2023-07-29, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Tack du länkar till gamla artiklar. Jag pratar inte om dåtid utan nutid.

God fortsättning med er storm shadoworgasm!

Vad har förändrats sedan artiklarna skrevs menar du?
Citera
2023-07-29, 11:41
Medlem
Upplyftens avatar
" Kyrylo Budanov, Chief of the Defence Intelligence of Ukraine, has said that the Ukrainian military will soon be able to liberate Russian-occupied Crimea."

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/07/29/7413330/
Citera
2023-07-29, 11:43
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeepDepp
Varför? Vad har hänt?

Är ju ganska normalt att vissa dagar är "lugnare". Både Ukraina o Ryzzland varierar ju intensiteten i sina aktiviteter.
Citera
2023-07-29, 11:48
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
X.et har varit snabb och allt är bortaget (Doesent exist anymore)
Länkarna funkar för mig, du och Ancistrus måste ha något annat problem med Space-Twitter?
Citera
2023-07-29, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeepDepp
Varför? Vad har hänt?

Ukraina förlorade en brigad på tio minuter.
Citera
2023-07-29, 11:52
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Länkarna funkar för mig, du och Ancistrus måste ha något annat problem med Space-Twitter?

Väl samma problem med alla som inte har ett konto på den där kloaken
Citera
2023-07-29, 11:56
Medlem
Sarumans avatar
Enligt Minusrus är det bara 390 avlivade ryssar i Ukraina sedan igår. Har Ryssland lugnat sig med att skicka fram sina unga mobiliserade universitetsstudenter till köttkvarnen?

https://www.minusrus.com/en
Citera
2023-07-29, 12:05
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland

Jag gissar att man måste ha ett konto på Twitter/X för att se det.
Citera
2023-07-29, 12:05
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Väl samma problem med alla som inte har ett konto på den där kloaken

Jaha, men skaffa ett fejkkonto då?

Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Enligt Minusrus är det bara 390 avlivade ryssar i Ukraina sedan igår. Har Ryssland lugnat sig med att skicka fram sina unga mobiliserade universitetsstudenter till köttkvarnen?

Kanske är lite lugnare på fronterna nu. Hur går det med Rysslands offensiv i Svatove i nordost av fronten?
Citera
2023-07-29, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Jag gissar att man måste ha ett konto på Twitter/X för att se det.

Sitter man i Ryssland är det väl avstängt…
Citera
2023-07-29, 12:10
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Att ta sin tillflykt till valfritt instabilt land med en wagner installerad ledning kan vara ganska farligt för Pootain, ganska enkelt för specialstyrkor att flyga in och plocka ut krigsförbrytaren och leverera honom till Haag. Typ som operation entebbe

Ska han fly för att hålla sig borta från Haag och konsekvenserna av hans agerande ser jag bara Iran, Nordkorea och kanske Venezuela som möjliga destinationer.
Jag tror ju inte heller det är en speciellt bra idé. Extremt osäker situation om dom skulle göra det. Finns massvis med olika saker som skulle kunna gå fel. Men vad för liv skulle Putin få i Nordkorea/Iran/Venezuela? Sitta på ett ålderdomshem i ett u-land? Skulle han verkligen nöja sig med det?

Men som sagt, rejäl foliehattsvarning på den teorin, tyckte bara det var en lite kul tanke med Putin som ger upp både Ukraina och Ryssland och försöker ta över Niger istället.
Citera
2023-07-29, 12:14
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman

Såklart tråkigt med bara 390, men vi närmar oss snabbt en kvarts miljon avlivad ohyra. > 240K så det borde bara vara någon eller några veckor kvar nu. Hur tänker ni andra fira?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in