2023-07-29, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perpetuate
Han har väl knappast mycket mer att förlora. Poängen är att utgivningsbeviset inte ger någon immunitet när det gäller trakasserier.
Vem han?
Citera
2023-07-29, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Någon som vet hur det går till när de söker efter de som vill ha kontakt med barn i sexuellt syfte? Tar de kontakt själva på dumpen eller väntar de till får kontakt?
Läs här: dumpen.se
Citera
2023-07-29, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taxidriver66
Säg att du åkte fast för att försöka ha sex med minderårig, vad skulle du välja, 1 års fängelse lr bli uthängd på dumpen?
Att hamna på dumpen och få sitt liv förstört är mycket, mycket värre än fängelse.
Du tror inte ditt liv skulle bli förstört ändå? Om du har familj, anställning mm, de får reda på vad du dömts för ändå. Vad spelar andra för roll egentligen? Dumpen tjänar syftet att varna omgivningen, för personen, för att äckel som dessa finns och skicka budskapet till unga att de inte måste härda ut såna här saker.
Citera
2023-07-29, 15:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Du tror inte ditt liv skulle bli förstört ändå? Om du har familj, anställning mm, de får reda på vad du dömts för ändå. Vad spelar andra för roll egentligen? Dumpen tjänar syftet att varna omgivningen, för personen, för att äckel som dessa finns och skicka budskapet till unga att de inte måste härda ut såna här saker.

Dumpen har mycket större spridning än nån dömd pedofil.
Citera
2023-07-29, 15:09
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Jag anser att man tar upp förövarnas "stigma" mer än man diskuterar det riktigt jävla viktiga, hur mångatycker det inte är "någon stor grej" att skicka kukar till tolvåringar eller skriva sexsnack till småtjejer och att den normaliseringen är vad som ska fram, de utsattas perspektiv (och faktum är att det gäller egentligen de flesta tjejer, även äldre, de utsätts för skiten oavbrutet) kommer i andra hand bakom de som tycker de har rätt att skriva och skicka vad skit som helst. Läs bara hur gubbar skriver här, det är sjukt skevt perspektiv. Fuck that med att det är stigmatiserande stackare som råkat bli beroende buhuhu av att skicka DP till snorisar och behöver hjälp. Fkn snowlakes till vuxna män! Motarbeta normaliseringen kanske de inte börjar gå på ungar i ponnyspel, på wrdfeud och Snap utan urskillning. "Stigmatiserande" bhuhu, fucking fjantar.

Inte riktat mot dig hästis, citerade bara er diskussion, Helsing ffa.

bra skrivet. Alla gäddor hade en chans att vända sig dit innan de gjorde vad de gjorde. Nu vet omgivningen om det och är de ledsna över det så hade de kunnat agerat annorlunda för att inte hamnat där de hamnat. Preventell ska förhindra. Alla som har olagliga fantasier och gör något för att inte leva ut dem gör ändå något rätt. Alla som tar beslut för att undvika att skada andra gör rätt. Sen är förtroende för att de ska kunna jobba med barn lika med noll. Då pratar jag bara om de som inte utsatt ett barn. De som skadat någon eller lagt fram planer för det hör hemma i fängelse. //Hästis
Citera
2023-07-29, 15:10
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Ibland är det namn, ibland bilder. Men i några fall varken eller, det var dem jag syftade på. Varför fortsätta smyga med dem om de är skyldiga?

Der vet jag inte. Dumpen försöker identifiera och ibland är det inte möjligt. Förstod jag frågan rätt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taxidriver66
Jag säger inte att äldre män ska jaga 14-åringar lr försöka ha sex med dom, men om tillfälles gers så skulle dom flesta göra det, det är jag 100% säker på.
Finns inga 14-åringar som sitter på KIK och jagar äldre män, allt handlar om pengar.
Visst finns det as som förtjänar att hängas ut, där gör dumpen nytta i avskräckande syfte.
Men dom flesta är ofarliga byfånar som aldrig kommer få napp, men däremot sina liv förstörda.
Du utgår från dig själv som sagt till 100%. Blanda inte in vad du tror andra skulle göra för de flesta tror de tillhör någon slags norm, ofta är det fel när det gäller saker som den här. Jag känner få som ens skulle tänka tanken att ha sex med en fjortis.

Klart det är avskräckande och snowflake-männen som sitter här och försöker påstå att de tar gäddornas (de som har) familjs perspektiv, de är enbart butt hurt så det räcker för vad det handlar om är enbart en sak, om du inte avser att begå eller begår brott så finns inget att avslöja. Så vilkas handling leder till familjens lidande? Gäddornas. Superenkelt.
Citera
Medlem
Citat:
Blir man uthängd på Dumpen så är ens liv förstört. Sen kan man tycka att det finns gradskillnader mellan en person som söker vuxna men blir lockad att flörta med en 14-åring och ett kräk som vill våldta 3-åringar. Inget av det är bra, men jag tycker inte alla som hängs ut är lika motbjudande. Det är skillnad på nästan laglig och barn.
Citera
2023-07-29, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
bra skrivet. Alla gäddor hade en chans att vända sig dit innan de gjorde vad de gjorde. Nu vet omgivningen om det och är de ledsna över det så hade de kunnat agerat annorlunda för att inte hamnat där de hamnat. Preventell ska förhindra. Alla som har olagliga fantasier och gör något för att inte leva ut dem gör ändå något rätt. Alla som tar beslut för att undvika att skada andra gör rätt. Sen är förtroende för att de ska kunna jobba med barn lika med noll. Då pratar jag bara om de som inte utsatt ett barn. De som skadat någon eller lagt fram planer för det hör hemma i fängelse. //Hästis
Det behövs inte ens en aktiv handling, de över bara låta bli. Nej men de ska gråta över att de blev avslöjade. Pinsamma undermänniskor.
Citera
2023-07-29, 15:15
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perpetuate
Jag har funderat lite över varför någon uthängd inte polisanmäler för trakasserier. Då är utgivningsbeviset irrelevant.

https://www.do.se/diskriminering/diskrimineringsgrunder/funktionsnedsattning-en-av-diskrimineringsgrunderna

”Funktionsnedsättning

Innehåll på sidan
När är diskriminering i samband med funktionsnedsättning förbjudet?
Bristande tillgänglighet är en form av diskriminering
Film – så kan diskriminering upplevas
Hur kan diskrimineringen se ut i samhället?
Exempel på diskriminering i samband med funktionsnedsättning
Vad innebär diskrimineringsgrunden funktionsnedsättning?
Olika diskrimineringsgrunder kan samverka
Anmäla diskriminering
Främja lika rättigheter och förebygga diskriminering
Anmälningar om diskriminering”

För det råder inget tvivel om att en mängd av dom uthängda lider av någon funktionsnedsättning.

Är bara att polisanmäla och JK har inte ett skvatt med det att göra.

”Kan man stämma någon för trakasserier?
Åtal kan väckas

När polis och åklagare fått fram bevis blir personen som förföljt delgiven misstanke om brottet. Åklagaren kan väcka åtal om bevisen bedöms som tillräckliga för att döma den misstänkte. Den som är utsatt kan ha rätt till stöd och hjälp av ett målsägandebiträde.”

Om man lägger ut en video på någon så skulle jag klassificera det som trakasseri.

På det sätt Dumpen gör, publicerar en video i en kanal som är grundlagsskyddad, är utgivningsbeviset relevant.

Man kan givetvis anse/tycka att gäddvideorna utgör trakasseri, men i och med att Dumpens publiceringar omfattas av yttrandefrihetsgrundlagen (YGL), är till exempel ofredande eller olaga förföljelse inte juridiskt relevant, då dessa brott inte är yttrandefrihetsbrott enligt YGL.

Ansvarig utgivare kan på grund av innehållet i publicerat material bara straffas för de brott som räknas upp i YGL: YGL är exklusiv strafflag och ”står över” vanlig lag såsom brottsbalken. Det är poängen med grundlagens stärkta rättsliga skydd för den som agerar inom yttrandefrihetens ram.
Citera
2023-07-29, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Det är inte olagligt att fantisera, om det nu inte stiftats nån lag i hemlighet som inte jag känner till. Eller menar du såna som har fantasier om att göra olagliga handlingar? 100% av mänskligheten.

Det är bara handlingar som kan vara kriminella. Punkt. Att förbereda ett brott kan vara olagligt, men inte om de s.k. förberedelserna pågår i fantasin.
Citera
2023-07-29, 15:19
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Många gäddor söker ju inte ens ungar. De är inne på vuxensidor och söker vuxna. Sen kommer Dumpen och lockar in dem på dumheter.

Vad sen? Har du fått livet förstört är det väl bara att köra på? Knulla de ungar du kommer över, och är fina. Du har ju knappast något kvar att förlora på det.
Det är många som tipsar om gäddor. Flera av gäddorna är med i pedofil-grupper och du vet vad som händer där. De använder även appar som KiK och Snapchat där majoriteten är mycket yngre. De chattar med sjukt många barn. Flera har dömts för sexualbrott mot barn och du har läst deras sexchattar så du vet att de vill våldta barn.

För vem vet inte mer om sånt än Fido1986?

Nej, det spelar det ingen roll vem som börjar skriva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in