2023-07-30, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz

Jag förstår inte varför det ordas så mycket om att Ryssland har erövrat en CV, förluster är tyvärr naturliga och tänker man på hur många fordon ryssarna har släppt ifrån sig till Ukraina så blir bilden annorlunda.

Det ordas för att ukrainatrollen först hävdade att allt var fejk, sen hävdade att fordonet nog bara fick en liten repa, sen hävdade att det var fejk och trickfilmat och att Putler inte alls hade lagt rabarber på det svenska stålet.

Nu, när det ännu en gång visade sig att ryZZen hade rätt och der ewige hade fel, när Putlers mannar står där och tallar på fordonet, så byter trollen ton och låtsas som att det är en rent vardaglig bagatell att moderna svenska stridsfordon blir så lätt plockade av Putlers ztormtrupper. Detta kommer ju visserligen bli en vardaglig händelse framöver (vem sätter emot? En tia kan ni väl satsa?), men det har inte varit det ännu.
Senast redigerad av Tumidanda 2023-07-30 kl. 17:04.
2023-07-30, 16:48
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsck
Jag skulle inte lyssna på puckokotten när det gäller geografi, vatnik. Hen har tidigare visat sig inkapabel att förstå skillnaden mellan norr och söder så att hen skulle hitta Odessa på en karta är givetvis uteslutet.

Här finns en karta. Jag ser att jag glömde byta språk och den ukrainska stavningen (Одеса, om du inte kände till det) svider säkert lite men det bjuder jag på.

https://deepstatemap.live/#9/46.4066/31.0364

Inte mycket ryzzar där i närheten, vatnik, och Transnistrien räknas inte; de vågar inte sticka ut nosen därifrån.

Varför skulle Ukraina ha avancerat vid Kjertsundet? Vet du ens var det ligger? Ukraina fixar bron med kryssningsmissiler; de behöver inte vara i närheten. Sedan är Krym rökt.
Fast Krim klarade sig utan bro mellan 2014-2018/19 så du överdriver nog betydelsen lite.

"Krym"
2023-07-30, 16:51
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Det ordas för att ukrainatrollen först hävdade att allt var fejk, sen hävdade att fordonet nog bara fick en liten repa, sen hävdade att det var fejk och trickfilmat att Putler inte alls hade lagt rabarber på det svenska stålet.

Nu, när det ännu en gång visade sig att ryZZen hade rätt och der ewige hade fel, när Putlers mannar står där och tallar på fordonet, så byter trollen ton och låtsas som att det är en rent vardaglig bagatell att moderna svenska stridsfordon blir så lätt plockade av Putlers ztormtrupper. Detta kommer ju visserligen bli en vardaglig händelse framöver (vem sätter emot? En tia kan ni väl satsa?), men det har inte varit det ännu.
Samtidigt har jag svårt att förstå tänket på ömse sidor.
Förluster tillhör trots allt krigets grymma logik.
2023-07-30, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Svenskt/Svenska stridsfordon gick upp i rök... https://www.youtube.com/watch?v=8hbD19evsvE&list=LL&index=3

Rekommenderar dock se originalet på Telegram ..

Detta är en redan avhandlad incident.
2023-07-30, 16:54
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Fast Krim klarade sig utan bro mellan 2014-2018/19 så du överdriver nog betydelsen lite.

"Krym"

Men så bra. Man undrar ens varför den byggdes. Behov saknades eller?
2023-07-30, 16:56
Medlem
Citat:
Detta är en redan avhandlad incident.

Jag hade inte sett det... skumt bara att svensk media inte haft detta på sina första sidor.
2023-07-30, 17:05
Medlem
Citat:
Svenskt/Svenska stridsfordon gick upp i rök... https://www.youtube.com/watch?v=8hbD19evsvE&list=LL&index=3

Rekommenderar dock se originalet på Telegram ..
Ja det är klart att även svenska stridsfordon slås ut. Liksom tyska, amerikanska och ryska. Det är ju krig?

Vad skulle det vara att titta på menar du?
2023-07-30, 17:06
Medlem
Citat:
Jag hade inte sett det... skumt bara att svensk media inte haft detta på sina första sidor.

Varför skulle man rapportera om varje enskild materiell förlust Ukraina gör?
2023-07-30, 17:09
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Det som inte ser bra ut för Sverige och väst måste döljas för oss såklart..

Pansarskyttefordon är ej immuna
2023-07-30, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvinnabuske
Ja det är klart att även svenska stridsfordon slås ut. Liksom tyska, amerikanska och ryska. Det är ju krig?

För att sådant inte går sönder enligt ukroper. bara ryska saker går sönder i krig.. samma sak med förluster.
2023-07-30, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvinnabuske

Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Varför skulle man rapportera om varje enskild materiell förlust Ukraina gör?

Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Pansarskyttefordon är ej immuna

QED, baby... Ni är för sköna. Hur känns det att sitta där med clownnäsan på sne och byxorna nerdragna? Idag igen?

Vad är väl ett toppmodernt svenskt CV9040 med svenska skyltar inuti i ryzzka händer? Vad är väl en bal på slottet? En rent struntsak. Så bagatellartat och ointressant att det inte ens behöver nämnas.

Citat:
Det ordas för att ukrainatrollen först hävdade att allt var fejk, sen hävdade att fordonet nog bara fick en liten repa, sen hävdade att det var fejk och trickfilmat och att Putler inte alls hade lagt rabarber på det svenska stålet.

Senast redigerad av Tumidanda 2023-07-30 kl. 17:13.
2023-07-30, 17:17
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Fast det har de. Låg på Expressen iaf med stor rubrik. Så det är nog ingen som förnekar det. Av den enkla anledningen att alla givetvis visste att det skulle komma. Ingen lär väl trott att CV90 är oförstörbara

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in