2023-07-29, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taxidriver66
Dumpen har mycket större spridning än nån dömd pedofil.
Jag ska förtydliga: när man talar om att folks liv "förstörts" (jag menar dock att det är en effekt av egen handling) så avses oftast att förhållanden spricker, folk blir besvikna, äcklade och arbetsgivaren kanske säger upp en. Det sker även när man enbart dömts i rätten eller det kommer fram att man anmälts för ofredande, våldtäkt och liknande. I det läget spelar det knappast någon roll att det finns på en obskyr sajt och forum också. Förstår du?
Citera
2023-07-29, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Starka argument för att hänga ut dräggen m a o. I något/några fall har Dumpen valt att smyga med namn osv istället. Vad är argumenten för det?
De går aldrig ut med namn på någon som inte är dömd.
Citera
2023-07-29, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Vem han?
Var generiskt. Ingen specifik.
Citera
2023-07-29, 15:26
Medlem
Citat:
Jag ska förtydliga: när man talar om att folks liv "förstörts" (jag menar dock att det är en effekt av egen handling) så avses oftast att förhållanden spricker, folk blir besvikna, äcklade och arbetsgivaren kanske säger upp en. Det sker även när man enbart dömts i rätten eller det kommer fram att man anmälts för ofredande, våldtäkt och liknande. I det läget spelar det knappast någon roll att det finns på en obskyr sajt och forum också. Förstår du?
Allt sånt kan hända, och hängs man ut på Dumpen är det nog ganska sannolikt. Men det sista om att det räcker med att man anmälts för att man ska drabbas av konsekvenserna är nog inte alltid sant. Man är inte chanslös mot en arbetsgivare som vill sparka en, även om jag tror det är hopplöst i de flesta fall. Förhållanden kan spricka, men också stärkas i vissa fall. Det är nog en katastrof som väntar för den som drabbas, oavsett.
Citera
2023-07-29, 15:26
Medlem
Citat:
Blir man uthängd på Dumpen så är ens liv förstört. Sen kan man tycka att det finns gradskillnader mellan en person som söker vuxna men blir lockad att flörta med en 14-åring och ett kräk som vill våldta 3-åringar. Inget av det är bra, men jag tycker inte alla som hängs ut är lika motbjudande. Det är skillnad på nästan laglig och barn.
Det är sant. De som vill skada bebisar borde sättas nakna i skampåle framför lokala ICA, istället för att bara publiceras på Dumpen som övriga förövare.
Citera
2023-07-29, 15:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Perpetuate
Klart den är, flera av dom har inte alla indianerna i kanoten.
Nu är du ute på djupt vatten. Bäst att vända och paddla tillbaka inomskärs.
Citera
2023-07-29, 15:28
Medlem
Citat:
Allt sånt kan hända, och hängs man ut på Dumpen är det nog ganska sannolikt. Men det sista om att det räcker med att man anmälts för att man ska drabbas av konsekvenserna är nog inte alltid sant. Man är inte chanslös mot en arbetsgivare som vill sparka en, även om jag tror det är hopplöst i de flesta fall. Förhållanden kan spricka, men också stärkas i vissa fall. Det är nog en katastrof som väntar för den som drabbas, oavsett.
Så du säger ingenting här egentligen? Mer än att bekräfta att det är personens egna val och handlingar som kan få en rad olika följder och om personen inte tar de aktiva besluten att göra saker den inte ska så händer inget otrevligt.
Citera
2023-07-29, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
På det sätt Dumpen gör, publicerar en video i en kanal som är grundlagsskyddad, är utgivningsbeviset relevant.

Man kan givetvis anse/tycka att gäddvideorna utgör trakasseri, men i och med att Dumpens publiceringar omfattas av yttrandefrihetsgrundlagen (YGL), är till exempel ofredande eller olaga förföljelse inte juridiskt relevant, då dessa brott inte är yttrandefrihetsbrott enligt YGL.

Ansvarig utgivare kan på grund av innehållet i publicerat material bara straffas för de brott som räknas upp i YGL: YGL är exklusiv strafflag och ”står över” vanlig lag såsom brottsbalken. Det är poängen med grundlagens stärkta rättsliga skydd för den som agerar inom yttrandefrihetens ram.
Utgivningsbeviset gäller inte vid trakasserier. Det är en helt annan frågeställning.
Citera
2023-07-29, 15:30
Medlem
Citat:
Det är inte olagligt att fantisera, om det nu inte stiftats nån lag i hemlighet som inte jag känner till. Eller menar du såna som har fantasier om att göra olagliga handlingar? 100% av mänskligheten.

Det är bara handlingar som kan vara kriminella. Punkt. Att förbereda ett brott kan vara olagligt, men inte om de s.k. förberedelserna pågår i fantasin.
Och? Då hamnar du inte på Dumpen.
Citera
2023-07-29, 15:30
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Det är inte olagligt att fantisera, om det nu inte stiftats nån lag i hemlighet som inte jag känner till. Eller menar du såna som har fantasier om att göra olagliga handlingar? 100% av mänskligheten.

Det är bara handlingar som kan vara kriminella. Punkt. Att förbereda ett brott kan vara olagligt, men inte om de s.k. förberedelserna pågår i fantasin.

Jag skriver att någon som har olagliga fantasier FÅR söka hjälp hos preventell. Jag skriver också att OM dessa fantasier (brott) övergår till något de tar aktiva steg att fullfölja så är de farliga.
Citera
2023-07-29, 15:32
Medlem
Citat:
Så du säger ingenting här egentligen? Mer än att bekräfta att det är personens egna val och handlingar som kan få en rad olika följder och om personen inte tar de aktiva besluten att göra saker den inte ska så händer inget otrevligt.
Det är inte bara de egna valen som kan leda till otrevligheter. Fråga nåt av de barn som drabbas vilket val de gjort för att drabbas av pedofiler. Ibland drabbas man av katastrofala konsekvenser utan att man gjort något fel. Och jag är inte säker på att alla personer som hängs ut begått något brott, eller ens försökt begå något brott. I några fall har Dumpen valt att klippa bort delar av kommunikationerna mm. Jag påstår inte att de är oskyldiga, men jag är inte beredd att kalla alla som hängts ut för pedofiler/hebefiler.
Citera
2023-07-29, 15:33
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perpetuate
Han har väl knappast mycket mer att förlora. Poängen är att utgivningsbeviset inte ger någon immunitet när det gäller trakasserier.

Nu har ju de som trakasserar inga utgivningsbevis. De är nämligen helt vanliga människor utan koppling till dumpen. De kan iofs ha utgivningsbevis för något orelaterat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in