder just nu på det: vi har nästan total informationsblockad, vi har trupprörelser, men framförallt; vi har markant ökade aktiviteter.
Ökade aktiviteter i bla; på den ockuperade sidan av Dnipro både mitt emot och söder om Kherson, riktning mot Luhove (kamiansk regionen), i riktning mot Verboe, i riktning mot Marfopil, i riktning mot Zavitne Bazhanna, i Vuhledar och hela Bakhmut /Soledar området. Rapporteringen från dessa områden är mycket knappa men vi vet att vi har haft lyckade operationer på alla dessa områden. Dessutom är de aktiva officerare jag känner från dessa frontområden totalt off line just nu.
https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440