2023-07-29, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Ja "hatet" och frustrationen mot de som inte får "hatas" riktas på det här viset mot en grupp som det får hatas mot. Effektivt sätt att dämpa folket vrede mot de som borde ställas till svars.

Det är lite samma fenomen som när poliser som inte får eller vågar gå hårt att alla obehagliga orcher de måste konfronteras med nästan varje arbetspass fullständigt går loss med hejdlöst våld och aggression mot relativt harmlösa fotbollssupporters, nationalister eller gamla tanter som protesterar mot vaccintvång.

Innan sommaren så var jag på en lokal mindre idrottstävling. I något sammanhang så nämnde någon Putin på ett skämtsamt sätt och en svensk gubbe i 60-årsåldern (någon enkel hantverkare/arbetare som förmodligen aldrig har läst eller funderat särskilt mycket kring någonting och särskilt inte internationell politik och historia) blev helt tokig av någon slags betingad aggressionsimpuls och jag trodde nästan han skulle börja tala i tungor. Det hela är väldigt mycket som "2 minuter av hat" i 1984.
Citera
2023-07-29, 21:33
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvarelse
Jag tror att vi kan lämna debatten med EnCarte och AndersTengil nu. De har sagt sitt och återupprepar sig, argumenterar ohederligt samt går OT. Jag kommer anmäla deras inlägg om de fortsätter.

Deras texter vittnar dock om det helt oresonliga hat som tillåts blomma ut hos gemene man (förutsätter att dessa användare är svenskar såsom de utgett sig för att vara) i samband med proxykriget. De är helt oemottagliga för fakta, helt ointresserade av sunt förnuft, de känner doften av blod och kan inte låta bli att gräva i liket intill. Fasansfullt. Obehagligt. Vad gör man?
Ha Ha! Du är lustig du. Men hela TS är förstås både dum och felaktig. Det förekommer inget hat specifikt hat mot vita människor, bara ryssar. Att då låta dem representerar alla vita människor är förstås fel. De i Europa som hatar övriga vita människor i väst, där majoriteten vita bor, är då ryssar som pratar om att atombomba länder med vita människor. Kanske för att visa sin gemenskap med dem?

Men man kan förstås se hur påstådda vita människor här i väst hatar vita Europer och vita i USA. Ja de verkar hata majoriteten av alla vita människor i väst. Men ryssar har förstås inget gemensamt med oss i väst och är de som faktiskt dödar vita människor och utifrån ryssarna själva, vill många även utrota alla vita i Ukraina. Ja även dränka deras barn.
Sådana människor är det förstås svårt att tycka om. Att du verkar tycka att det är konstigt att de blir hatade, kan bara ses som verklighetsfrånvänt.
Citera
2023-07-29, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xyxzopol
Det är en läskig idé som fastnat mitt huvud. Att jude-kontrollerade Ukraina vill offra de de kallar "nazisterna" som kanonmat i kriget och vinna mot ryssarna i detta krig om Ukraina. Det förhoppnings bara paranoia. Men det är nåt som fastnat i mitt huvud. Ni vet ju historien om de olika folkslagen som levt i Ukraina och begått övergrepp emot varandra genom historien.

Just nu och lokalt så är nog judarnas syfte att försöka sänka eller åtminstone skada Ryssland så mycket som möjligt. Ukraina används som ett redskap för detta och för judarna är det en bonus att hundratusentals ukrainska män i vapenför ålder dödas, att många miljoner av kvinnorna i fertil ålder lämnar landet för gott. De tömmer helt enkelt Ukraina på folket som bodde där och kommer fylla på landet med diverse svarta och bruna människor. Regimen i Kiev gick nyligen ut med att de kommer behöva rekrytera "arbetskraft". 4 - 5 miljoner människor vill de ha in i landet, i ett inledande skede. Dessa kommer mestadels inte att vara vita. Innan kriget så var gemene man i Ukraina negativt inställda till HBTQP och sånt också. Sen judarna tog över landet 2014 har de börjat med "pride" och kriget har verkligen turbo-accelererat denna utveckling, eftersom alla vet att stöd från Väst är starkt kopplat till att man välkomnar och förespråkar analfisting och könsstympning av dagisbarn. Att använda Ukraina för krig mot Ryssland (judarna har ett starkt historiskt hat även mot folket i Ukraina) är att slå två flugor i en smäll.

Den större bilden som vi tyvärr kanske kommer få uppleva är att judarna drar igång ett större krig mot Ryssland där Polen och Baltländerna kommer vara den första kanonmaten men sen även NATO-länder som Finland, Sverige m.fl. I detta krig så kommer de kanske att knäcka Ryssland, samtidigt som Europa (och kanske delvis även Nordamerika om kärnvapen används) blir förstört och stora delar av befolkningen går under. Då blir det inte två utan tio flugor i en smäll. Ryssland utslaget och Europa förstört. Då är det fritt fram att slå de sista spikarna i den vite mannens kista och förverkliga en global slavstat befolkad av sterila mellanbruna arbetsmyror i människoform. Ett destruktivt tredje världskrig behövs för att ännu en gång omdana världen.
Citera
2023-07-29, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Det är lite samma fenomen som när poliser som inte får eller vågar gå hårt att alla obehagliga orcher de måste konfronteras med nästan varje arbetspass fullständigt går loss med hejdlöst våld och aggression mot relativt harmlösa fotbollssupporters, nationalister eller gamla tanter som protesterar mot vaccintvång.

Innan sommaren så var jag på en lokal mindre idrottstävling. I något sammanhang så nämnde någon Putin på ett skämtsamt sätt och en svensk gubbe i 60-årsåldern (någon enkel hantverkare/arbetare som förmodligen aldrig har läst eller funderat särskilt mycket kring någonting och särskilt inte internationell politik och historia) blev helt tokig av någon slags betingad aggressionsimpuls och jag trodde nästan han skulle börja tala i tungor. Det hela är väldigt mycket som "2 minuter av hat" i 1984.

Det är väldigt sant det du skriver om polisen.

Jag såg själv med egna ögon en natt hur de skickade fram fem (5) polisbilar, varav en piketbuss och en hundpatrull, mot två svenska killar som hamnat i bråk på en större studentfest. Killarna verkade inte ens särskilt berusade och gjorde inget motstånd. Ändå detta groteskt överdimensionerade pådrag med onödigt brysk behandling från polisernas sida. Det märktes verkligen att snutarna bara väntade på att någon av dem skulle börja streta emot så att de skulle få en anledning att bruka lite övervåld. Men men... förgäves.

Det rysshat som verkar finnas bland många svenskar är också fruktansvärt obehagligt. Inte minst med tanke på att det egentligen inte handlar om rysshat utan om uppdämd frustration som dessa omedvetna vita orcher riktar mot helt fel håll.

De flesta svenskar är trash.
Citera
2023-07-29, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Kan du inte föreställa dig att det är så här då. De internationella gräl vi ser utåt är bara spel för gallerierna. Ungefär som när partierna gnabbas här på hemmaplan fast de i praktiken vill samma sak. Putin är för världen vad Jimmie är för Sverige. Falsk, kontrollerad opposition.

Själv är jag numera övertygad om att det förhåller sig så.

Diskussioner om att "de styr allt och alla" eller "den stora konspirationen" förekommer på många andra ställen och det finns trådar i detta forum om detta. Jag är öppen för att vissa saker kanske inte är som de verkar och för att åtminstone delar av makten i nationer som utåt sett är fientligt sinnade till varandra samarbetar av olika skäl. I övrigt lämnar vi denna diskussion därhän tycker jag.

Ett sätt att försvåra för osynliga och illasinnade krafter som drar i trådar är ju att vägra att döda och dödas i meningslösa och destruktiva krig för judarnas intressen och agenda. Att vägra låta sig betingas och ryckas med i helt absurt och grundlöst hat. Rasens långsiktiga överlevnad och positiva utveckling bör alltid vara det som kommer i första rummet. Före tygbitar, papperslappar och påhittade landgränser. Inom vår kultur och vår del av världen så är vi dock sedan länge fångna i tankefigurerna som hänger samman med vår nuvarande typ av statsbildning och allt vad det innebär. Vi "är staten" mer än vi är stammen, folket och rasen. Nästan allt som gäller hur människor tänker och ser på sig själva, andra och världen är ju å andra sidan skapat och format av media och av statliga organ som skolan. Om vi hade fått kontroll över media och statliga institutioner så hade vi kunnat omforma människorna på ganska kort tid.

Citat:
Varifrån kommer dessa fotografier? Hur vet vi vem som tog dem, var och när?

Från olika sidor som handlar om massakrerna som de ukrainska miliserna utförde mot civila polacker i Volynien. Jag vet personligen inte exakt varifrån bilderna kommer, vem, var eller när.
Citera
2023-07-29, 22:02
Avslutad
De flesta "ryssar" som dör är asiater och inte slaver så oroa dig inte för ditt "vita" broderfolk
Citera
2023-07-29, 22:12
Medlem
EnCartes avatar
Citat:

Jag såg själv med egna ögon en natt hur de skickade fram fem (5) polisbilar, varav en piketbuss och en hundpatrull, mot två svenska killar som hamnat i bråk på en större studentfest. Killarna verkade inte ens särskilt berusade och gjorde inget motstånd. Ändå detta groteskt överdimensionerade pådrag med onödigt brysk behandling från polisernas sida. Det märktes verkligen att snutarna bara väntade på att någon av dem skulle börja streta emot så att de skulle få en anledning att bruka lite övervåld. Men men... förgäves.

Det rysshat som verkar finnas bland många svenskar är också fruktansvärt obehagligt. Inte minst med tanke på att det egentligen inte handlar om rysshat utan om uppdämd frustration som dessa omedvetna vita orcher riktar mot helt fel håll.

Rysshatet är nedärvt genom vårat blod. Arvfienden. Fienden kommer alltid från öster. Har du inte det i blodet är du inte svensk helt enkelt.

Nu har en massa slaver flyttat från sina länder och vill inte återända till sin länder utan blir bröstfödda av svenskarna och lever i ekonomisk välmåga. Men som de människor de är, vänder de sig från de som gett dem välstånd och hatar dem. Istället ställer de sig på ryssens sida och hoppas han ska ge dem tillbaka det de saknar från sina hemländer. Fattigdom och utedass. De beklagar sig över invandringen och annat woke här, men istället för att ställa sig på svenskarnas sida mot det, ställer de sig på Sveriges fiendes sida och motverkar därmed själva en förändring. Förmodligen för att de själva är främlingar här och vet att de egentligen inte har något här att göra.

Men de klara inte att flytta tillbaka till sina fattiga länder utan bor kvar och gnäller på alla andra, då välståndet här väger tyngre än åsikterna. Vad de hoppas på är väldigt svårt att veta, själva har de inga svar. Bara ett hopp om att Putin ska komma och rädda dem på ett sätt de ej själva kan förklara. Kanske hoppas de på västs fall och att Sverige ska bli lika fattigt som därifrån de eller deras föräldrar smet iväg, så skillnaden mot deras gamla hemländer ska bli mindre.
Citera
2023-07-29, 22:33
Medlem
Citat:

Jag har själv sett detta på nära håll här i Sverige. Det hela världen kunde se på film från bl.a. Australien under diverse demonstrationer mot covid-restriktioner och vaccintvång var ju helt sinnessjukt.

Citat:

Sverige har ju en viss historia av konflikt med Ryssland och under kalla kriget var det på tapeten igen men i grunden så har ju i princip ingen nu levande svensk något otalt med Ryssland eller ryssar. Ytterst få svenskar har på något sätt drabbats av något brott utfört av ryssar eller har ens blivit illa eller otrevligt behandlade eller bemötta av ryssar. Detta beror ju delvis på att kontaktytorna mellan svenskar och ryssar har varit begränsade då det åtminstone tidigare har funnits väldigt få ryssar i Sverige. För de allra flesta är det hur som helst helt sinnessjukt att "hata ryssar". Att ha en viss rädsla för krig och för Sovjet/Ryssland, ok, men att hata ryssar?

Nästan alla nutida svenskar utom vissa gamlingar har ju dock många personliga erfarenheter av blattar som är allt annat än angenäma. Vissa svenskar lever än idag ganska skyddat och behöver inte se eländet så mycket så länge de låter bli att följa nyhetsrapporteringen, men barn, ungdomar och unga vuxna även i de finaste och mest homogent svenska och vita skolorna och områdena i landet får tyvärr ofta uppleva hur berikarna beter sig.

För en majoritet av den svenska befolkningen så finns det alltså mycket goda grunder att känna ett allmänt och personligt hat mot dessa folkgrupper som "berikar" vårt land. Ingenstans hör eller ser man dock samma uttryck för hat mot dessa invasiva plågoandar som man ser uttryckas mot ryssar. Ingen säger att dessa folkgrupper är av naturen onda och helst bara borde utrotas och att deras hemländer borde förstöras. Att vilja slänga ut eller klubba ihjäl de orcher som finns i Sverige är ju en sak, men att vilja utrota dem från jordens yta, även i deras egna naturliga habitat, är det väldigt få som säger sig vilja. Detta är det dock många som numera anser att man borde göra med ryssar. För ett par år sedan var det även många som ansåg att folk som bara ville vara i fred, bo ute på landet och inte ta några judiska Pfizer-sprutor också borde jagas och dödas.
Citera
2023-07-29, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Rysshatet är nedärvt genom vårat blod. Arvfienden. Fienden kommer alltid från öster. Har du inte det i blodet är du inte svensk helt enkelt.

Rent historiskt så har Sverige bara en arvfiende och det är Danmark. Krigandet mot Ryssland skedde nästan uteslutande utanför Sverige. Danskarna var dock ofta långt inne i själva Sverige och plundrade, mördade och brände. Konflikterna med Danmark höll dessutom på under väldigt många hundra års tid och var enormt mycket mer avgörande för hela Sveriges existens och framväxt än krigandet mot Ryssland. Det har aldrig varit några ryssar i närheten av mina svenska förfäders hemtrakter. Däremot var danskarna här i flera vändor och brände och härjade. Det krävdes flera hundra år av konflikt innan den danska makten till slut knäcktes och Sverige kunde bli en geografiskt sammanhållen och logisk statsbildning.

Citat:
Nu har en massa slaver flyttat från sina länder och vill inte återända till sin länder utan blir bröstfödda av svenskarna och lever i ekonomisk välmåga.

Jag vågar påstå med stor övertygelse att ingen av oss rasnationalister i denna tråd är slaver. Ni kanske är det, vi är det inte.
Citera
2023-07-29, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
De flesta "ryssar" som dör är asiater och inte slaver så oroa dig inte för ditt "vita" broderfolk

Fast det här stämmer ju inte alls av vad jag har kunnat se. De allra flesta döda ryska soldater jag har sett bilder på är vita europeiska ryssar även om de har tjetjener, diverse asiatiska folkgrupper och andra som strider för Ryssland.
Citera
2023-07-29, 22:52
Avslutad
Citat:
Fast det här stämmer ju inte alls av vad jag har kunnat se. De allra flesta döda ryska soldater jag har sett bilder på är vita europeiska ryssar även om de har tjetjener, diverse asiatiska folkgrupper och andra som strider för Ryssland.

Rent statistiskt är de flesta rekryterade asiater, därav bör de också dö mer.
Citera
2023-07-29, 23:14
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Rent historiskt så har Sverige bara en arvfiende och det är Danmark. Krigandet mot Ryssland skedde nästan uteslutande utanför Sverige. Danskarna var dock ofta långt inne i själva Sverige och plundrade, mördade och brände. Konflikterna med Danmark höll dessutom på under väldigt många hundra års tid och var enormt mycket mer avgörande för hela Sveriges existens och framväxt än krigandet mot Ryssland. Det har aldrig varit några ryssar i närheten av mina svenska förfäders hemtrakter. Däremot var danskarna här i flera vändor och brände och härjade. Det krävdes flera hundra år av konflikt innan den danska makten till slut knäcktes och Sverige kunde bli en geografiskt sammanhållen och logisk statsbildning.

Jag vågar påstå med stor övertygelse att ingen av oss rasnationalister i denna tråd är slaver. Ni kanske är det, vi är det inte.
Du har helt fel och är historiskt obildat. De flesta krig mot Ryssland har pågått på svensk mark. Sverige var större förr. Vi har krigat mycket mot Danmark, men vi är samma folk egentligen, så därför kan de inte vara arvfiende, bara ryssarna, ett främmande och obekant folk som vi inte har något gemensamt med oss, varken kulturellt eller historiskt. Den enda koppling som finns är Kievriket, grundat av svenskar och som Moskoviterna i skogarna i norr var ett lydrike till och varifrån de fått en del av den lilla kultur de har.

Jag vill påstå att de flesta som pratar om "vita människor" och menar att vi skulle ha något som helst gemensamt med ryssar, inte kan vara svenskar i grunden. De kanske har svenskt medborgarskap, men det betyder inte att man är etnisk svensk eller ens förstår oss, för då skulle man inte säga något så dumt och infantilt. Eller så är man uppväxt i en låda. Vilket förstås är möjligt.

Men som svensk står man förstås på samma sida som de som attackeras av ryssarna. Det är därför 97% av svenskarna står på Ukrainas sida, liksom vi stod på Finlands sida 1939, när den nya nationen Finland, blott 20 år gammal, fegt anfölls av de ryska horderna. Du har helt enkelt noll koll och kan därför inte anses vara etnisk svensk eller förstå oss.
Inget du sagt visar på det.
Senast redigerad av EnCarte 2023-07-29 kl. 23:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in