2023-07-30, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglifesweden
Varför kommentera och säga att man vet massor om man inte ska berätta mer? Detta är Flashback här delar man med sig.

Citat:
Ursprungligen postat av ImNotGuilty
Märkligt att det är så viktigt att respektera någon (i detta fall anhöriga till) som uppenbarligen inte respekterade andra!?

För att hade inte vi som varit där skrivit i tråden så hade det nu varit en sanning att det var ghostrider som förolyckades vilket inte var fallet? Vi delar med oss av det som just nu anses vara viktigt, om någon annan som var där just nu vill skriva mer så får väl den göra det.

"Detta är Flashback..." ja nu för tiden är det ju bara onödiga oneliners i varje tråd utav folk som varken svarar på frågor, diskuterar det som ska diskuteras eller skriver sanningen.
Citera
2023-07-30, 10:30
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImNotGuilty
Märkligt att det är så viktigt att respektera någon (i detta fall anhöriga till) som uppenbarligen inte respekterade andra!?

Jag begriper inte varför man ska hålla på som du gör, antingen berättar man vad man vet eller så är man tyst, det kommer ju alltid någon annat som sen skriver vad som hänt så då är ju den där viktiga ”respekten” ändå ett minne blott för de anhöriga.

Eller också kan man vara tacksam för den förstahands information som Block 14 ändå väljer att dela med sig av, och sedan vänta på att någon annan fyller på med den information som verkar vara så viktig för dig...
Citera
2023-07-30, 10:59
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Block.14
Man betalade sig in.
Som sagt, det var ett gäng som inte lyssnade på arrangörerna och körde ändå race bland oss som stunta.
Totalt livsfarligt.
Men som en tidigare skrev så kommer jag inte heller gå in på detaljer av respekt för anhöriga.

Ett gäng med Vmax-förare? Eller bara en av dem som körde Vmax? Var det en 1200 (gen 1) eller 1700 (gen 2) som crashades?
Citera
2023-07-30, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Ett gäng med Vmax-förare? Eller bara en av dem som körde Vmax? Var det en 1200 (gen 1) eller 1700 (gen 2) som crashades?

En v-max gen 2
Men ett gäng mt, r1, gixxer osv också.
Citera
2023-07-30, 11:19
Medlem
ImNotGuiltys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Eller också kan man vara tacksam för den förstahands information som Block 14 ändå väljer att dela med sig av, och sedan vänta på att någon annan fyller på med den information som verkar vara så viktig för dig...

Viktig för mig är inte informationen om vem som INTE var inblandad i olyckan, men visst, Block 14 har ju bidragit absolut, det ska personen ha ett tack för, det är sant.
Citera
2023-07-30, 11:27
Bannlyst
Blev han sliten i flera bitar pga den höga farten eller?
Citera
2023-07-30, 11:56
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukpasta
Blev han sliten i flera bitar pga den höga farten eller?

Kan inte du bara försvinna från denna tråd- vräker ur dig falska rykten och irrelevanta frågor.
Hög fart är helt oskadligt, kan inte ens göra en fluga förnär, ännu mindre slita något i stycken.
Citera
2023-07-30, 12:01
Medlem
DennisOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braxaren
Som några redan skrivit i tråden var detta ett event som var menat för folk som kör "stunt", men alla är såklart välkomna att delta om de vill. Inom hojkulturen är det ganska stor skillnad mellan den typen av "stuntkörning" och sen den "köra fort" körningen som oftast förknippas med sporthojar. Detta är två fundamentalt olika aktiviteter som har två helt olika syften, och de bör inte blandas på samma yta.

Flygrakan användes för folk som kör på bakhjulet osv i låg hastighet och kan nog närmast beskrivas som balansövning. Men efter ett tag in på dagen så börjar vissa personer dyka upp som inte kör "stunt", utan snarare ägnar sig åt att bara köra fort fram och tillbaka på rakan och ibland även tävlar mot varandra. Då det för de flesta med någon typ av riskmedvetenhet är uppenbart livsfarligt att köra så fort bland folk som håller så mycket lägre hastighet så blir det stoppat av arrangören. Det uppstår då någon form av dispyt mellan en man (ej förare) och arrangören. Av respekt för både anhöriga och arrangören så går jag inte in på mer detaljer kring vad som hände sedan. Men mannen som sedan råkade ut för olyckan var alltså inte någon som var där och körde "stunt", utan han körde dragrace på ytan och det var uppenbart utifrån alla omständigheter att det hade rört sig om riktigt höga hastigheter.

Aha, om jag förstår det rätt så var det folk där för ett event som kallas för stuntkörning men att det vid senare tillfälle var några personer som vill köra fort inne på området. Det var någon av dessa personer som förolyckades, är det rätt uppfattat ?

Det var alltså ingen av de som var där och körde stunt, eller arrangören etc som hade något med detta att göra ?

Jag kan inget om flygfältet eller motorcyklar, vill bara veta vad som hände.
Citera
2023-07-30, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Aha, om jag förstår det rätt så var det folk där för ett event som kallas för stuntkörning men att det vid senare tillfälle var några personer som vill köra fort inne på området. Det var någon av dessa personer som förolyckades, är det rätt uppfattat ?

Det var alltså ingen av de som var där och körde stunt, eller arrangören etc som hade något med detta att göra ?

Jag kan inget om flygfältet eller motorcyklar, vill bara veta vad som hände.

Precis. Ett stunt event.
Nej det som hände va en tragisk olycka. Han körde raka ett x antal gånger innan det smällde.
Citera
2023-07-30, 12:14
Medlem
DennisOlofs avatar
@Ballen86 OK, jag uppfattar det som en olycka eller tragisk händelse. Var inte där och vet inte mycket om motorcyklar. Tyvärr har jag förutfattade meningar om just sporthojar och dom som kör, man ser ofta folk som kör vårdslöst och galet. Att folk kör fort bryr jag mig inte om så länge man gör det med ansvar och inte skapar risker för andra vilket tydligen skedde i detta fall.

Är det någon som tror det kommer bli konsekvenser av detta, tänker mest på själva flygfältet. Kommer dom stoppa folk från att köra där nu osv ?

Eller är det bara en olycka och allt rullar på (ironi) som vanligt ?
Citera
2023-07-30, 12:33
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Hög fart är helt oskadligt, kan inte ens göra en fluga förnär, ännu mindre slita något i stycken.

Ja det som brukar vara farligt är att SÄNKA farten,
väldigt mycket, och på väldigt kort tid.

Sänka farten väldigt mycket på väldigt kort tid = Dåligt:
https://www.dailymotion.com/video/x3vthh8

Sänka farten lite i taget, under längre tid = Bättre:
https://youtu.be/K0J9iXzeRNc?t=58
Senast redigerad av Korv-Bajs 2023-07-30 kl. 12:46.
Citera
2023-07-30, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
@Ballen86 OK, jag uppfattar det som en olycka eller tragisk händelse. Var inte där och vet inte mycket om motorcyklar. Tyvärr har jag förutfattade meningar om just sporthojar och dom som kör, man ser ofta folk som kör vårdslöst och galet. Att folk kör fort bryr jag mig inte om så länge man gör det med ansvar och inte skapar risker för andra vilket tydligen skedde i detta fall.

Är det någon som tror det kommer bli konsekvenser av detta, tänker mest på själva flygfältet. Kommer dom stoppa folk från att köra där nu osv ?

Eller är det bara en olycka och allt rullar på (ironi) som vanligt ?

Förhoppningsvis kommer det väl inte bli några konsekvenser och att vi får komma tillbaka nästa år och köra som vanligt. Men det beror nog på vad utredningen visar tänker jag.
Men arrangörerna ska ha mkt beröm som skötte situationen bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in