2023-07-30, 13:45
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Men det har dom väl sagt länge nu.. i fredags började den andra vågen av counteroffensiven och hela frontlinjen kollapsa och alla Ukraina vällde in bakom ryska försvarslinjen.. ser man på kartan som uppdaterades inatt ser jag ingen skillnad från i torsdags.
https://storymaps.arcgis.com/stories/36a7f6a6f5a9448496de641cf64bd375

Antar att dom börjar känna sig desperata nu... därför dom bomba Moskva i morse! Counteroffesiven går dåligt.

Ja ja, ni ryZZtroll är så roliga. "Kiev på 3 dagar, hela Ukraina "denazifieras" på 2 veckor".
Efter 1,5 år har man "lyckats" lämna enda erövrade länsstaden Kherson och förlorar marken meter efter meter. Inga mål har uppnåtts. "Demitalisering" ledde till att Ukraina snart har NATO:s största och modernaste armé i Europa. Och när flyget kommer då kan piZZryZZar hälsa hem...
2023-07-30, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Att rysk militär optik och elektronik ofta inte håller samma klass som de senaste prylarna från Väst tycker jag är tydligt när man ser filmer från ryska attackhelikoptrar, stridsvagnar etc. Båda sidor använder ju dock massor av drönare från Kina och dessa lär ju ofta vara av samma märken och modeller. Båda sidor har även tillgång till Kinatillverkade kameror av olika slag. Allt utom de allra högsta nivåerna av civil optik och viss militär specialoptik tillverkas sedan länge i Kina.

Vem vet, ryssarna kanske är konstant berusade och kladdar lera på objektiven? Båda sidor är ju dock ökända för att vara väldigt förtjusta i vodka.

Nej, det beror på att de ryska filmerna är fejk, och medvetet luddiga/gryniga/avkortade/manipulerade.

Hade de varit skarpa som med vilken billig mobiltelefon idag som helst syns det direkt att det är lögner. Nu hinner troll och nyttiga idioter posta dem i alla kanaler innan de debunkas (igen och igen och igen) men den hjärntvättade och obildade hemmapubliken sväljer det som serveras.
2023-07-30, 14:50
Medlem
Citat:
Samma händelse men med mycket bättre bildkvalitet.

https://t.me/voenacher/49373

isw:
Citat:
"Russian milbloggers widely amplified footage on July 29 claiming that it showed a single Russian tank defeating an entire Ukrainian company with armored vehicles as if the event had occurred recently, but the footage is actually from June 7 and shows Russian artillery units striking the Ukrainian column."
2023-07-30, 14:54
Avslutad
Citat:
Men ärligt, vad är detta för bajsinlägg? Du får ju åtninstone göra en egen sammanfattning och inte bara google translate och posta nån jävla wall of text.
Det är nog från Kenneth Greggs fejsbook. Han har garanterat lite bättre koll än de flesta här.
2023-07-30, 15:07
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Oklart om detta tyder på svenskt deltagande i offensiven. Men någon postade en söndersprängd svenskskyltad Ford Ranger på 4chan.
2023-07-30, 15:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Oklart om detta tyder på svenskt deltagande i offensiven. Men någon postade en söndersprängd svenskskyltad Ford Ranger på 4chan.

Det skulle inte förvåna mig om det finns svenska prylar där och svenskar.. många har väl donerat sådant också men svenska vapen dyker ju också upp ibland i rysk media. Nu i dagarna såg jag Ryssland tex ha tagit en svensk stridsvagn som en trofé vid ukrainska offensiven. Dom spränger även en i bitar vad som sägs vara svensk stridsvagn. nu är jag inte expert på hur dessa ser ut men intressant ändå! den såg inte så hållbar ut.
Senast redigerad av Menea 2023-07-30 kl. 15:26.
2023-07-30, 15:21
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det sägs ju också att Ukraina har press på sig att lyckas med något under denna counteroffesive för att inte väst ska börja tröttna på att försörja dom. Dom har nog oerhörd på press på sig och stressar säkert Zelensky som troligen kommer börja göra desperata val för att kunna kunna lyckas prestera.
Utan väst försörjning av landet och vapen kommer Ukraina kollapsa totalt.

Ryssland har inget i Ukraina att göra. De måste avlägsnas.
Senast redigerad av Clay Allison 2023-07-30 kl. 15:38.
2023-07-30, 15:22
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

4chan minsann. Då måste det vara sant.

Bilden går ej att visa?
2023-07-30, 15:30
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
4chan minsann. Då måste det vara sant.

Bilden går ej att visa?
Vaddå sant, en bild är en bild? den är säkert arkiverad nu, jag såg den imorse. Men bara för att du är så jävla tyken så skall jag försöka hitta den i de arkiverade trådarna.
2023-07-30, 15:30
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Det sägs? Du menar att du säger.

Ryssland har inget i Ukraina att göra. De måste avlägsnas.
Var i mitt inlägg skriver jag "det sägs".
Ta dina mediciner.
2023-07-30, 15:37
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Var i mitt inlägg skriver jag "det sägs".
Ta dina mediciner.

Hahah jävla dåre. Gjorde en felcitering, vilket du mycket väl förstod men i brist på annat spelar du stenkorkad och anfaller på bred front.
2023-07-30, 15:43
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Hahah jävla dåre. Gjorde en felcitering, vilket du mycket väl förstod men i brist på annat spelar du stenkorkad och anfaller på bred front.
Varför skulle jag vilja "anfalla dig" ? Jag skiter väl i vad du tycker.

MEN, jag hittade bilden efter lite rotande, den du påstod var lögn.
https://i.4cdn.org/pol/1690704267051564.jpg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in