Citat:
Ursprungligen postat av
Piggekott
Jag tror att Ukraina kommer att tvingas byta land mot fred nu när den militära förmågan är på sluttampen. 3/4 av all materiel och manskap är förbrukat och man har inte ens nått fram till första ryska försvarslinjen. Man spelade högt och förlorade. Charkiv och sydkusten ligger illa till och Ryssland vill ha en landförbindelse med transnistrien. Ukraina har inget annat än mer mark att erbjuda i ett fredsavtal.
Det var intressant, det vore minst sagt anmärkningsvärt om Ukraina redan förlorat 75% av sina militära resurser så har du någon vederhäftig källa på det?
Om så ej är fallet kan jag låta det vara osagt huruvida uppgivande felaktiga uppgifter i tråden är medveten lögn eller missförstånd/varit felinformerad.
Men generellt så funkar ju propagande i den ryska stilen att pumpa på med lögner i förhoppningen att någon del fastnar enbart under förutsättning att man har såpass stort avtryck i medialandskapet att sanningen dränks, samt en inte särskild källkritisk befolkning.
I sammanhang präglat av västmedia är det däremot kontraproduktivt, det krävs inte särskilt många bevisade grova felaktigheter för att jag ska sluta ta skribenter på allvar och detsamma gäller nog flertalet.
(För övrigt är det ju därför som västmedia i första hand vilseleder genom att vinkla och utelämna information, då konsekvenserna av uppenbara blålögner blir för allvarliga för trovärdigheten).