Resultat: Vad tycker du om att moskéer vill se förbud?
Jag gillar det inte / håller inte med dem
90,50%
581 röster
Jag gillar det / håller med dem
5,30%
34 röster
Jag har ingen åsikt / har inte bestämt mig
4,21%
27 röster
2023-07-30, 17:06
Medlem
Snart eldar dom väl moskéer också ifall muslimerna inte ger sig?
Citera
2023-07-30, 17:07
Medlem
Dirtydwarfs avatar
Till dessa 30 moskéer vill jag bara säga kort och gått - Sug min kuk och sedan kan ni dra åt helvete!

Ni skall till en början vara ordentligt nöjda med att ni ens får ha dessa vämjeliga moskéer i ett kristet land som Sverige. Visa lite tacksamhet för helvede eller åk tillbaka till valfritt ökenland ni härstammar från.
Citera
2023-07-30, 17:09
Medlem
Världens fredligaste religion har haft ett möte. https://www.svt.se/nyheter/utrikes/minst-40-doda-i-bombdad-i-pakistan
Citera
2023-07-30, 17:10
Avslutad
Det är så här det börjar: sharia bakvägen.

Först kräver man att deras högtider får fullvärdig status med den svenska, sedan skall all verksamhet anpassas efter det, sedan kräver man lagförbud mot koranbränningar och smyger sedan in ”andra kränkningar” man kräver förbud mot (för att kunna kontrollera narrativet och diktera vad som utgör kränkningar och inte. Slutligen kommer närvaron av andra religioner och trosuppfattningar vara ”kränkande” för dem.

Vad får vi av detta? Dels en grupp som sätter agendan och stärks av det. Dels en tillvaro där vi snart får systembolagen stängda, musik förbjudet, film förbjudet, dejting förbjudet, viss mat förbjuden, alla kläder som inte är lakan och tält förbjudet, skatt för att man inte underkastat sig en gud som bara pratar arabiska, förbud mot att ha kompisar som inte underkastat sig en gud som bara pratar arabiska, förbud mot att ha kompisar av vissa kön, förbud av att använda parfymer, förbud att jobba med parfymer, förbud av ljusstakar, förbud av granar med ljus, förbud mot julen, förbud mot maskerader, förbud av allahelgona, förbud av påsken, förbud av påskharar, förbud av skinka och viss mat, förbud av många filmer och delar av internet osv. Är du beredd att vara 100% slav (muslimers egna ord) till en gud som bara pratar och förstår arabiska och kräver total dyrkan minst fem gånger om dagen och allting annat som existerar tål inte guden (trots att han också skall ha skapat det) för muslimerna anser att människorna är såpass korkade att man omedelbart dyrkar det; så kanske Islam kan vara något för dig. Om inte tar du ställning idag för annars vaknar du upp i en långt fattigare tillvaro och måste rulla ut bönemattan imorgon.
Senast redigerad av Krakem 2023-07-30 kl. 17:13.
Citera
2023-07-30, 17:12
Medlem
Betongborrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är ju rimligt, och en majoritet av svenska folket verkar också tycka att vi ska införa denna typ av lagar mot hets, som man redan har i Finland, Tyskland och många andra länder.

Kör säger jag!
Fungerar det i Finland och Tyskland så borde det väl fungera även i Sverige.
Det är väl uppenbart att man hetsar religiösa männiksor genom att bränna deras sagoböcker.
Till och med Israel gick ju i taket när någon vill bränna toran.
Även om Sverige är rätt så avkristnad så får man tänka på att det fortfarade finns många människor som tror på sagor. Flera miljader faktiskt.
Det är rimligt att det borde gå under hets mot religiösa.
Citera
2023-07-30, 17:12
Medlem
Det var idiotiskt att godkänna en moske i sverige från första början.. Jämna dom med marken innan det är för sent!
Citera
2023-07-30, 17:16
Medlem
Ornus avatar
Hva med et forbud mot svenske moskeer istedet?
Citera
2023-07-30, 17:18
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittbrus
Stackars oskyldiga muslimer... säg det till alla hundratals miljoner människor som mördats i profeten Muhammeds namn, lever under förtryck och sett sina vänner föras bort för att avrättas för att de studerade oå universitetet och klädde sig modernt. Säg "stackars oskyldiga muslimer" till mina föräldrar som flydde från Iran. De kan aldrig återvända för de kommer att avrättas så fort de landat i Teheran medan andra "flyktingar" som "flytt från förtryck" åker hem på betald semester av oss. Usch, fy fan vad sjukt Ni har ställt till Sverige.

Milt sagt - Naiva Sverige har inte riktigt fattat att islam är lika med djävulen. Jag är ateist och tror inte på låtsaskompisar och helvetet, men jag använder ett uttryck som alla kan fatta.
Islam gör folk redo för Jesus

Så länge är det bättre än mycket annat. De får till nånting här på jorden. Får många att skärpa till sig.. Koranens budskap är ett bra salt för jorden.. Gud förlorar inte sin sälta..

Tiderna förändras. Vi har varit med om stora förändringar under våra liv många av oss.. Det är dags att tänka till och prioritera.

Man får vara ganska dum (eller nåt)om man inte ser att Gud finns på nåt sätt. Nån högre kärlek och varande intelligens. Kraft..

Kanske vi borde göra som HitlerTyskland? Är det bättre.

Fan du vet ingenting.
Citera
2023-07-30, 17:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
Jag tycker det är bra om Gud går först. Det är det bästa för oss..

Sen råder det lite delade meningar vad som är bäst för oss att göra här.. ska vi tänka på barnen och tjejerna att de ska få bestämma allt?

Jag tycker det är bra att det finns troende muslimer i det här landet.

Det är jättebra..

För ett nyktrare klimat.
Det är jordens salt för närvarande.
De går inte på vad som helst.

Nej, du tycker det är bra att en gud som bara pratar och förstår arabiska går först. Islam är arabisk imperialism och har ingenting med Gud att göra - Gud i Islam är i själva verket krigsherren, massmördaren, pedofilen och torteraren Muhammed men dem kommer leka att han är profet samtidigt som de kommer prata om Allah (medan de kommer att anklaga dig för Jesus) men de är hycklare och lögnare som tillber en satanisk religion.

Du är en islamistisk apologet som springer runt och flummar medan du i lönndom suger arabisk micropenis. Är du kristen är du den första ihop med vänstern som får konvertera eller dö. Men någon reell kristen är du inte så lägg ner tramset - Islam har inget med Gud att göra.
Citera
2023-07-30, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongborren
Fungerar det i Finland och Tyskland så borde det väl fungera även i Sverige.
Det är väl uppenbart att man hetsar religiösa männiksor genom att bränna deras sagoböcker.
Till och med Israel gick ju i taket när någon vill bränna toran.
Även om Sverige är rätt så avkristnad så får man tänka på att det fortfarade finns många människor som tror på sagor. Flera miljader faktiskt.
Det är rimligt att det borde gå under hets mot religiösa.

Nej, NEJ, NEJ! Det är inte rimligt alls att sanktionera gamla vidskepelser genom att förbjuda "hets" mot dem!

Däremot skall polisen tas ur beslutskedjan. Ingen "hedersvakt" vid koran- eller andra bokbränningar! Svenska staten (som ju alltmer tenderar att bli ekvivalent med just polisen) har inte med saken att göra!
Citera
2023-07-30, 17:25
Medlem
invandrar-leffes avatar
Den enda rimliga lösningen är att de som vill se ett förbud mot kränkningar av islam flyttar till något muslimskt land som har tillräckligt sträng lagstiftning för att uppfylla deras önskan.
Citera
2023-07-30, 17:25
Bannlyst
Islamiska konferensgruppen (IKO) hålla ett extrainsatt möte kring koranbränningarna i Sverige och grannlandet Danmark.
IKO skriver på sin hemsida att de ”överväger att vidta ytterligare åtgärder som svar på de upprepade provokativa handlingarna som representerar avsiktlig religiöst hat och intolerans”.

IKO - 57 länder
Det ska bli roligt om alla dessa 57 länder förklarar krig mot Sverige imorgon.
Jag tror för tillfället att Sverige är det mest hatade landet i världssamfundet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in