2023-07-29, 15:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Du utgår från dig själv som sagt till 100%. Blanda inte in vad du tror andra skulle göra för de flesta tror de tillhör någon slags norm, ofta är det fel när det gäller saker som den här. Jag känner få som ens skulle tänka tanken att ha sex med en fjortis.

Klart det är avskräckande och snowflake-männen som sitter här och försöker påstå att de tar gäddornas (de som har) familjs perspektiv, de är enbart butt hurt så det räcker för vad det handlar om är enbart en sak, om du inte avser att begå eller begår brott så finns inget att avslöja. Så vilkas handling leder till familjens lidande? Gäddornas. Superenkelt.

Jag utgår ifrån vad jag ser i vardagen och på nätet.
Tänder inte majoriteten av män på stora fasta bröst och fast fin rumpa?
Har gjort blinde test på folk och bara visat bilder på kroppar utan säger åldern.
Ingen har hittills sagt att dom inte tycker dom tjejer jag visat är sexiga.
Och en del har varit 14, som denna tjej med F-kupa.
Jag vet ni skulle ligga med henne om ni hamnade på öde-Ö.

https://imgur.com/FEz13ew
Citera
2023-07-29, 15:34
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taxidriver66
Dumpen har mycket större spridning än nån dömd pedofil.

Det kan nog stämma. Riktigt dåligt att det inte blir stor spridning utan dumpen. Du satte verkligen fingret på varför de behövs där.
Citera
2023-07-29, 15:37
Medlem
https://polisen.se/utsatt-for-brott/skydda-dig-mot-brott/nathat/

”Om du delar känsliga bilder eller videos på någon annan, till exempel nakenbilder eller bilder på någon i en utsatt situation, begår du troligen ett brott.”

Nog är dom uthängda utsatta i laglig kontext.

Det kan ingen förneka.
Citera
2023-07-29, 15:40
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Har gjort blinde test på folk och bara visat bilder på kroppar utan säger åldern.

Citat:
Ursprungligen postat av Perpetuate

”Om du delar känsliga bilder eller videos på någon annan, till exempel nakenbilder eller bilder på någon i en utsatt situation, begår du troligen ett brott.”

Det kan ingen förneka.

Du ser. Sluta dela bilden. Vi vill inte se.
Citera
2023-07-29, 15:41
Medlem
Citat:

Det kan ingen förneka.
De skulle kunna hävda det. Men ingen av dem har väl anmält Dumpen? De har väl nåt som påminner om 'självbevarelsedrift' som försvarar dem mot impulsen att anmäla.
Citera
2023-07-29, 15:55
Medlem
Citat:
Utgivningsbeviset gäller inte vid trakasserier. Det är en helt annan frågeställning.
Problemet är att du inte vet vad trakasserier är i juridisk bemärkelse.
Citera
2023-07-29, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Det är inte bara de egna valen som kan leda till otrevligheter. Fråga nåt av de barn som drabbas vilket val de gjort för att drabbas av pedofiler. Ibland drabbas man av katastrofala konsekvenser utan att man gjort något fel. Och jag är inte säker på att alla personer som hängs ut begått något brott, eller ens försökt begå något brott. I några fall har Dumpen valt att klippa bort delar av kommunikationerna mm. Jag påstår inte att de är oskyldiga, men jag är inte beredd att kalla alla som hängts ut för pedofiler/hebefiler.
Men är du lite trög? Barnen avslöjas inte. Det är gäddornas aktiva val att begå handlingar de vet är fel som drabbar dem och tredje part. Utan deras aktiva val skulle de inte hamna på Dumpen och deras anhöriga skulle inte behöva skämmas. Förstår du? Barnen kan fan inte klandras för vad vuxna gör!
Citera
2023-07-29, 15:58
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Klart den är, flera av dom har inte alla indianerna i kanoten.

Nej, det är den inte, inte i relation till innehållet av Dumpen publicerat material.

Citat:
Han har väl knappast mycket mer att förlora. Poängen är att utgivningsbeviset inte ger någon immunitet när det gäller trakasserier.

Jo, det ger immunitet om du menar innehållet i av Dumpen publicerade videor.

Citat:
Utgivningsbeviset gäller inte vid trakasserier. Det är en helt annan frågeställning.

Då vore det önskvärt med ett förtydligande från din sida. Du skrev i posten jag citerade ovan: ”Om man lägger ut en video på någon så skulle jag klassificera det som trakasseri.”

Om du här avser Dumpens videopubliceringar är det juridiskt omöjligt att med hänsyn till innehållet i publiceringarna hålla Dumpens ansvarige utgivare ansvarig för ”trakasseri”, det vill säga i rättslig bemärkelse vanligen ofredande eller olaga förföljelse.

Om andra trakasserar en gädda i olika sammanhang, är det givetvis möjligt att anmäla dem - det ligger bortom yttrandefrihetesgrundlagen.

Enda sättet för en gädda att komma runt yttrandefrihetsgrundlagen och nå juridisk framgång under åberopande av någon form av trakasseri från S och P, är närmast att påstå att själva den fysiska konfrontationen och vad som utspelade sig på plats vid mötet är att bedöma som ofredande och/eller förolämpning från S och P gentemot gäddan (alltför närgångna, springer efter under flera minuter, uttalar okvädningsord om gäddan). Den publicerade videon kan då åberopas som bevisning i ett sådant mål.

För vad som händer på plats under konfrontationen gäller ju inte utgivningsbeviset.
Citera
2023-07-29, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Du ser. Sluta dela bilden. Vi vill inte se.
Vad insinuerar du?
Citera
2023-07-29, 16:00
Medlem
Citat:
Du har väl inte en aning om vad vet eller inte, ditt hjon.
Nej och inte vad du skriver heller.

Dumpen trakasserar inte de här männen, juridiskt, är det svårt för dig att acceptera?
Citera
2023-07-29, 16:02
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

14-åringen kanske skulle vara rädd och orolig över att ha hamnat på en öde-Ö men du skulle se en chans att förverkliga fantasier.
Citera
2023-07-29, 16:02
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Så om det blev lagligt i Sverige att ligga med 14-åringar skulle du tycka att det var ok?
Den där kassa tekniken har vi sett många gånger i tråden. Skulle du begå självmord om alla tyckte att du skulle göra det?
Citat:

Sparade inlägget då det är bra marknadsföring för dumpen.
Sexuell objektifiering borde du inte syssla med om du ska propagera för barnsex till vuxna människor som har friska hjärnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in