2023-07-26, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
Kom i en diskussion med min flickvän om detta idag.
Hon sa att killar är starkare fysiskt men tjejer är starkare psykiskt. Bullshit tycker jag. Tjejer är 10 gånger lättare att trycka ner och har mycket lägre självförtroende i allmänhet.

Jag började provocera henne till en början. Men hur fel det än är att säga rakt ut så har alltid tanken funnits där i bakhuvudet.

Män är bättre än kvinnor på allt

Detta är inget påhopp utan vill bara att någon övertalar mig eller bevisar att jag har fel

Män misshandlar fysiskt kvinnor misshandlar psykiskt.

Jag har aldrig misshandlat en kvinna.
Jag vet inte om någon kvinna misshandlat mig psykiskt jag har inte haft så mycket dramatik i mina relationer men jag är övertygad om min hypotes.
Citera
2023-07-27, 20:30
Medlem
Hermes88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellestrandh
Män misshandlar fysiskt kvinnor misshandlar psykiskt.

Jag har aldrig misshandlat en kvinna.
Jag vet inte om någon kvinna misshandlat mig psykiskt jag har inte haft så mycket dramatik i mina relationer men jag är övertygad om min hypotes.

Fast hur stor andel av Sveriges män har blivit dömda för misshandel på en kvinna? Kan ju inte röra sig om höga procent. Själv har jag blivit slagen av 5 olika kvinnor i ansiktet för skitsaker. Medan jag själv bara knuffat en kvinna som smällde till mig för att jag sa åt henne. Jag tror att kvinnor kommer undan med misshandel i betydligt högre grad än män.

År 2022 anmäldes 36 019 fall av misshandel.

Om man utgår ifrån att alla dessa är män, vilket är blir en förenkling.

(36019 / 5250000) * 100 = 0,686% av männen i Sverige misshandlade någon 2022
Citera
2023-07-29, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Kvinnor är helt klart bättre bilförare än män.

Nej! Finns inget som tyder på det. Bland de som är inblandade i olyckor är det oftare män. Men utslaget per körd km är skillnaden försumbar. Det intressanta är dock varför man aldrig redovisar vem som orsakar olyckan. Resultatet skulle kanske inte visa på lika roliga siffror då.
Citera
2023-07-29, 14:24
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Nej! Finns inget som tyder på det. Bland de som är inblandade i olyckor är det oftare män. Men utslaget per körd km är skillnaden försumbar. Det intressanta är dock varför man aldrig redovisar vem som orsakar olyckan. Resultatet skulle kanske inte visa på lika roliga siffror då.
Du har förbannat rätt i att siffrorna inte blir roliga. Så sorry, Porry, men faktum är att män även orsakar de flesta olyckorna, med personskador och dödsfall som följder. Särskilt unga män är olycksdrabbade. De blåser på som hjärndöda idioter, gör vansinnesomkörningar och kör i 90 på en 30-väg i ett barntätt villaområde. Kanske vill de imponera på sina kvinnliga medpassagerare.
Citera
2023-07-29, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Du har förbannat rätt i att siffrorna inte blir roliga. Så sorry, Porry, men faktum är att män även orsakar de flesta olyckorna, med personskador och dödsfall som följder. Särskilt unga män är olycksdrabbade. De blåser på som hjärndöda idioter, gör vansinnesomkörningar och kör i 90 på en 30-väg i ett barntätt villaområde. Kanske vill de imponera på sina kvinnliga medpassagerare.

Källa på det!
Citera
2023-07-29, 21:46
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Källa på det!
Du kan kontakta försäkringsbolagen och begära uppgifter om antalet omkomna och skadade i trafikolyckor. 77-78 % som omkommer i trafikolyckor är män, de flesta olyckorna med personskador och dödsfall som följder orsakas av män. Jag pratar inte om smärre skador på billacken som repor och bucklor.

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/man-farligare-i-trafiken-an-kvinnor med en brittisk studie för dig att ta del av.
Citera
2023-07-29, 22:08
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Fast hur mäter det vem som är bäst/sämst bilförare? Män är mer impulsiva än kvinnor *chock*. Men för att de är inblandade i fler olyckor gör dem ju inte per automatik till sämre bilförare? Det beror ju på helt vad som åsyftas på med en bra bilförare. Jag vet inte om definitionen av en "bra bilförare" är att ligga o snigla i 90km/h på en 100 väg bara för man inte vågar(läs KAN) köra fortare.
Citera
2023-07-29, 22:46
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Fast hur mäter det vem som är bäst/sämst bilförare? Män är mer impulsiva än kvinnor *chock*. Men för att de är inblandade i fler olyckor gör dem ju inte per automatik till sämre bilförare? Det beror ju på helt vad som åsyftas på med en bra bilförare. Jag vet inte om definitionen av en "bra bilförare" är att ligga o snigla i 90km/h på en 100 väg bara för man inte vågar(läs KAN) köra fortare.
En bra bilförare är en som kan planera körningen i tid, göra rätt bedömningar av trafiken i ens närmaste omgivning, upptäcka eventuella faror och köra ekonomiskt. Det är också viktigt att anpassa hastigheten efter väglaget, vädret, trafiktätheten och omgivningen. Om en bra bilförare vill köra rally så gör hen det på särskilda banor och inte i trafiken och riskerar sina medtrafikanters liv.
Citera
2023-07-29, 23:06
Medlem
Emolls avatar
Citat:
En bra bilförare är en som kan planera körningen i tid, göra rätt bedömningar av trafiken i ens närmaste omgivning, upptäcka eventuella faror och köra ekonomiskt. Det är också viktigt att anpassa hastigheten efter väglaget, vädret, trafiktätheten och omgivningen. Om en bra bilförare vill köra rally så gör hen det på särskilda banor och inte i trafiken och riskerar sina medtrafikanters liv.

Hur är man en bra bilförare om man inte klarar köra 100km/h på en 100-väg?
Citera
2023-07-29, 23:07
Bannlyst
Ja, att vara jobbiga
Citera
2023-07-29, 23:08
Medlem
Citat:
Du kan kontakta försäkringsbolagen och begära uppgifter om antalet omkomna och skadade i trafikolyckor. 77-78 % som omkommer i trafikolyckor är män, de flesta olyckorna med personskador och dödsfall som följder orsakas av män. Jag pratar inte om smärre skador på billacken som repor och bucklor.

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/man-farligare-i-trafiken-an-kvinnor med en brittisk studie för dig att ta del av.

Ledsen, men inget av det du angav ger ett stöd i ditt påstående. Det ger ett stöd i påståendet att män är orsaken till konsekvenserna av olyckor i stor utsträckning, vilket borde vara naturligt. Men det ger inget stöd i att män är i majoritet orsaken till olyckor per körd km, vilket min fråga var. Den statistiken finns inte framtagen, konstigt nog.
Citera
2023-07-29, 23:27
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Hur är man en bra bilförare om man inte klarar köra 100km/h på en 100-väg?
Om det är glashalt eller snömoddigt på vägen, snöstorm och dålig sikt så anpassar en bra bilförare sin hastighet efter rådande trafiksituation. Det innebär att hen kör med anpassad hastighet. Om man kör med slitna däck i 100 ryck eller snabbare på en såphal väg är risken stor att man förlorar kontrollen över sin bil.

En bra bilförare klarar att köra 100 km/ på en 100-väg. Är det snorhalt på vägen och blåsigt så sänker hen sin hastighet. Hen riskerar inte livet på andra medtrafikanter och sig själv bara för att komma fram några ynka minuter tidigare till sin destination.

Så enkelt är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in