Hela mitt liv har jag haft ganska god tandhälsa. Nästan aldrig några hål och generellt fina tänder.
Nu är det emellertid så att en tand håller på att bokstavligen falla sönder. För några veckor sedan lossnade en bit av tanden och idag lossnade en bit till. Det gjorde inte ont. Det kom inget blod, men den faller sönder. Hur skall man tänka här?
Hela mitt liv har jag haft ganska god tandhälsa. Nästan aldrig några hål och generellt fina tänder.
Nu är det emellertid så att en tand håller på att bokstavligen falla sönder. För några veckor sedan lossnade en bit av tanden och idag lossnade en bit till. Det gjorde inte ont. Det kom inget blod, men den faller sönder. Hur skall man tänka här?
Svårt att tänka sig "Jag går till tandläkaren så snart jag kan och får hjälp"?
Tanden har antagligen dött, hänt mig också. Tappade en gammal plomb men eftersom det inte gjorde ont sket jag i det. (Har för övrigt rätt bra tänder så besöker inte tandläkaren varje år) När jag efter ca tre år besökte tandläkaren så sa hon att tanden dött och det blev rotfyllning. Hade aldrig ont i den innan, men rotfyllningen gjorde halvont....
Ni som säger "gå till tandläkaren".
A. Är det inte sjukt lång väntetid? Förra gången jag sökte om tid var det ett års väntetid.
B. Har man ens råd? 10 000 sek typ.