2023-07-31, 01:07
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Verkligheten hur ser den ut utanför dumpen?

Raderat för att spara utrymme

Väl mött.

Hade gärna sett dig analysera verkligheten i form av dokumenten under rättsbevakningen.

Du har lagt ner mycket tid på det du skriver så jag ska svara på det sättet du ber - argument inte känslostyrda floskler.

Vi granskar denne man som allt som oftast figurerar på dumpen. Han har du delat upp i två kategorier:

1. Män som letar efter sex
2. Kvinnor överlag, även barn

Vi är överens om att otrohet är omoraliskt och att kategori 2 ska stoppas. (Du går inte in på hur, jag blir nyfiken på om du har en ide).

Ditt argument är att kategori 1 även kan gå under kategori 2 då de "tar allt de kommer över" då oddsen är emot dem. Kategori 1 har nu slutit samman med 2, enligt ditt argument, och vi är fortfarande överens om att kategori 2 är den som måste stoppas.

Att ett brott sker mikroskopisktsällan gör det inte till ett mindre brott. Den har en makroskopisk inverkan på de få få barn som blir drabbade. Hur många terrordåd har skett i sverige? Inte många. De var förödande ändå. Blandar vi dessutom in att de barnen är i ett missbruk med självskadebeteende blir det hela snäppet värre. Ingenting ovan har någon inverkan på vad lagen tydligt säger.

Åter till de fiktiva barnen på dumpen. Gäddan får kontakt med ett fiktivt konto och väljer att inte backa. Gäddan känner till lagen och beslutar sig för att bryta mot den. Varför?

Det är den enda Gäddan fått svar av i sin jakt efter en kvinna. Gäddan får (du uteslöt ger) komplimanger, det här går under benämningen "grooming". De skickar bilder som om de skulle ha ett sexuellt innehåll utgöra ännu ett brott. De bestämmer träff, här begås ytterligare ett brott. Det enda som räddat männen från en domstol nu är att barnet inte är verkligt.

"Mannens kött är svagt" skriver du. Jag tolkar det som att mannen drivs av sin lust och känslor (saknaden efter närhet?). Det verkar som detta argument just bygger på känslostyrda floskler.

"Det finns inget försvar för att gäddan går med på träff så är det." Instämmer!
Senast redigerad av TottemHorse 2023-07-31 kl. 01:11.
Citera
2023-07-31, 01:11
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Oj tung ny skribent, nytänkande. Jag är inte psykolog så det är inte min uppgift men man kan räkna ut med arslet att slänga sig med massa psykologitermer som man inte behärskar efter en snabbkurs på några timmar i psykologi inte kommer funka i praktiken när man konfronterar en gädda i några sekunder. Nånstans tror jag du förstår det. Det har varit 100% bom hittills i alla fall.

Jag förstår att frestelsen är stor. Det handlar om att Sara vill så in i helvete men har för bråttom. Gäddan tar inte ens in begreppen i ett chocktillstånd. Man kan säkert trycka in flera av hennes begrepp i behandlingen när gäddan landat men första steget får nog Impulskontrollen etc ta. Det har diskuterats flera gånger innan du dök upp här.

Vi vill ju samma sak serru!
Chocktillståndet är gäddornas minsta bekymmer. De hamnar på dumpens hemsida och där kan de reflektera över vad som hände och se över sina liv. Har de invändningar så kontaktar de dumpen. Skadan är redan skedd så vad de säger när de konfronteras kommer inte förändra nånting. Gäddorna är där för att träffa barn så ditt progressiva tänk kommer inte leda till nån större nytta. No offense.
Citera
2023-07-31, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Chocktillståndet är gäddornas minsta bekymmer. De hamnar på dumpens hemsida och där kan de reflektera över vad som hände och se över sina liv. Har de invändningar så kontaktar de dumpen. Skadan är redan skedd så vad de säger när de konfronteras kommer inte förändra nånting. Gäddorna är där för att träffa barn så ditt progressiva tänk kommer inte leda till nån större nytta. No offense.

Det är lugnt men håll med om att det är fånigt att dumplingarna går en dagskurs i psykologi och sen haglar dessa mysiga termer offside. Då kan väl jag göra samma sak. 2000 kr får Stella under bordet om hon utbildar mig under en (1) dag.

Det verkar ha satt sig mest hos Sara hittills. Inte ens min psykolog är så frispråkig med osexiga termer.

Flera gäddor i Skåne nu men ingen Thea? Hon kan ju den där skiten så hon behöver inte gå kursen. Saknar henne big time.
Citera
2023-07-31, 01:59
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Det är lugnt men håll med om att det är fånigt att dumplingarna går en dagskurs i psykologi och sen haglar dessa mysiga termer offside. Då kan väl jag göra samma sak. 2000 kr får Stella under bordet om hon utbildar mig under en (1) dag.

Det verkar ha satt sig mest hos Sara hittills. Inte ens min psykolog är så frispråkig med osexiga termer.

Flera gäddor i Skåne nu men ingen Thea? Hon kan ju den där skiten så hon behöver inte gå kursen. Saknar henne big time.

Det är helt förståeligt att man vill befästa termer du nyligen lärt dig i praktiken tycker jag. Jag hoppas de fortsätter fördjupa sina kunskaper i de psykologiska aspekterna av sitt arbete. Inte mest för gäddan utan för sin egen så de kan få större förståelse för situationen.
Citera
2023-07-31, 02:02
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Verkligheten hur ser den ut utanför dumpen?

Detta är något alla redan vet men verkar förtränga av någon anledning, jag tror inte de som tror på dumpens budskap är mer eller mindre intligent än gemene man, men de har de största skygglapparna på vi någonsin har beskådat.

Detta är Verkligheten som den ser ut, och denna verklighet vet alla inblandade på dumpen men de kommer aldrig berätta om den.

Ni vet också hur det ser ut om ni tänker efter.

De gäddor dumpen fiskar upp är allt som oftast män som letar sex på olika internetsidor, en del letar kvinnor överlag, en del letar yngre och en del är bara intresserade av barn.

Den sista kategorien är den som man vill stoppa, visst det är taskigt av gifta män att leta efter tillfälliga kontakter på nätet men det är inte olagligt om än omoraliskt.
Dessa män är alldeles säkert inte ute efter barn utan de tar allt de kommer över.

Sanningen är dock att det är i princip omöjligt för någon av dessa män att överhuvudtaget få till en träff, det är nästan omöjligt och det vet alla som försökt nätdejta, det går hundratals män på varje kvinna så oddsen är starkt emot.

Detta gäller än mer den grupp som letar barn på reguljära sidor, den chansen att en ung tjej (för ung) skall stämma träff med en sk gädda är mikroskopisk. Förmodligen inte ens mätbar.
Ingen normalt funtad barn eller ungdom skulle gå med på detta, endast ett barn som redan är illa ute i missbruk och självskadebeteende kanske skulle låta sig raggar upp i utbyte mot pengar till droger.

Så med de här premisserna har dumpen skapat en mängd konton där de först inte talar om hur gammal man är, en konversation inleds och gäddan kanske har fått sitt första svar på år och är givetvis sugen på att gå vidare med allt, då talar fiskaren om att åldern är 14 eller yngre och här tar gäddan betet fast han borde backa.

Men ur gäddan synpunkt är det alltså det enda svar han fått och här sitter alltså en tjej eller kille och säger att de vill ha en äldre, de öser komplimanger över gäddan och de insisterar på en träff och man skickar bilder.
Man blir tom besviken när gäddorna inte kommer till mötet....

Mannens kött är svagt så är det bara och det utnyttjas av fiskarna och nu har över 200 stycken nappat på betet.

De får såklart skylla sig själva som inte inser att det är något lurt bakom en 14åring som är så på om en träff.
De är egentligen riktigt korkade som tror att ett barn vill träffa dem.
Därför borde ingen egentligen ligga sömnlös över gäddornas öde men det finns andra allvarliga saker att oroa sig för i processen.

Det finns inget försvar för att gäddan går med på träff så är det.

Men det man skall ha med sig är att utan dumpens fiskare finns inga barn att träffa, eller de kanske finns där men de kommer inte låta sig luras till en träff, det är bara att glömma det i dagens upplysta samhälle, barn är smartare än vad vi tror.
Det är en illusion dumpen byggt att det är så mycket barn där ute som träffar gäddor på riktigt.
Det är rent skitsnack. Och dumpen vet om det.
De barn som träffar äldre är alltid illa ute och träffar äldre för att få pengar, skydd eller narkotika.

Så är verkligenheten även om många här inne är naiva och tror att dumpen har räddat barn.
Det finns inga barn att rädda så som dumpen beskriver det, de barn som behöver räddas kommer inte dumpens metod åt. De barnen är illa ute I missbruk och destruktiva beteenden.

Det här är ingen nyhet för någon och det är inte kontroversiellt heller för vi vet alla vad dumpen gör egentligen.

Konklusionen är att inga barn kan räddas med att hänga ut gäddor som till största delen egentligen inte är ute efter barn men som ändå ger vika när en påstridig fiskare till slut får till en träff.

Jag försvarar inte de gäddor som dumpen har hängt ut, de är dumma i huvudet som låter kuken styra dem och gå i en sådan här fälla, de ska ge fan I att möta barn eller ens fortsätta chatta så är det bara.

Men några barn finns ju inte att träffa som sagt var så vilka barn som räddas av just det här upplägget är svårt att se.
Här sparkar man in öppna dörrar.
Varför gör dumpen detta när de precis lika bra som alla andra vet att om det handlar om att rädda barn från att träffa dessa gäddor så är det lönlöst iom att inga barn (riktiga) kommer att stämma träff med dubbelt så gamla män.

Jag tror de flesta är fullt införstådda med detta men man vill ändå gotta sig åt uthängningar och man vill se hur jävligt det kan bli för gäddan och hans anhöriga, lite som att titta på mondo och gore, man vill gotta sig i andras olycka.

Föralldel, med något enstaka undantag är de förtjänta av skit iom att de trots allt kom till mötesplatsen i tron om att träffa en ungdom.

Men sättet det hela gått till är försåtligt och skall endast skötas av polis, ingen allmänhet borde syssla med offentliga uthängningar, i synnerhet inte mot swishgåvor.
För ni är väl inte dummare än att ni förstår vilken drivkraft swishen har blivit i att jaga nya gäddor, mer gäddor och mer uthängda vilket ger mer följare och mer swish.

Nu kommer folk ha synpunkter och inte vilja ta till sig verkligheten och det är upp till var och ens förstånd att se hur verkligheten ser ut, ur andra perspektiv kanske någon har en senan uppfattning.
Nu tror jag ju inte att dumpenfolket kommer erkänna att de är manipulerade av dumpen men man bör ändå försöka ta till sig lite av hur verkligheten ser ut.

Men det vore intressant att höra om ni tror på verkligheten eller vill fortsätta leva under devisen att dumpen räddar barn.

Nästa lilla inlägg kommer handla om de sk överlevare som dumpen menar är en massa utsatta som skrivit brev till dumpen om vad de varit utsatta för.
Är breven äkta?

Obs den som kallar mig gädda igen eller går till annat angrepp kommet att rapporteras till mod.
Har ni inga andra argument emot så knip istället för att kalla kritiker gädda, kom med argument som håller och inte känslostyrda floskler.

Väl mött.
Verkligheten är att vi vill leva i ett fungerande samhälle. För att våra liv ska bli bättre.

Gäddorna letar efter barn och när de får reda på att de är barn leder det till grooming och vill träffa barnet för att ha sex.

Att du påstår att bara en del letar efter barn förändrar ingenting. De använder appar där majoriteten uteslutande består av yngre. Men det spelar heller ingen roll.

”Visst är det omoraliskt, men…”
Måste avbryta dig där. Vill vi höra någon prata om mänskliga rättigheter så vill vi inte höra det från Kim Jong-Un

Det är inte omöjligt att få till en träff eftersom alla gäddor har kommit till skott. Förutom att de trodde att det var barn. De tog många beslut och åtgärder för att göra det så det finns inga bortförklaringar.

Fiskarna skriver ålder och gäddorna är alltid införstådda i det. Samt skickar bilder som är artificiella barn. Vad sägs om du läser igenom deras chattloggar?

Att du talar från gäddornas perspektiv är ditt perspektiv.

Män är starka. Gäddorna är svaga.

Ja. De får skylla sig själva.

Gäddorna sexchattar med många barn och det finns många fall som bevisar att de har begått övergrepp mot barn tidigare. Dumpen avslöjar dem och det är nånting du måste leva med.

Du ska ge fan i att kontakta barn och inte bete dig oansvarigt bland dem som alla andra.

Du försvarar gäddor, och du har rätt att göra det. Tyvärr. Varför du gör det är nånting som får stå för dig.

Eftersom vi älskar våra barn och beskyddar dem så blir vi tacksamma när vi informeras om vart faror och potentiella hot finns.

Du kan börja med att lägga ner med personangrepp. Sen är det ingen som kallar dig för gädda. Vi behöver inte göra det.
Senast redigerad av LeCastle 2023-07-31 kl. 02:09.
Citera
2023-07-31, 02:37
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Verkligheten är att vi vill leva i ett fungerande samhälle. För att våra liv ska bli bättre.

Gäddorna letar efter barn och när de får reda på att de är barn leder det till grooming och vill träffa barnet för att ha sex.

Att du påstår att bara en del letar efter barn förändrar ingenting. De använder appar där majoriteten uteslutande består av yngre. Men det spelar heller ingen roll.

”Visst är det omoraliskt, men…”
Måste avbryta dig där. Vill vi höra någon prata om mänskliga rättigheter så vill vi inte höra det från Kim Jong-Un

Det är inte omöjligt att få till en träff eftersom alla gäddor har kommit till skott. Förutom att de trodde att det var barn. De tog många beslut och åtgärder för att göra det så det finns inga bortförklaringar.

Fiskarna skriver ålder och gäddorna är alltid införstådda i det. Samt skickar bilder som är artificiella barn. Vad sägs om du läser igenom deras chattloggar?

Att du talar från gäddornas perspektiv är ditt perspektiv.

Män är starka. Gäddorna är svaga.

Ja. De får skylla sig själva.

Gäddorna sexchattar med många barn och det finns många fall som bevisar att de har begått övergrepp mot barn tidigare. Dumpen avslöjar dem och det är nånting du måste leva med.

Du ska ge fan i att kontakta barn och inte bete dig oansvarigt bland dem som alla andra.

Du försvarar gäddor, och du har rätt att göra det. Tyvärr. Varför du gör det är nånting som får stå för dig.

Eftersom vi älskar våra barn och beskyddar dem så blir vi tacksamma när vi informeras om vart faror och potentiella hot finns.

Du kan börja med att lägga ner med personangrepp. Sen är det ingen som kallar dig för gädda. Vi behöver inte göra det.
Förmodligen är många dumpenanhängare snuskgubbar och snuskgummor, som tänker, jag är snuskig men inte så illa att jag är pedofil. Genom att ge mig på dem är- blir jag bättre.

Vissa av fiskarna riktigt vädjar till gäddan, ber och bönar om att få träffas, en svag ensam individ kan påverkas av det. Tycker det inte är rätt, då främst för att få underåriga skulle vara desperata att söka kontakt för sex. Någorlunda smarta personer skulle förstå att det är lurt när fjortisen trånar som en älgko.

Med andra ord är Dumpen ute för att avslöja låg moral snarare än att motverka olagligheter.
Citera
2023-07-31, 02:47
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Förmodligen är många dumpenanhängare snuskgubbar och snuskgummor, som tänker, jag är snuskig men inte så illa att jag är pedofil. Genom att ge mig på dem är- blir jag bättre.

Vissa av fiskarna riktigt vädjar till gäddan, ber och bönar om att få träffas, en svag ensam individ kan påverkas av det. Tycker det inte är rätt, då främst för att få underåriga skulle vara desperata att söka kontakt för sex. Någorlunda smarta personer skulle förstå att det är lurt när fjortisen trånar som en älgko.

Med andra ord är Dumpen ute för att avslöja låg moral snarare än att motverka olagligheter.

Om någon har olagliga tankar kan de kontakta preventall. Om någon bara har snuskiga tankar som handlar om 2 villiga vuxna så är allt som det ska vara. Med det sagt så finna det pedofiler inom alla samhällsklasser, yrken, religioner osv.

Det dumpen är ute efter är att belysa brott och visa på ett stort svart hål i lagen som säger att det är lagligt tills ett barn faller offer. Ingenting kan alltså göras förrän efter ett barn fått en dickpick, blivit groomad eller ännu värre.
Citera
2023-07-31, 02:50
Medlem
LeCastles avatar
Citat:

”Dumpenanhängare” kanske inte uppfattas som normala för dig eftersom de inte våldtar barn.
Dumpen motverkar olagligheter. Du tycker inte det eftersom det ska vara fritt fram att ge sig på barn enligt dig.
Det har ingen betydelse. Om nån vädjar dig till att råna en bank så är det du som gör fel och kommer bestraffas.
Senast redigerad av LeCastle 2023-07-31 kl. 02:52.
Citera
2023-07-31, 02:56
Medlem
Ankan-mannens avatar
Dumpen signalerar.

Män är snuskhumrrar.
Kvinnor är änglar.
Män är rovdjur.
Kvinnor är kycklingar.
Män våldtar.
Kvinnor våldtar inte.
Män gromar barn. Och det är ofantligt många barn.
Kvinnor skyddar barn, som är ofantligt många.
Barn som kvinnor inte lyckas skydda tar livet av sig, vilket är ofantligt många.

Allt finns siffror på enligt Dumpen. Det som inte Dumpen nämner är hur många barn som låter sig utnytjas. För att antalet skulle avslöja att det är försumbara siffror.

Om du tycker det jag skriver är fel, nämn hur många barn som låter sig utnyttjas i Sverige.
Citera
2023-07-31, 03:09
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Dumpen signalerar.

Män är snuskhumrrar.
Kvinnor är änglar.
Män är rovdjur.
Kvinnor är kycklingar.
Män våldtar.
Kvinnor våldtar inte.
Barn som kvinnor inte lyckas skydda tar livet av sig, vilket är ofantligt många.

Allt finns siffror på enligt Dumpen. Det som inte Dumpen nämner är hur många barn som låter sig utnytjas. För att antalet skulle avslöja att det är försumbara siffror.

Om du tycker det jag skriver är fel, nämn hur många barn som låter sig utnyttjas i Sverige.

Dom nämner flera ggr i podden att dom träffar på kvinnor i olika gäddforum men dom är i minoritet och det är svårt att locka dom när dom inte har övergreppsmaterial att locka med och sen är dom väldigt populära hos gäddorna

Sen har jag läst att kvinnliga förövare arbetar på ett annat sätt, dom riktar in sig på ett barn att grooma medans manliga gärna går på flera vilket gör det än svårare att upptäcka

Men en har dom lyckats fånga
https://dumpen.se/2022/11/29/polisen-tar-var-hongadda-napp-169/
Citera
2023-07-31, 05:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
[...]

Hur löd domen?
Citera
2023-07-31, 05:48
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Dumpen signalerar.

Män är snuskhumrrar.
Kvinnor är änglar.
Män är rovdjur.
Kvinnor är kycklingar.
Män våldtar.
Kvinnor våldtar inte.

Jag citerar inte dig, men detta är vad du signalerar med alla inlägg som du har skrivit i tråden.
Citat:
Ankan-mannen: Jag plågar barn och förstör deras liv genom att utnyttja dem sexuellt. De ska inte ha rätt till att vara friska eller leva normala liv, de ska inte ha rätt till nånting. För jag ser dem som sexobjekt. Jag skulle aldrig vilja bli våldtagen av en pedofil, men jag har rätten att göra det eftersom det är naturligt för mig.
Du borde verkligen skämmas. Du pratar illa om alla och försvarar gäddor, men det handlar om att dumpen gör ditt liv mer begränsat eftersom folk blir mer medvetna om problemet.

Om du vill komma nån vart i diskussionen,
Håll dig till sanningen för fan.

Ändring: Kvinnor våldtar också.
https://via.tt.se/pressmeddelande/ny-rapport-sexuella-overgrepp-pa-barn-som-begas-av-kvinnor-riskerar-att-missas?publisherId=3033395&releaseId=3266141
Finns även en person i den här tråden som berättade att hans förövare var en kvinna.
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Dom nämner flera ggr i podden att dom träffar på kvinnor i olika gäddforum men dom är i minoritet och det är svårt att locka dom när dom inte har övergreppsmaterial att locka med och sen är dom väldigt populära hos gäddorna

Sen har jag läst att kvinnliga förövare arbetar på ett annat sätt, dom riktar in sig på ett barn att grooma medans manliga gärna går på flera vilket gör det än svårare att upptäcka

Korrekt.

Kvinnor som dömts för sexuella övergrepp mot barn är oftast deras egna. Jag har länkat Därför går de under radarn av bara den anledningen.

Du länkade ett exempel. Dumpen har nämnt andra fall med kvinnor. Med de är inte gäddor.
Senast redigerad av LeCastle 2023-07-31 kl. 06:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in