2023-07-29, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
"Rånarliga tog sig in i två bostäder – boende hölls fångna i timmar
En ung kvinna väcktes i sitt sovrum under knivhot, hennes pappa med ett slag i pannan med en pistol. Nu åtalas fyra män för två brutala rån i Lund och Arlöv där offren hölls fångna i sina hem i flera timmar."

https://www.sydsvenskan.se/2023-07-17/ranarliga-tog-sig-in-i-tva-bostader-boende-holls-fangna-i-timmar

Detta var i Lund och Arlöv I januari i år.

Finns tråd redan?

Kanske denna ?

(FB) Familj bands fast i timmar – rånarliga åtalade. Juli 2023
Citera
2023-07-29, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Hovrätten fastställer tingsrättens dom no t den 21årige mannen som i maj dömdes till tre års fängelae för våldtäkt på nation i Lund

Finnes tråd?

Finns en hel del trådar, men din info är för knapphändig.
Citera
2023-07-29, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jadawin
Söker tråden om kvinna i Luleå som nu dömts för att ha hotat receptionist på hotell, gjort inbrott i villa, medan familjen sov, och stal deras bil bland annat.

Har du mer info?
Citera
2023-07-29, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av w.golding
Ett narkotikabrott som uppdagades genom en utmätning av en skuld hos Kronofogden
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/q1EkAe/hade-23-kilo-kokain-i-lonnfack-far-atta-ar

Har letat men hittar ej, du får skapa en tråd?
Citera
2023-07-29, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Kanske denna ?

(FB) Familj bands fast i timmar – rånarliga åtalade. Juli 2023

Tack så mycket!

Ja, det är rätt träd
Citera
2023-08-01, 01:10
Medlem
runefjuns avatar
Söker tråd om Roberto Prado Diaz mordförsök på exfrun samt misshandel av dennas nya pojkvän. Knivöverfallet skedde i deras gemensamma lägenhet på Aspnäsvägen 8 i Järfälla kommun, natten mellan 23-24 september 2021 och bevittnades av 2 av kvinnans 3 barn. Han dömdes av Attunda tingsrätt till 11 år och 6 månaders fängelse. Målnr: B 9120-21
Citera
2023-08-01, 11:53
Medlem
Finns det någon tråd om bvc-sjuksköterskan som tappade ett spädbarn så barnet fick hjärnblödning? Juni 2023 Linköping
Citera
2023-08-07, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runefjun
Söker tråd om Roberto Prado Diaz mordförsök på exfrun samt misshandel av dennas nya pojkvän. Knivöverfallet skedde i deras gemensamma lägenhet på Aspnäsvägen 8 i Järfälla kommun, natten mellan 23-24 september 2021 och bevittnades av 2 av kvinnans 3 barn. Han dömdes av Attunda tingsrätt till 11 år och 6 månaders fängelse. Målnr: B 9120-21

Har letat och letat, men inte hittat någon tråd..Du får skapa en.
Citera
2023-08-07, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majajama
Finns det någon tråd om bvc-sjuksköterskan som tappade ett spädbarn så barnet fick hjärnblödning? Juni 2023 Linköping

Verkar inte finnas något om detta.
Citera
2023-08-13, 00:50
Medlem
Hej alla!

Har letat efter tråden här i några veckor men lyckas inte hitta själva brottet varken här eller på internet.

Kan varit 2-3 år sen kanske, en ung svensk kille blev knivhuggen till döds av en kamrat/kille i samma ålder utomhus. Denna svenska killen skulle försvara en tjejkompis eller gå emellan ett bråk och får en kniv i halsen, om jag minns det rätt. Han avlider och hans pappa lägger ut bilder på denavlidne sonen osv. Denna kille som dog var knske i 17-18 års åldern max vill jag tro. Han föräldrar bedrev ett café/konditori. Detta skedde i mellersta Sverige tror jag, ganska Göteborg? Osäkert!

Hoppas ni kan hjälpa !!
Citera
2023-08-13, 00:54
Medlem
Letar efter en tråd om en överfallsvåldtäkt mot en 13 årig flicka i Karlskoga som ska ha skett 2014. Allternativt tidningsartiklar.
Citera
2023-08-13, 11:46
Medlem
prinsessan-estelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Universitetsholmen
Hej alla!

Har letat efter tråden här i några veckor men lyckas inte hitta själva brottet varken här eller på internet.

Kan varit 2-3 år sen kanske, en ung svensk kille blev knivhuggen till döds av en kamrat/kille i samma ålder utomhus. Denna svenska killen skulle försvara en tjejkompis eller gå emellan ett bråk och får en kniv i halsen, om jag minns det rätt. Han avlider och hans pappa lägger ut bilder på denavlidne sonen osv. Denna kille som dog var knske i 17-18 års åldern max vill jag tro. Han föräldrar bedrev ett café/konditori. Detta skedde i mellersta Sverige tror jag, ganska Göteborg? Osäkert!

Hoppas ni kan hjälpa !!
(FB) Carl Fredrikson dödad i Björklinge, Uppsala efter bråk 2020-01-10. En dömd för dråp.
Denna antar jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in