2023-07-28, 22:34
Medlem
snooper123s avatar
Hej!
Har nyss fått hem en burk Allevo weight loss kapslar för jag vill gå ner några kilo pga att jag gått på mirtazapin i ett år och fått lite extrakilo som jag inte vill ha.

Är det någon som testat sådana kapslar och hur gick det?
Citera
2023-07-29, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Hej!
Har nyss fått hem en burk Allevo weight loss kapslar för jag vill gå ner några kilo pga att jag gått på mirtazapin i ett år och fått lite extrakilo som jag inte vill ha.

Känner en som tagit sådana, fungerade inte.
Testa dem och se om det fungerar. Det enda som gör att man går ned i vikt är ett KALORIUNDERSKOTT.
Så om kapslarna dämpar din aptit, ja då fungerar dem. Det hela handlar alltså om att du måste ÄTA MINDRE (det är svårt, tar mig 2-4 veckor att tappa mitt första kilo - sedan 1-2 veckor per kilo).

Helst träna mer. Men inte samtidigt som du minskar maten. Gör en sak i taget. Träning gör dig mer hungrig. Äter du då mer på grund av det så är träningen inte meningsfull för viktnedgången.

Eftersom sådana kapslar säljs på apoteken kan det inte vara något dåligt för dig iallafall. Men det låter som en placebogrej för att tjäna pengar.
Citera
2023-07-29, 11:51
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av al4h2
Känner en som tagit sådana, fungerade inte.
Testa dem och se om det fungerar. Det enda som gör att man går ned i vikt är ett KALORIUNDERSKOTT.
Så om kapslarna dämpar din aptit, ja då fungerar dem. Det hela handlar alltså om att du måste ÄTA MINDRE (det är svårt, tar mig 2-4 veckor att tappa mitt första kilo - sedan 1-2 veckor per kilo).

Helst träna mer. Men inte samtidigt som du minskar maten. Gör en sak i taget. Träning gör dig mer hungrig. Äter du då mer på grund av det så är träningen inte meningsfull för viktnedgången.

Eftersom sådana kapslar säljs på apoteken kan det inte vara något dåligt för dig iallafall. Men det låter som en placebogrej för att tjäna pengar.
Tack för svar!
Ja jag försöker äta mindre. Jag tog en kapsel igår i samband med Mirtazapinet och jag blev faktiskt inte hungrig. Brukar bli så hungrig att jag kan äta en hel middag.
Hoppas inte det är placebo.
Citera
2023-07-29, 12:23
Medlem
Citat:
Tack för svar!
Ja jag försöker äta mindre. Jag tog en kapsel igår i samband med Mirtazapinet och jag blev faktiskt inte hungrig. Brukar bli så hungrig att jag kan äta en hel middag.

Lägg inte alla dina förhoppningar i dessa preparat. De innehåller förvisso ämnen som koffein, svartkummin och (äkta) kanel vilket visat sig kunna ha en effekt på blodsocker och midjemått men en kapsels innehåll kommer inte ha någon påverkan.
Citera
2023-07-29, 12:57
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elysians
Lägg inte alla dina förhoppningar i dessa preparat. De innehåller förvisso ämnen som koffein, svartkummin och (äkta) kanel vilket visat sig kunna ha en effekt på blodsocker och midjemått men en kapsels innehåll kommer inte ha någon påverkan.
Men vad är det den gör då?
Jag läste att den gör så att man känner mätt?
Citera
2023-07-29, 13:03
Medlem
Citat:
Men vad är det den gör då?
Jag läste att den gör så att man känner mätt?
Ursäkta jag kollade precis. Det är fibrer.
Tar stor plats i magen helt enkelt, utan kalorierna.
Citera
2023-07-29, 13:05
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elysians
Ursäkta jag kollade precis. Det är fibrer.
Tar stor plats i magen helt enkelt, utan kalorierna.
Aha det låter ju lovande
Citera
2023-07-29, 13:57
Medlem
Citat:
Aha det låter ju lovande

Ja det är säkert som psyllium husk att dom absorberar vatten till 20-25ggr sin volym.
Drick mycket vatten till bara.
Citera
2023-07-29, 14:05
Medlem
Diablo1118s avatar
Träning, kost och kosttillskott --> Näring, kost och kosttillskott
/Moderator
Citera
2023-07-29, 14:09
Medlem
Drugglarns avatar
''bidrar till viktminskning om de tas i samband med intag av en energibegränsad kost''

Energibegränsad kost betyder samma som kcalori underskott, det är inget mirakelpiller överhuvudtaget.

Det finns riktiga viktnedgångspiller som ökar din kroppstemperatur men det kan vara direkt livsfarligt.

Annars så får du se till att se över din kost, finns inga ''hacks'' för att bli av med flera kilo fett på en vecka. Det tar tid och diciplin.
Citera
2023-07-29, 17:58
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Hej!

Om det är lagligt och receptfritt så fungerar det inte.

Här har du något som fungerar för de flesta:

(FB) Ozempic som bantningsmedel?

(FB) Saxenda vid behandling av övervikt
Senast redigerad av trottwell 2023-07-29 kl. 18:08.
Citera
2023-08-05, 19:31
Medlem
Citat:
Tack för svar!

Även om det är placebo så "funkar" det ju om placebon faktiskt får dig att äta mindre

Hur går det nu efter några dagar?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in