2023-07-30, 17:49
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Ukraina skulle inte kunna göra ett piss utan Nato/Väst.
På samma sätt som Ryssland inte verkar klara sig utan hjälp från Iran och Nord Korea?

Första anfallsvågen mot Kiev fixade Ukraina dock snyggt utan hjälp utifrån.
Citera
2023-07-30, 17:49
Medlem
Citat:
Nja, för övrigt gå¨r det ju inte sådär jättebra för Natos storoffensiv. Tror Usa/Nato kommer strypa tillflödet och försöka nå ett avtal innan jul. Ryssen behåller sina landområden som de nu tagit och som deras mål var. Ukraina kommer inte med i varken nato eller eu, utan kommer bli en buffertzon.
Nytt kallt krig och ett europa i energikris. Tack Nato.

Går ju inte särskilt bra för ryssen heller. Förhandlingar lär komma förr eller senare, men Ryssland lär inte få behålla något utom möjligen Krim i utbyte mot att Putin inställer sig i Haag.
Citera
2023-07-30, 17:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Tuff träning!

Kan det vara spetznaz?

Ser ut som ryska attackdykare, det vi ser är övning inför nedstigning i vattnet med full utrustning. De liksom hoppar i med sats från fartygen.
Citera
2023-07-30, 17:51
Medlem
Jag kan se en endaste anledning till dagens upprepade kärnvapenhot.
Pissryssen är på väg att förlora allt, och de vet om det.

Desperationen skjuter i taket och nu skickas Medvedev fram för att åter igen göra hela landet till åtlöje med det trötta atombombshotet.

Jag tror att kuppen är nära nu. Vad tror ni?
Citera
2023-07-30, 17:52
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Det är fortfarande inte NATO eller västs krig. Det är Ukrainas. När/om NATO/Väst går in i kriget så kommer även du din lilla vatnik att förstå skillnaden.

Nej det är inte så. Enligt mig är det Väst/USA som försöker försvaga Ryssland genom att använda Ukraina. Det är allmänt känt för större delen av världen och de flesta i sverige med. Dock svårt att få genomslag i denna tråd, undrar varför
Citera
2023-07-30, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samtsu
Ursäkta mig, men det här med rebellrörelser och våld - vad gjorde NATO med rebeller i Libyen, Tunisien, Syrien bland flera? https://en.wikipedia.org/wiki/American-led_intervention_in_the_Syrian_civil_war

Eller ännu värre, om någon annan startade rebellrörelsen och drev bort ovanstående länders kommunen/länet mot din vilja eftersom du ser dig som NATO-vänlig. Skulle du då klaga över att landet "ändlöst bombade" området eller skulle du vilja att landet tog tillbaka kontrollen?

Är det OK om vi gör det men inte om andra gör det? Krim röstade i absolut majoritet att lämna den genomkorrupta Zelensky regimen. Likaså vill Donbass det, självfallet ville inte NATO tillåta val i Donbass trots att Ryssland sade att de skulle låta FN observera att det var rättvist. När Elon Musk tweetade och rekommenderade ett val i Donbass blev han sågad av Zelensky och NATO. Inget val. Bara krig. Du är en hycklare i dina utlåtande och ståndpunkter. Ursäkta mig.

Folkomröstningar får inte genomföras under ockupation. Och observera även att Ryssland sade inte ens "om ni röstar för att fortsätta tillhöra Ukraina drar vi oss tillbaka", vilket hade varit ett absolut minimumlöfte från rysk sida för att skapa trovärdighet.
Citera
Medlem
Citat:
Nej det är inte så. Enligt mig är det Väst/USA som försöker försvaga Ryssland genom att använda Ukraina. Det är allmänt känt för större delen av världen och de flesta i sverige med. Dock svårt att få genomslag i denna tråd, undrar varför

Enligt dig ja. Förmodligen svårt att få genomslag eftersom du har fel.
Citera
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiboko
På samma sätt som Ryssland inte verkar klara sig utan hjälp från Iran och Nord Korea?

Första anfallsvågen mot Kiev fixade Ukraina dock snyggt utan hjälp utifrån.

Första vågen mot kiev förhandlades bort av Ukraina. Men snart skulle det inte försvåna mig om Wagner börjar röra sig mot Kiev, det kommer inte att sluta lyckligt.
Citera
2023-07-30, 17:55
Medlem
Citat:

Kreml har i princip noll stöd för sina illegala annekteringar av Ukrainas internationellt erkända territorium.
Citera
2023-07-30, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Nu har ryssen satt in sina specialförband dessa herrar kommer att vara en riktig gamechanger i deras krig mot Ukraina och NATO.

https://twitter.com/intermarium24/status/1685636276685344768?s=19
De ser välutrustade ut. Mer än genomsnittet iaf.
Citera
2023-07-30, 17:56
Medlem
Citat:
Ukraina skulle inte kunna göra ett piss utan Nato/Väst.
Hurså? Den som förtjänar stöd brukar få det.
Citera
2023-07-30, 17:57
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Första vågen mot kiev förhandlades bort av Ukraina. .
"Förhandlades" genom att kolonnen förintades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in