Tyvärr kommer ju typ allt va under sekretess pga BO åldern. Så den infon får vi vänta länge på.
Tänker du att de som mördat honom är under 15 år och mördat honom innan 1/7?
Bevistalan väcks för den som är under 15 år sedan år tillbaka i Sverige.
Åtal för de över 15. Personutredning brukar vara sekretess men inte allt annat.
Han som misshandlade Luna var 15 och det väcktes åtal mot honom.
Riksdagen har fattat beslut om nya lagar som ska gälla när ett barn under 15 år misstänks för ett brott. Bland annat ska fler utredningar få göras när ett barn under 15 år misstänks för brott, barnet ska ha rätt till ett målsägarbiträde eller särskild företrädare, bevistalan ska få väckas i fler fall och fler drogtester ska få genomföras mot barn under 15 år. Genom lagändringen är det nu möjligt för en åklagare att genom strafföreläggande besluta om ungdomstjänst. Ett strafföreläggande är något en åklagare beslutar om i stället för att väcka åtal och då krävs det att den misstänkte erkänner brottet, vilket innebär att det inte blir någon rättegång.
Detta är konsekvensen när straffrabatt togs bort för de under 21.
Antal häktade 15åringar i Sverige är rekordmånga.
15åringar har numera rollen som skytt, elakt langa bomber osv då de max kan få 4 års ungdomshem. Brösta en fyra för att bli 100 gubbe.
Senast redigerad av Pandalina4 2023-07-30 kl. 23:44.
Polisen brukar väl sällan ange exakt ålder oavsett, men Aftonbladet skriver att han var 15. Dessutom borde någon rapport ha med att han tidigare anmälts som saknad, och det har jag inte sett någonstans. 14-åringen sågs senast för en vecka sedan.
Jag hörde också en kraftig smäll i Bagarmossen igår kväll. Tyckte att det lät komma från skogen bakom Byälvsvägen mot Söderbysjön. Kan ha hört fel.
Men det var en dov smäll.
Jag skoja med frugan och sa att det var några som sprängde en port.
Det ska bo en gängkriminell på 127 va? Som är häktad? Han stod med på en dödslista som polisen hittat hos motståndarna.
Det var vid Byälvsvägen,
jag satt på balkongen och rökte
när jag hörde pyset från raketen.
Var mer åt busshållplatsen på
Byälvsvägen.
Såg inga springa eller ngt,
men stort träd i vägen.
Polisen brukar väl sällan ange exakt ålder oavsett, men Aftonbladet skriver att han var 15. Dessutom borde någon rapport ha med att han tidigare anmälts som saknad, och det har jag inte sett någonstans. 14-åringen sågs senast för en vecka sedan.
Aftonbladet vet inte ett skit. De tar informationen från polisen och vidarebefordrar den felaktigt.
Så här står i expressen:
”Eftersom det inte gick att utesluta att den avlidne, som är en pojke i cirka 15-årsåldern, utsatts för brott inleddes en förundersökning med rubriceringen mord”, skriver polisen på sin hemsida.
– Om han hade varit 18- eller 19 så hade vi skrivit 20-årsåldern, säger Per Fahlström, presstalesperson på polisen”.
Så jag antar att han kanske var yngre än 15, alltså 14
Snubben är ju rakt igenom oförmögen att posera på bild utan att se fullständigt efterbliven ut, finns inte en enda bild på honom som inte är mongo. Också obehagligt att han verkar posera med en blond person på sista bilden.
On topic: Om man antar att missing people har en lite gammal bild kan det definitivt vara honom som polisen har hittat. Då återstår det bara att se om det är någon som helt sonika följt hela nynäsvägen från stockholm i jakt på bra dumpningsplats eller om också mordet har koppling till området. Har det framkommit var grabben bodde/rörde sig?
Snubben är ju rakt igenom oförmögen att posera på bild utan att se fullständigt efterbliven ut, finns inte en enda bild på honom som inte är mongo. Också obehagligt att han verkar posera med en blond person på sista bilden.
On topic: Om man antar att missing people har en lite gammal bild kan det definitivt vara honom som polisen har hittat. Då återstår det bara att se om det är någon som helt sonika följt hela nynäsvägen från stockholm i jakt på bra dumpningsplats eller om också mordet har koppling till området. Har det framkommit var grabben bodde/rörde sig?
"Enligt uppgifter till Aftonbladet ska det röra sig om en 15-årig pojke som nu misstänks vara mördad. Händelsen ska ha kopplingar till gängkriminalitet, skriver tidningen. Kroppen ska inte ha dödats på platsen där den hittades."
"Pojken skall vara misstänkt för brott redan vid 12 år gammal" osv.
Sluta ursäkta värdelösa människor bara för att dom är unga din jävla pajas.
Att de ens får uttala sig så?! vart tog sekretessen vägen?
brott som 12 åring? snattade han godis?
Pojken var 14 år! Ett barn som blivit mördad. Av VILKA? Hoppas någon av de inblandade 7nte sover så gott längre.. Så kanske sanningen kommer fram.
de har mördat honom sedan fraktar/dumpat kroppen. VART skedde mordet? och varför? torde vara intressantare än hudfärg och något löjeväckande olagligt register pålisen för.